Forfatter |
|
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
16:9, 4:3 eller helt hvidt lærred. ?
Jeg er lidt tvivl om hvilket lærred jeg skal købe.
Selvfølgelig er det mest 16:9 jeg ser, men hvad F. gør man hvis det nu er 4:3 format man viser. Rejser man sig så op, og zoomer eller hvad.
Hvis det nu var et 4:3 lærred, så kan 16:9 jo bare lade være med at bruge top og bund af den hvide del.
Hvad gør i med 16:9 lærreder med sort kant, hvis det i viser IKKE er 16:9. ?
4:3 eller JPG fra ferien eller noget andet.
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil MEGET klart anbefale dig et 16:9 lærred.... jeg har selv en Ae300 og har aldrig problemer med 4:3... enten skalerer du bare skærmen eller også mangler du bare lidt i siderne.... men da jeg går ud fra det er en hjemmebif og ikke et stort fjernsyn, der er planen, tror jeg du vil blive KLART mest tilfreds med et 16:9 lærred.....
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken projektor er der tale om?
Jeg er selv gået fra hvid til grålig dug og forbedringen i kontrast og farver er MARKANT.... som nævnt et UTAL af gange i andre tråde er det dog et kompromis med den hvide farve.....
|
Til top |
|
|
sam25 Lukket konto

|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
jeg vil MEGET klart anbefale dig et 16:9 lærred.... jeg har selv en Ae300 og har aldrig problemer med 4:3... enten skalerer du bare skærmen eller også mangler du bare lidt i siderne.... men da jeg går ud fra det er en hjemmebif og ikke et stort fjernsyn, der er planen, tror jeg du vil blive KLART mest tilfreds med et 16:9 lærred..... |
|
|
jep, jeg bruger pt. en Infocus X1.
hvis du "skyder" noget ved siden af, når du kører 4:3 på den hvide del af 16:9, er det ikke noget L. at se på ?
|
Til top |
|
|
sam25 Lukket konto

|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
hvilken projektor er der tale om?
Jeg er selv gået fra hvid til grålig dug og forbedringen i kontrast og farver er MARKANT.... som nævnt et UTAL af gange i andre tråde er det dog et kompromis med den hvide farve.....
|
|
|
kontrasten er 2000:1 og lumens 1000, så kontrasten er ok.
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du projektoren indstillet rent zoom/placerings- mæssigt til at fylde HELE 16:9 lærredet vil du ikke komme ud for at "skyde ved siden af".... Jeg ser selv fjernsyn i 16:9 mode.. og det er OK.....
|
Til top |
|
|
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør vælge lærrede efter projektorens native format, dvs. er det en ægte 16:9 projektor, så er det også et 16:9 lærrede der bør benyttes. Ellers vil du enten få et oplyst område omkring lærredet (for oven og neden eller i siderne) pga. projektorens optik normalt passer til dens format af LCD/DLP paneler.
Når du så f.eks. ser en 4:3 udsendelse på et 16:9 lærrede, så vil billedet enten være trykket sammen og fylde det hele eller have sorte/grå bjælker i siderne, alt efter hvad der er valgt på projektoren.
Mvh. Ronni Søby, AV-Connection
|
Til top |
|
|
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Du skal nok overveje at købe dig et 4/3 lærred, da du vil få mest for pengene der, din X1 er jo en 4/3 projektor. Du kan købe et 84" 4/3 projecta lærred med en gain på 1 for kr 1500.00- hos DC-Tronic. Det er et super lærred til prisen, og kan let hamle op med væsentlig dyere mærker. Mvh Ib
|
Til top |
|
|