Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 17:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 32 PW 9509 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
René Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu været den "lykkelige" ejer af et 9509 i et par uger, og har opdaget en fejl. Uret der kommer frem ved tryk på den grønne knap taber tid, det svinger hvor meget tid det taber i døgnet, fra 1sek til flere min!!!!! Hvis man slukker helt for tv'et passer tiden igen??? ved standby er der ingen ændring. Er der andre der har oplevet det? Har selvfølgelig været ved min forhandler, som har snakket med Philips flere gange, de ved vist ikke helt hvad de skal stille op.

Det lyder til at system uret styres direkte af processoren.

Jeg synes at det går langsomt når man navigerer rundt i menuerne, er det normalt på 9509?

Har instillet 9509 ved hjælp af DVE PAL, jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre der har prøvet dette, og hvilke værdier I er nået frem til? Jeg ved godt at udstyr spiller ind (DVD), men det kunne være sjovt at sammenligne.

Alle disse "nye" billede instillinger er en ny verden for mig, kom fra et 12 år gammelt 50Hz Siemens.

Jeg synes, at 9509 er et kanon TV, har set på rigtig mange før jeg valgte dette.

Lyden er dog ikke noget at skrive hjem om, mit gamle siemens var væsenligt bedre.

Til top Vis René Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af René Nielsen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

René Nielsen skrev:

Det lyder til at system uret styres direkte af processoren.

Ingen specielt kloge ord her. Jeg er/var rimeligt sikker på at uret blev hentet fra tekst-tv på den kanal der ligger på program 1.

René Nielsen skrev:
Jeg synes at det går langsomt når man navigerer rundt i menuerne, er det normalt på 9509?

Ja, de fleste Philips'er er ret langsomme i menuerne.

René Nielsen skrev:
Har instillet 9509 ved hjælp af DVE PAL, jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre der har prøvet dette, og hvilke værdier I er nået frem til? Jeg ved godt at udstyr spiller ind (DVD), men det kunne være sjovt at sammenligne.

Udstyret spiller så meget ind at sammenligningen ikke rigtigt giver mening, så det skal absolut kun være "for sjovs skyld". Dét jeg har stående i butikken hedder noget i retning af kontrast: 53, lys: 40, farver: 38, sharpness: 0 (på RGB-indgangen), DNR/dynamisk kontrast/farveforbedring slået fra. Men som sagt, du skal stole mere på DVE end på andre brugere.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Laust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt på at købe Philips 32pw9509 i Tyskland. Er der forskel på den model, der kan købes her i landet og den tyske model? Kan nogen anbefale et godt sted at købe tv'et i Tyskland? 
Til top Vis Laust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Laust

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Laust skrev:
Jeg har tænkt på at købe Philips 32pw9509 i Tyskland. Er der forskel på den model, der kan købes her i landet og den tyske model? Kan nogen anbefale et godt sted at købe tv'et i Tyskland? 

Jeg ville gøre det samme, og havde også sendt en bestilling afsted, men da de så skrev til mig at prisen blev lidt højere pga. jeg skulle betale dansk moms og noget mere i fragt end hvad der var oplyst på deres hjemmeside samt betale forud til en konto i tyskland valgte jeg at købe det hos en forhandler herhjemme i danmark. Jeg kom til at betale lidt mere, men ventetiden er meget kortere, samt at hvis jeg skulle få problemer med det kan jeg altid smutte hen til forhandleren. Det har jeg ikke så nemt ved hvis han bor i tyskland.

Jeg får mit tv på torsdag. glæder mig meget til det kommer

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:

Laust skrev:

Jeg ville gøre det samme, og havde også sendt en bestilling afsted, men da de så skrev til mig at prisen blev lidt højere pga. jeg skulle betale dansk moms og noget mere i fragt end hvad der var oplyst på deres hjemmeside samt betale forud til en konto i tyskland valgte jeg at købe det hos en forhandler herhjemme i danmark. Jeg kom til at betale lidt mere, men ventetiden er meget kortere, samt at hvis jeg skulle få problemer med det kan jeg altid smutte hen til forhandleren. Det har jeg ikke så nemt ved hvis han bor i tyskland.

