| Forfatter |
|
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er igang med at undersøge markedet for CRT-projektorer. Der er mange billigere projektorer når det gælder dem som snart skal have skiftet rør. Så nu vil jeg gerne vide hvad sådanne koster og hvad forskellen er på original rør og "refurbished".
Hvor køber man billigst rør til Barco, Nec og Sony?
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par tråde længere nede står der jo noget om det, tag kontakt med ham, han ved nok bedre end nogen hvor de bedst fåes. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12385&P N=1
Du kan måske også spørge ham her : http://www.vision.esenet.dk/
Er du ude efter at købe en crt der skal have skiftet rør kan det hurtigt blive en dyr affære, hvis du f.eks. vil have rørene refurbished må du sende det måske til USA. Med mindre du har gode forbindelser, og får det gjort ved meget anerkendte forretninger, Curt Palme f.eks. kan du hurtigt løbe i problemer og blive fattig. Men ellers, du kan da sagtens finde en maskine med 15.000 timer på tælleren der næsten er som ny, det er bare med at søge og være vågen. Nogen gange er dem der skal have skiftet rør også blevet brugt forkert, og så kan der være andre ting galt med dem også..., det er omtrent som at købe brugtbil jo...
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også bare købe rebuilds, fragten til USA er dyr.
http://www.cathoderaytubes.com/catalog.html
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men altså... Bliver det 8000Kr for et enkelt nyt 7" rør (panasonic) eller er det 2000Kr. Bare sådan et slag på tasken fra en som har prøvet det før.
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen kommer an på hvilket specifikt rør det er.
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spatz er ALT for dyre med ALT....
prøv at kikke hos www.crtcinema.com - dem har jeg handlet med før og de har gode priser...
De har 7" rør fra ca. 300$....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Panasonic rør så det burde være muligt at få dem genanvendt! Hvor meget koster det per 7" rør på www.crtcinema.com? Jeg har allerede spurgt men de har aldrig svaret... Der står kun hvad nye rør koster... Og der hvor der står "back to specifikation" står der en pris som er en smule under hvad et enkelt nyt koster, betyder det så for 3 rør eller?
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelp skrev:
Jeg har Panasonic rør så det burde være muligt at få dem genanvendt! Hvor meget koster det per 7" rør på www.crtcinema.com? Jeg har allerede spurgt men de har aldrig svaret... Der står kun hvad nye rør koster... Og der hvor der står "back to specifikation" står der en pris som er en smule under hvad et enkelt nyt koster, betyder det så for 3 rør eller?
|
|
|
Det betyder,at det er gen-opbyggede rør - de har fået nyt fosforlag og anodestand.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det så det man mener når man snakker om refurbished? Dvs. at man skal sende sit brugte rør. Så virker det lidt mærkeligt at man skal betale $520 hvis man sender sit rør over og "kun" $659 hvis man bare køber et nyt... Man skal jo også betale forsendelsen der over og så er det lige som ikke særligt fordelagtigt mere. Jeg troede forskellen mellem sprit ny og genbrugt ville være større...
Er der vikelig ikke andre steder der har det billiger mht. genbrug af Panasonic-rør?
|
| Til top |
|
| |