| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Specifikationer kan være lidt svære, og er ofte som det er omtalt mange andre steder i dette forum meget taknemmelige, men... Plasmaskærme (og i særdeleshed LCD) har to store problemområder i forhold til CRT: Lysstyrke og kontrast. De har generelt lavere kontrast, og du skal betale uhyggelige priser for at få et panel, der tilnærmelsesvis kan gengive noget der ligner rigtig sort. Lysstyrke er lidt det samme problem, sådan lidt vendt på hovedet. Mange billigere skærme har svært ved at generere tilstrækkelig meget lys, til at give et godt billede. På begge felter er LG'en du nævner i den bedre ende af markedet i øjeblikket.
Der hvor et bedre panel adskiller sig (f.eks. Pioneer 43" og de bedre Philips) er, at billedkvaliteten ganske enkelt er bedre, når du står og betragter dem (i mine øjne).
Jeg tror nu, at LG er er et ok køb til den pris - ikke fantastisk, men ganske udemærket. Bemærk også ved LG: Deres priser er UDEN TV tuner, uden vægbeslag/bordfod og uden højttalere - dem skal du have ved siden af til i alt MINDST 6.000 kr. - og så nærmer vi os jo hurtigt "de andre"...
Jeg har opgivet at købe plasma, da jeg nu har set på nogle til 60-70.000 kr., og slet ikke vil kunne leve med billedet på de ringere - et godt bud til lidt lavere pris, er Pioneer 43", som kan købes for ca. 45.000 kr. med fod, højttalere og tuner.
Jeg ender vist selv med en god CRT skærm, hvor jeg kan få topklasse/tæt på topklasse til 15.000 kr.
|