Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 00:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Acer PD 112 versus brugt ASK C20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Nu er det efterhånden ved at være på tide at udbygge biffen med en projektor og et stort lærred.

Jeg havde ikke tænkt mig at bruge meget mere en 6-7.000 kr på det, og har set flere brugte ASK til 3-4.000 kr. Men kan dog forstå at den er ikke særlig god og larmer ret meget.

Så kiggede jeg lidt på edbpriser, efter en 16:9 DLP og fandt en Acer PD 112 som havde en fornuftig nypris.

Jeg har ikke kunne finde nogle udtalelser om Acers projektor, og kan det betale sig at købe en ny, eller for man mere for pengene ved at købe en brugt ?

Som lærred havde jeg tænkt mig at starte med et 190 cm x 108 cm Grayline rullegardin fra Ikea

Jeg så også en brugt Barco Data 600 CRT til samme beløb, men den er lidt for extrem at have hængene.

Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Soffe skrev:
Nu er det efterhånden ved at være på tide at udbygge biffen med en projektor og et stort lærred.

Jeg havde ikke tænkt mig at bruge meget mere en 6-7.000 kr på det, og har set flere brugte ASK til 3-4.000 kr. Men kan dog forstå at den er ikke særlig god og larmer ret meget.

Så kiggede jeg lidt på edbpriser, efter en 16:9 DLP og fandt en Acer PD 112 som havde en fornuftig nypris.

Sådan startede det også for mig

Soffe skrev:
Jeg har ikke kunne finde nogle udtalelser om Acers projektor, og kan det betale sig at købe en ny, eller for man mere for pengene ved at købe en brugt ?

Det kunne jeg heller ikke (omtale af Acer), så jeg tog chancen og købte en Acer PD 112. Og den kan jeg kun på det kraftigste fraråde. Regnbue-effekten på den er meget udtalt, jeg vil påstå at den kun duer til visning af still-billeder, hvor den så til gengæld er fin.

Til at starte med skulle jeg lige se om det hele virkede, uden lærrede (se nedenfor), og bagefter så jeg noget fodbold. Ingen regnbue-effekt, fint. Så kom der en film på, og bang! Regnbuer overalt.

Jeg kunne slet ikke leve med det, og returnerede den. Du kunne selvfølgelig blot købe den og se om du også oplever regnbue-effekten så irriterende, men pas på! Der hvor jeg købte den syntes de at jeg skulle betale for en ny pære (efter 6 timers brug), og jeg undslap kun fordi jeg købte en projektor til det dobbelte. De har så efterfølgende sat prisen ned med 400 kr. til ca. 6.700, måske er det den du har set?

Efterhånden er DLP så småt ved at være regnbue-fri, men så vidt jeg har hørt er de det ikke helt, og det endda i prisklassen over 20.000. Jeg vil mene at du skal holde dig til en LCD-projektor.

Hvis prisen ikke må overstige de 7.000, så kig eventuelt på www.bedre-lyd.dk, de har en brugt Zanyo Z1 til de penge.

Soffe skrev:
Som lærred havde jeg tænkt mig at starte med et 190 cm x 108 cm Grayline rullegardin fra Ikea

Jeg kører p.t. med et mørklægningsgardin fra A-Z, men kun fordi Post Danmark var så flinke at totalskade lærredet under transport, så jeg nu venter på den forsikringssag forhandleren kører. I sidste ende måske meget godt, idet jeg nu har sat mig for at købe et high-contrast lærrede. Men summa summarum: Man kan faktisk godt leve med et provisorisk lærrede, men lur mig ikke om kontrasten (forskellen mellem lys og mørk) er noget større på et rigtigt lærrede.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Desværre er det sådan, at når man har købt noget, vil man have noget der er bedre (;

Så selv om man køber en en 20.000 kr går man og drømmer om den til 40.000 og sådan kan man blive ved.

Blev bare meget fristet, da jeg så der er mange bruge projektore til 3-4.000 til salg, hvis man søger på nettet.

Ellers må jeg købe en Barco og havde den stående på altanen og lyse ind af døren, for den er sq for stor til at have i stuen.

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
Hvis prisen ikke må overstige de 7.000, så kig eventuelt på www.bedre-lyd.dk, de har en brugt Zanyo Z1 til de penge.

Jeg mener også at 7.000 kr for en 9.000 kr projektor er dyrt.

Brugt = 50% pris.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Soffe skrev:

Kim Petersen skrev:

Jeg mener også at 7.000 kr for en 9.000 kr projektor er dyrt.

Brugt = 50% pris.

Det lyder dyrt, ja. Men tænk også på:

• 9.000 er sandsynligvis i udlandet - netop en projektor handler jeg helst herhjemme, hvis der nu skulle være problemer
  • Prisen er hos en forhandler, dvs. du har returret samt garanti af en eller anden art ift. køb af privat

Til 7.000 kr. vil jeg naturligvis forvente at den er 100% i orden, at de har gennemcheck'et den, og at der ikke er alt for mange timer (max. 300) på pæren. Købte jeg den brugt af en privat ville jeg også sige 50%.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes