Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
Jeg er i kraftige overvejelser om at skifte min Panasonic AE 200 ud og købe en AE 500.
Men hvad med døde pixels i AE 500. Er der nogen, der har erfaringer med det, og ved I hvilken politik Panasonic i Danmark har med ombytning ved døde pixels?
Der er også en del, der har skrevet om Vertical Banding. Hvor generende er det egentlig?
Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
Hejsa...
Jeg har en Sanyo Z2 som jo bruger samme paneler som AE 500 og dermed har samme VB problematik. Jeg mener at VB problemet er temmelig opreklameret - jeg oplever det overhovedet ikke som en generende faktor.
Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 13
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
Ifølge den forhandler jeg købte min ptae 500 af, så må der ikke være pixelfejl i, det er noget garantien skulle dække.
mht. vertical banding, så så jeg det med det samme jeg fik sat projektoren til, men jeg oplever det slet ikke som noget problem overhovedet, men det kan være at mit eksemplar er et af de bedre (?)
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
Jeg har en AE500, og har en smule problemer med VB, MEN det er ikke noget der ødelægger en god film. Jeg ser det kun når jeg kører signalet fra computeren, eller ved den blå skærm, når der ikke er signal til projektoren.. Det kan nedjusteres med "flicker just", i en særlig menu lidt gemt væk fra de andre.
Pixelfejl MÅ DER IKKE VÆRE. så er det vidst slået fast .. min har kørt i mere end 700timer nu. og jeg har ikke haft nogen problemer
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
Grunden til, at jeg spørger om Panasonics politik om pixelfejl er, at jeg har fået det indtryk fra nogle indlæg fra lidelsesfæller i vores nordiske broderlande, at Panasonic Corp i de lande vist nok først ombytter ved et større antal pixelfejl.
Er der i øvrigt ikke noget om, at pixelfejl oftest er forekommende i begyndelsen af en pj's levetid, eller er det mig, der tager fejl?
Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
flemming38 skrev:
Grunden til, at jeg spørger om Panasonics politik om pixelfejl er, at jeg har fået det indtryk fra nogle indlæg fra lidelsesfæller i vores nordiske broderlande, at Panasonic Corp i de lande vist nok først ombytter ved et større antal pixelfejl.
Det tror jeg faktisk du har ret i. Men vil du være helt sikker, så ring til Panasonic Danmark 43 200 800, og tal med Thomas Baggesen.
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
Hej Pelle
Prøv Roberts link ca. i midten af denne tråd (AE500 problemer). I boksen "teknik/info" står der noget om VB, og Robert har lavet et screenshot af et billede med og uden VB.
Bruger siden: 23 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 31
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
Tak for det.
Ok, jeg forstår godt problemet med VB nu, det må da siges at være et ikke helt ubetydeligt problem!
Findes det også over et DVD signal eller er det kun med HTPC løsninger? Er der en oversigt over hvilke projektorer/mærker som lider af dette handicap? For sådan en projektor vil jeg ikke støde på.
Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
Et andet problem er, at støv trænger let ind i projektoren. Jeg har haft min i 2 måneder og jeg kan spotte 2 grønne støvpletter. Garantien dækker det ikke, men man kan bruge en trykluftsdåse, som jeg seriøst overvejer,selvom at garantien bortfalder.
Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
Min AE500 har kørt i ca. 250 timer nu, og jeg lagde mærke til VB med det samme. VB er for mig ikke et kæmpe problem. Jeg lægger specielt mærke til det når der er grå røg/tåge på skærmen. Master & Commander og The Others er specielt slemme eksempler. Udover scener med grå røg/tåge er det ikke et problem.
Jeg har også haft problemer med støv på LCD panelerne og jeg valgte at fjerne dem selv, til trods for at garantien bortfalder. Det var meget let at fjerne og tog kun 15 minutter at ordne.
Udover ovenstående problemer, kan jeg kun sige at AE500 er en fremragende projektor med et helt fantastisk billede, når den hookes op på den rigtige måde. Ovenstående er ikke deciderede problemer, men snarere irritationsmomenter.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum