Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ingen lyd fra TV Tuner (Zinwell) ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har netop investeret i en Zinwell ProV+ Tv Tuner, men der kommer ingen lyd ud. Først troede jeg at det var lyd-udgangen fra selve tuneren den var gal med, så jeg fik byttet den til en ny. Men nu har jeg så prøvet igen, og der kommer stadigvæk ikke nogen lyd ud.

Jeg bruger følgende setup:

Zinwell Tv Tuner

forbundet med Tech+Link XS RCA/Phono kabel (har også prøvet andre kabler) til Denon AVR-2802 via TV/DBS indgangen.

Jeg har prøvet adskillige andre indgange på receiveren, men uden resultat. Hvis jeg banker volumen fuldstændig op, kan jeg høre støj og MEGET svag lyd fra den TV-kanal jeg er på. Hvad i hulen gør jeg forkert?

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

lyden på min zinwell er MEGET lav ... prøv at skrue helt op på 63, og og så lidt højere end normalt på din forstærker .. så skulle det gerne virke..

Det er &%€#& irriterende, især hvis man glemmer lydforskellen på tv og fx cd, især kl 3 om natten..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Som sagt har jeg prøvet at skrue volumen helt op...både på tuner og forstærker. Men lyden er helt ekstremt lav...så lav at man knap nok kan ane hvad de overhovedet siger...havde jeg været 30-40 år ældre, ville jeg højst sandsynligt slet ikke høre noget...så lavt er det.
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig løst problemet. Jeg gider ikke gå i detaljer, for fejlen jeg lavede var så dum, at jeg burde skamme mig.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

hehe ... det sker jo..

Hvordan er lydniveauet på din tuner/dit signal? er det også ekstremt lavt ift cd, dvd og andre indstillinger på din forstærker??

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

ThomasR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har samme problem med en Avermedia TV tuner
Er der ikke en smart løsning på problemet. Et lille forstærkerkredsløb mellem tuner og forstærker eller noget i den retning (bare det ikke koster alt for meget )

Venlig hilsen
Thomas R

Til top Vis ThomasR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasR

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

hehe ... det sker jo..

Hvordan er lydniveauet på din tuner/dit signal? er det også ekstremt lavt ift cd, dvd og andre indstillinger på din forstærker??

Når jeg har tuneren helt skruet op er det ikke så forfærdeligt forskelligt fra andre volumer. En smule lavere, men ikke et problem sådan som du beskriver det. :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes