| Forfatter |
|
Simon Ravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har besluttet at vente lidt med at skifte TV'et i stuen ud til PlasmaTV:) Til gengæld er jeg blevet hooked på at købe et lidt mindre LCD TV til soveværelse. Max 30". Jeg har læst anmeldelser og prøvet at finde al den information på nettet jeg kan, men man finder jo temmelig mange modstridende meninger der...
Jeg har imidlertid fået valget ned på enten Sharp Aquos 30", Phillips 9975 eller LG 30LZ13. Sharp har jeg kun set lidt på i Hifi-Klubben og kun med DVD input. Vil godt se hvordan det ser ud med analog tuner. Phillips ser OK ud med tuner - ikke fantastisk. Så er der LG som Fona har på tilbud til 17.999 for tiden. Jeg må indrømme at jeg synes det ser ret godt ud - måske er svagheden ved det lysstyrken? Det ser lidt mørkere ud end de andre - og jeg har ikke rigtig haft mulighed for at vurdere efterslæb på nogle af de tre TV. MEN.. jeg kan ikke finde en eneste anmeldelse af LG på nettet. Er der nogen her der har kigget nærmere på de tre TV jeg overvejer og kan komme med deres vurdering? Jeg vil mest skulle bruge det til DVD, men skal også kunne fungere som almindeligt TV.
En lille sidenote. Jeg overvejde også Sonys nye 32" WEGA Plasma. Wow hvor er jeg skuffet over det TV. Stod og kiggede på det og andre plasma TV og jeg synes Sony's havde dårligst billede af alle (inklusive LG og Medion). Det er som om der er et underligt "texture filter" på billedet - ligner noget raster a la det man ser på store billboards etc. Og jeg så det både i Fona og i Electric City og problemet var der begge steder. Meget underligt.
Anyway - LCD TV. Jeg er i tvivl! Hælder mest til Sharp eller LG dog...
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan vente så gør det. Jeg har kun set NAD der var rigtig god (og dyrt). Prøv at finde en forhandler med JVC disse er også rigtigt gode, og Loewe (også dyrt).
Jeg har set Sharp i hifi klubben, den var god til prisen, mene så heller ikke mere. Thomson laver også nogle ok modeller (bedre end sony efter min mening). De lider dog alle af efterslæb.
|
| Til top |
|
| |
Simon Ravn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set JVC og syntes ikke det så specielt imponerende ud i forhold til de tre andre jeg nævner. NAD laver desværre kun et, og det er 4:3, så det gider jeg ikke have.. Loewe er måske en mulighed. Thomson er ikke specielt dyrt - nogenlunde samme prisklasse som Sharp, og deres har jeg set i ElGiganten - men jeg kan ikke lige vurdere om det er bedre/dårligere end Sharp/Phillips.... Hmmm... Jeg planlægger at købe det i august. Tror ikke der sker det vilde mellem nu og august men who knows. Sharp har vist nye modeller på vej.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun set prototypen der var lidt mindre end den nuværende 26" model. Denne var 16:9 - er du helt sikker på at den nuværende model er 4:3 ??
|
| Til top |
|
| |
Simon Ravn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm nej var lige inde og kigge. Der står faktisk det er 15:9... ved ikke lige had man skal lægge i det i forhold til 16:9. Når det så er sagt så lagde jeg ikke specielt mærke til det i Hifi-Klubben men jeg må lige kigge på det igen. 25.000 er dog lige i overkanten af hvad jeg vil give for 26".
|
| Til top |
|
| |
ruan Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon Ravn skrev:
|
En lille sidenote. Jeg overvejde også Sonys nye 32" WEGA Plasma. Wow hvor er jeg skuffet over det TV. Stod og kiggede på det og andre plasma TV og jeg synes Sony's havde dårligst billede af alle (inklusive LG og Medion). Det er som om der er et underligt "texture filter" på billedet - ligner noget raster a la det man ser på store billboards etc. Og jeg så det både i Fona og i Electric City og problemet var der begge steder. Meget underligt.
|
|
|
Det det med at konkludere noget ud fra butikkernes indstillinger er komplet umuligt. Jeg var ude i Electric City v. Aalborg, og her var det ringeste plasma, det sidste nye Phillips m. pixel plus 2. Der hang et LG ved siden af med noget bedre billede, men heller ikke godt. Phillipsen var så ringe at det simpelthen ikke kunne passe. Så min konklusion er at man ikke kan sammenligne TV'ene, med mindre man kan låne en fjernbetjening også forsøge at indstille skidtet selv .
|
| Til top |
|
| |
Simon Ravn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak. Jeg kender whathomeicinema, og det er et fedt site. Der er 4-5 anmeldelser af Sharp TV'et som alle er meget positive. Kan ikke finde noget af LG'et - jeg fandt til gengæld en fransk anmeldelse af det som ikke var ret begejstret.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt mere nyt der taler for at man måske bør vente 1-2år (med mindre money is no objekt) på at købe LCD tv:
http://www.digitimes.com/news/a20040719A5032.html
Man bør måske lige lade de store aktører på markedet få gang i deres 6 og 7 generations fabrikker så ser det lovende ud, ja ELgiganten har vist en 30" til salg i denne uge for dkk 10.000.
|
| Til top |
|
| |