Jeg får mit tv på torsdag. glæder mig meget til det kommer

Nu husker du lige at komme med en grundig test når du har fået det hjem og prøvet det af for alle os der ikke har købt det endnu!!

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

yes yes.

smid evt. en mail hvis der er noget specifikt i vil have jeg skal teste

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 Juni 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Det lyder rigtig godt...

Hvor har du købt det? og hvad skal du give?

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Er der en af jer der ved hvordan man fjerner kanalnummeret i venstre hjørne af 9509, det er der hele tiden og er træls at se på...

Mvh

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

heyU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejede også selv at købe i tyskland, men af de samme grunde som KasperP har jeg nu bestilt herhjemme. Desuden ville jeg være træt af at skulle fragte TV´et til tyskland hvis der skete noget inden for garantiperioden.....

NB: Efter en snak med Elgiganten slipper jeg med 11.300.....og jeg får det i morgen :-) Det bliver godt, for det er ikke fedt at have et 20" med et billedrør som ikke har styr over farverne længere.....

Til top Vis heyU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heyU

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Nogen af jer 9509-købere der også har købt det medfølgende bord?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Hede skrev:

Er der en af jer der ved hvordan man fjerner kanalnummeret i venstre hjørne af 9509, det er der hele tiden og er træls at se på...

Mvh

Du skal ind i menuen og ændre informationslinien til minimum - så forsvinder kanalnummeret!

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Takker Ronin.  Det er meget bedre. Jeg var sku ved at blive skør af kigge på det.

Mvh

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:

Det lyder rigtig godt...

Jeg har købt mit i elgiganten via en kammerat der arbejder der.

Af samme årsag kom jeg af med ca 11.800 incl 5 års totalgaranti (koster små 1300) samt levering til døren

Jeg er rimelig sikker på jeg køber et audiomagic møbel til det, så jeg har i første omgang købt det uden det tilhørende møbel.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
Zanetti skrev:

Det lyder rigtig godt...

Jeg har købt mit i elgiganten via en kammerat der arbejder der.

Af samme årsag kom jeg af med ca 11.800 incl 5 års totalgaranti (koster små 1300) samt levering til døren

Jeg er rimelig sikker på jeg køber et audiomagic møbel til det, så jeg har i første omgang købt det uden det tilhørende møbel.

Det lyder også som en rigtig god handel... håber jeg er lige så heldig når jeg indleder mine forhandlinger!!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft mit siden Torsdag og jeg må tilstå at jeg ikke er helt overbevist om at det er så suverænt et tv.. Hvis antennesignalet er bare den mindste smule under superkvalitet, er billedet direkte forfærdeligt. Desuden skal der ikke så voldsomt meget til for at trigge bevægelseskompensationen til at lave ballade i form at ujævne/hakkende bevægelser. Det gælder iøvrigt også når der er en dvd-film på i god kvalitet. Selv ved lodrette bevægelser kan der være unoder.

Selve klarheden og skarpheden med en dvd i spillen er dog suverænt, og farverne er virkelig flotte, men dem der mener at bevægelseskompensationen ikke laver numre, burde bruge længere tid i selskab med tv´et, for det passer ihvertfald ikke. På nogle punkter var mit 9616 overlegent fordi tendensen slet ikke var så udpræget. På almindelig tv-kigning vil jeg endda gå så langt og sige at det var overlegent. Nogle steder kunne 9616 lettere bevare skarpheden. Med 9509 er det som om at det sommetider bliver lidt for ivrigt i forsøget på at generere et godt billede, og så bliver billedet lettere gnidret for dog hurtigt at falde til ro igen!

Sammenlignet med mange ældre tv er det et suverænt apparat, men sammenlignet med mange af de andre "tunge" modeller derude, virker det på nogle  punkter som lidt mere middelmådigt, ja faktisk med lidt tilbageskridt i forhold til de gamle topmodeller. Teknikken kan tilsyneladende blive lige hidsig nok.

Det var bare en lille update fra en ejer der både er glad og skuffet i samme vending. Jeg er ikke sikker på at det for mit vedkommende, er lykken på længere sigt. (så jeg skal tænke hurtigt inden ombytningsretten udløber)

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Selve klarheden og skarpheden med en dvd i spillen er dog suverænt, og farverne er virkelig flotte, men dem der mener at bevægelseskompensationen ikke laver numre, burde bruge længere tid i selskab med tv´et, for det passer ihvertfald ikke.

Nu ved jeg ikke om det er møntet på mig, men som jeg nævnte i anmeldelsen: Du kan ikke undgå pixelleringer og hakkerier 100%, men 9509 gør det ifølge mine erfaringer en tand bedre end de gamle, og _væsentligt_ bedre end PD30. Så igen, jeg _kan_ ikke forstå at folk der er så vilde med PD30 har så travlt med at nedgøre Philips. Skyldes det at alle PD30-fans udelukkende kører progressive scan?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 01 Juli 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Ronin skrev:
Selve klarheden og skarpheden med en dvd i spillen er dog suverænt, og farverne er virkelig flotte, men dem der mener at bevægelseskompensationen ikke laver numre, burde bruge længere tid i selskab med tv´et, for det passer ihvertfald ikke.

Nu ved jeg ikke om det er møntet på mig, men som jeg nævnte i anmeldelsen: Du kan ikke undgå pixelleringer og hakkerier 100%, men 9509 gør det ifølge mine erfaringer en tand bedre end de gamle, og _væsentligt_ bedre end PD30. Så igen, jeg _kan_ ikke forstå at folk der er så vilde med PD30 har så travlt med at nedgøre Philips. Skyldes det at alle PD30-fans udelukkende kører progressive scan?

Til dels møntet på dig, men ikke i negativ forstand

Som jeg ser PD30 kontra 9509 så er der for og imod på begge to. Progressive på PD30 ser jeg dog ikke som en ubetinget fordel. Nu har jeg fået det set med en seriøs dvd-afspiller i den øverste mellemklasse, og ifølge min overbevisning ryger der stadig lidt af skarpheden. På RGB er det dog aldeles glimrende, men det har ikke helt samme 3-d effekt i billedet sammenlignet med Philips.

Nogle er til moderen, andre til datteren.....

Nå ja, idag er vores antenne-signal helt gået fløjten pga. noget vejarbejde, og når signalet er dårligt så er mit eneste råd - lad være med at se tv, ihvertfald på et 9509. Puha, et billede......

Louis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det var bare en lille update fra en ejer der både er glad og skuffet i samme vending. Jeg er ikke sikker på at det for mit vedkommende, er lykken på længere sigt. (så jeg skal tænke hurtigt inden ombytningsretten udløber)

Hej Ronin

Jeg er interesseret i om du har beholdt 32PW9509 eller evt. har byttet til et andet tv. Jeg skal selv til at vælge mellem Philips 9509, Panasonic PD30 eller Sony  KV-32XL90. Jeg er i tvivl om jeg skal vælge et 32" eller 36" tv. Skal det være et 36" er 36PD30 den eneste mulighed. Spørgsmålet er bare om jeg kan holde PD30'erens hakken ved bevægelser ud. 

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Louis, har du set pd30?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Louis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 03:17 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Louis, har du set pd30?

Ja, jeg har set  Panasonic 32PD30 og Philips 32PW9509 ved siden af hinanden. PD30 har langt de bedste tilslutningsmuligheder. Billedmæssigt synes jeg bedst om PD30. Billedet er mere rent på PD30. Men bevæger billedet sig klarer 9509 sig langt bedre PD30. Dybden i billedet er bedre på 9509. Havde PD30 en bedre bevægelseskompensering var jeg ikke i tvivl om mit valg = 36PD30. Håber Panasonic løser problemet på efterfølgeren til PD30.   

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes