Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hej alle...

Har siddet og kigget rundt i de mange indlæg, uden at blive meget klogere. Jeg er egentlig meget tilfreds med mit B&O LE 6000, men vil have widescreen, og skal have indkøbt et nyt TV. Jeg har følgende krav:

* Widescreen
* MINDST 32"
* Uden bord (skal anbringes på en bænk jeg allerede har)
* Max.pris lige omkring 10.000 kr. - nyt, demo eller lettere brugt
* PIP (ikke et absolut ufravigeligt krav)

Skal bruges mest til kabel TV + lidt DVD (Harman Kardon DVD 25)

Jeg har indtryk af, at jeg bør gå efter de "gode, gamle giganter" Sony eller Philips, men hvilke modeller... hvad siger I til det?!

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hmmmm... ingen gode ideer?

Jeg gør mig overvejelser om Panasonic TX 32 PD30 og Philips 32 PW9509 som begge diskuteres livligt i en anden tråd i dette forum. Disse to ligger mellem ca. 11 og 14.000 kr., som jeg nok kunne leve med at betale. Det lader dog ikke til, at nogle af dem har PIP... øv!! Men Panasonic'en har noget "multiwindow"? Er det bare muligheden for at se textTV samtidig med et TV program?

Har også kigget på Sony KV 32 HQ100, som jeg synes er lidt pebret samt et par lidt billigere Sony modeller, men ved ikke rigtig... svært at vurdere kvaliteten i en butik, hvor de er indstillet forskelligt. 

Er der virkelig ikke nogen, der har gode forslagi prislaget tæt på de 10.000, hvor jeg får et godt billede og måske endda samtidig PIP???

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Du har jo egentlig nævnt de gode muligheder. Jeg kan ikke se at PIP skulle være noget man ikke kan leve uden, og egentlig er det jo på en måde en feature der på mange måder er gået af mode, dog mest af spare-hensyn. Jeg vil dog mene at det der skal gøre udslaget er det gode billede.

Det bedste råd til dig er at tage ud og se dem i aktion . det er kun dine øjne der kan afgøre valget.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du bor i nærheden af Århus synes jeg du skulle smutte forbi Tape Connection og opleve Panasonic TX 32 PD30 og Philips 32 PW9509 live ved siden af hinanden, så bliver du overbevist om at lægge de sidste penge for en af dem!!  De har et fremragende billede. Jeg er selv blevet bidt af 9509'eren og regner klart med at købe det...

El-giganten har den iøvrigt også dog noget dyrere, meeeen de kan vel lokkes ned!!!

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Yep og hold dig langt væk fra HQ100 serien den stinker nemlig
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej wizz!
De 2 Panasonic og Phillips modeller er uden tvivl gode 16:9 fjernsyn. Men en anden mulighed er Sony's KV-32XL90 fjernsyn. Denne skulle have fået en revideret version af deres Black Chili teknologi og ser interessant ud.
Jeg har desværre kun kunne finde specs. om fjernsynet på en tysk side.
Kig her: Sony KV-32XL90

Audiosound sælger fjernsynet til 10.490kr. og ligger derfor tæt på de 10k.

Du kan evt. spørge om der er nogen herinde der har set fjernsynet i brug. Jeg er nemlig også selv nysgerrig i dette fjernsyn

Edit: Her kan du se hvordan det ser ud! (Tryk på billedet for at forstørre)
Update: Link redigeret, skulle virke nu!
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jep, Sony KV-32XL90 er en af de billigere Sony der er i betragtning sammen med Sony KV-32FQ86. Egentlig mest udfra katalog og billeder samt at jeg altid har synes godt om Sonys billedkvalitet... men måske det har ændret sig de senere år?

Specs om dem begge er i det danske Sony katalog jeg har liggende, og priserne er opgivet til cirka 13.500 hhv. 12.000.

Tapeconnection er et oplagt sted at kigge, da jeg netop arbejder midt i Århus...

ctacta: Du har givetvis ret, men hvorfor synes du, at HQ100 stinker?

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Han kan ikke lide Sony's "Black Chilli" teknologi(ihvertfald som den ser ud nu)

Den skulle dog(så vidt jeg har hørt) være kommet i en ny version på dette tv, så jeg er lidt spændt på at høre kritik af dette fjensyn.
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:
Tapeconnection er et oplagt sted at kigge, da jeg netop arbejder midt i Århus...

Ja, ind og kig...  De står inde bag ved, med mindre er lige er blevet flyttet selvfølgelig!!! Det er begge suveræne, Pana'en er mere grøn i det, mens Philips'en er mere rødlig og det er jo smag og behag hvad man bedst kan lide...

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Fordi at HQ100 serien har en alvorlig hardware bug i sit såkaldte Advanced 100Hz Filter, noget som Sony først ikke ville erkende, men som man bagefter lavede en firmware update på, og som bestod i et disable det nye "fantastiske" 100 Hz filter og enable det gamle fra FQ70/FQ85. Og så håbede man at alle var tilfredse

Det stank jo langt væk for nu at sige det mildt. Og man har været nødsaget til at give folk deres penge igen ved reklamationer. Og man har endda måtte nedsætte den vejledende pris, 36" kostede oprindelige 27.500 men er nu nede officielt i 23..500.

FQ86 har nøjagtigt samme fejl, så der skal du også være opmærksom. Nogle ser det aldrig, andre med det samme, og de resterende først efter et stykke tid. Og har man set det "hakkeri" så brænder det fast på hornhinden og man irriteres grænseløst.

Så sæt dig ned, tag en række gode film med, bla. Matrix med de hurtige sekvenser, og nogle skarpe på billedesiden som f.eks. 5th Element. Sluk for lyden og koncentrer dig 100% om billedet.

Det skal også lige nævnes at Philips Pixel Plus og den nye 2'er også "hakker" billedet og giver et kunstigt skær omkring personer og bevægelige objekter. Så det er ikke kun Sony, men lige netop HQ100 serien har jeg et indgående kendskab til og et meget kedelig oplevelse med. Men jeg fik det smidt retur.

Det er ikke for at ødelægge din købsoplevelse at jeg skriver ovenstående, men brug dine øjne og vær kritisk. 100Hz er ikke altid bedst, nogle gange ville jeg foretrække 50Hz hvis det var et CRT-fjernsyn jeg skulle ud og købe.

God fornøjelse, brug evt. søgefunktionen herinde, den er god. Der var også en medarbejder fra TC i Århus der forsøgte at gøre sig klog på problemet med HQ100, men han tog desværre som så mange andre, noget så grueligt fejl.

Venligst,

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hej Wizz

Angående dit køb af tv, jeg købte i marts månede et Pany TX 32 PD 30 ved Tape Connection i Århus, jeg er meget glad for det, der er et imponerende godt billede på det, og så syndes jeg personligt at det er et meget flot tv at have stående.

Angående det med multiwindow, ja så er det så man kan se teskt tv og tv samtidig, men det mener jeg man kan på stort set alle widescreen tv, man kan også se små klip fra flere kanaler samtidig.

Kan kun varmt anbefale dette Pany TX32 PD30, men da du jo har mulighed for det så slå en smut forbi Tape Conection og døm selv.

Held og lykke med dit tv køb

Til top Vis Filmtosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtosse

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg skal vist aflægge besøg hos TC i Århus. Jeg er meget enig i, at billedoplevelsen er særdeles forskellig.

Samtidig har jeg med mange andre ting - såvel lyd som billede oma. - konstateret, at man kun oplever forskellene i direkte sammenligning. Jeg har bestemt ikke lyst til at leve med et dårligt TV, for når jeg endelig kan sidde i ro ved skærmen, skal det også være en fornuftig kvalitet. Min tanke er bare, at det oftest gælder om at bevæge sig op i et fornuftigt niveau, og så købe der. Jeg tror at alt for mange mennesker bruger alt for mange penge på lige at få den sidste smule kvalitet og de mystiske features med, uden nogensinde at reelt at få et ekstra udbytte af det.

Jeg kan i forum se, at flere er meget begejstrede for Pana'en, og det er faktisk den eneste grund til, at jeg kigger lidt nærmere på den. Har altid været glad ved deres VHS og Super VHS, men TV har for mig altid væres B&O, Sony og Philips. Men det lader til at Panasonic er kommet på banen for alvor med TX32 PD30, selvom jeg stadig synes bedre om designet hos Sony (for slet ikke at tale om B&O, men det har jeg altså fået nok af at betale 2-4 gange normalprisen for). Det lader dog til, at f.eks. Sony's HQ100 netop IKKE er de ekstra penge værd, som jeg overvejde at ofre...

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Forresten... Nogen der ved, om kvalitetsoplevelsen forringes betydeligt på Panasonics PD30, hvis jeg går op i 36" modellen (den koster vist lige under 16.000 kr., hvor 32" kan fås til 11.000 kr.)???

Samtidig kan jeg se, at Philips 32PW9509 faktisk kan erhverves for ca. 9.800... så skal Pana'en reelt være bedre til +1.200 kr.

Bedste alternativ til disse to er så nok Sony KV-XL90 til lige over 10.000 kr. Ærgeligt at der er knas med HQ100, for designet er ypperligt i mine øjne!

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:
Samtidig kan jeg se, at Philips 32PW9509 faktisk kan erhverves for ca. 9.800... så skal Pana'en reelt være bedre til +1.200 kr.

Hvor har du set denne pris?

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

www.shopman.dk - der er selvfølgelig ikke samme garanti og service som hos TC, men prisen er unægtelig også noget anderledes.

Om man så vil spare de penge og købe tyske varer er jo individuelt, jeg vil gerne... Måske jeg selv køber og henter det direkte i Tyskland i stedet, kommer der jævnligt, og vil let kunne tage det med tilbage, hvis jeg skulle være så uheldig at have bøvl med det.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Når du er i TC så prøv også hifi klubben. De har både Thomson og Loewe. Loewe har det geometrisk mest korrekte billede, hvorimod Thomson har et virkeligt godt 100 Hz kredsløb.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Kvalitetsoplevelsen skulle blive bedre hvis du vælger 36" modellen

Pany TX 36 PD blev nemlig valgt som europa's bedste tv år 2003-2004 af EISA

http://www.eisa-awards.org/awards/2003-2004/index.htm

Til top Vis Filmtosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtosse

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:

www.shopman.dk - der er selvfølgelig ikke samme garanti og service som hos TC, men prisen er unægtelig også noget anderledes.

Uha... prøv lige at søg lidt på Shopman herinde!!!

Om man så vil spare de penge og købe tyske varer er jo individuelt, jeg vil gerne... Måske jeg selv køber og henter det direkte i Tyskland i stedet, kommer der jævnligt, og vil let kunne tage det med tilbage, hvis jeg skulle være så uheldig at have bøvl med det.

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

He, he... ja, det sætter tingene i perspektiv. Det er nu fortsat mit indtryk - uden at have prøvet shopman - at det er de få, der bliver hørt i den sag. Men det har nok slået min tvivl om shopman fast, og så er der ikke andet at gøre, end at handle hos TC el.lign. eller i Tyskland.

Jeg må lige i gang med at undersøge hvor i Tyskland jeg så eventuelt bør købe ind... vil helst selv hente i området omkring grænsen.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 Juli 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:

He, he... ja, det sætter tingene i perspektiv. Det er nu fortsat mit indtryk - uden at have prøvet shopman - at det er de få, der bliver hørt i den sag. Men det har nok slået min tvivl om shopman fast, og så er der ikke andet at gøre, end at handle hos TC el.lign. eller i Tyskland.

Jeg må lige i gang med at undersøge hvor i Tyskland jeg så eventuelt bør købe ind... vil helst selv hente i området omkring grænsen.

Ved selvfølgelig godt at man selvfølgelig ikke behøver at få bøvl med Shopman, men med alle de tråde herinde og så den omtale de har fåt i pressen, så tør jeg simpelthen ikke løbe den risiko.

TC bliver nok der jeg køber mit. El-giganten har det som sagt også. Mht. Tyskland så ved jeg ikke rigtig hvem der har det syd for grænsen Fleggaard, Citti måske....

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes