Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til valg af projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 23 August 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hej... jeg har kigget en del i forumet! for at finde ud hvilken projektor man skal købe... Så vidt jeg kan se er folk ret begejstrede for InFocus X1 og Sanyo PLV Z1

Hvilke butikket handler i i? jeg har kigget på dvdpriser.dk men syntes ikke jeg kan finde dem til de priser om bliver opgivet her!

Har ud over de to kigget på denne acer...

http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=82950

er det ikke en god projektor til pengene?

håber i kan hjælpe mig!

mvh.

Martin

Til top Vis mbach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbach

A-M-P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 August 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Grunden er sandsynligvis, at det er priser fra Tyskland, hvor der er en pæn mængde penge at spare på projektorudstyr, hvis man har mod på at handle her.
Til top Vis A-M-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A-M-P Besøg A-M-P's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 23 August 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

For at få de billigste priser, skal du handle i udlandet.

Jeg har netop selv modtaget en Infocus X1

Jeg købte den hos http://www.cyberport.de i Tyskland. De sender pr. efterkrav og prisen inkl. fragt og transportforsikring var kun 931,69 (T)Euro. Det svarer til Kr. 6.927,- Det synes jeg selv er ugens tilbud.

Og lige et godt råd: Hvis du vil handle på nettet, hvad enten det er i Danmark eller i udlandet, så handel kun steder hvor du kan betale med kreditkort eller hvor du kan få sendt varen pr. efterkrav. Forudbetal aldrig! Hvis firmaet går konkurs, eller hvis der er tale om et fupfirma, så mister du dine penge.

Munse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 August 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hold da op der er mange der skal have PJ, men det forstår man jo godt her hvor den mørke tid kommer Jeg går ud fra det er til en hjemmebio du skal bruge en PJ, og der kan jeg ikke anbefale den Acer du linker til pga. det er en 4:3(800x600), og den lamer lige en tand for meget (34 DB)

Der er mange der handler syd på, og her er en god søgemaskine:

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp

Til top Vis Munse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munse

mbach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene..

Er der nogen der ved om man kan finde det til samme priser hvis man kører over grænsen og henter den selv?

Hvad med told... skal man ikke betale noget af det når man får noget sendt over grænsen?

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 23 August 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

mbach skrev:

Tak for svarene..

Er der nogen der ved om man kan finde det til samme priser hvis man kører over grænsen og henter den selv?

Hvad med told... skal man ikke betale noget af det når man får noget sendt over grænsen?

Hos mange af firmaerne kan man sagtens afhente varerne selv. Brug evt preissuchmascine til at finde frem til de billige forhandlere. På deres websteder vil det fremgå om det er muligt at afhente varen. Der skal ikke betales ekstra moms / told når du handler i et EU-land.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 23 August 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Er der egentlig nogen der ved om der er andre lande end Tyskland der kan være med på projektorpriser? Jeg tænker f.eks. på de nye EU lande, hvor man måske godt kunne tage en projektor med hjem fra ferien.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

SørenS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 23 August 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej mbach

Som du sikkert har set i dette forum, så er jeg lige som dig, på udkig efter en projektor. Det er jo lige før at jeg skal komme over til dig og vi så triller sammen til Tyskland. Måske man kunne gøre en bedre handel hvis man køber 2 sæt med lærred og det hele  

Lige pt. så er jeg også meget usikker på om det skal være InFocus X1 eller Sanyo PLV Z1

Jeg skal også have købt nogle surround-højttalere til max. 4000 kr. Dem ved jeg ikke endnu hvad skal være

Mvh.

Søren

Til top Vis SørenS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SørenS

eichmeier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003
Sendt: 24 August 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Hey Mbach og Søren...

så kan jeg tage med også..................vil nok gerne have en Z2...........men hvis vi kan se dem demonstreret dernede var det jo endnu mere fedt.........

/eichmeier

Til top Vis eichmeier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eichmeier

SørenS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hej eichmeier & Mbach

Det lyder da ellers som en hyggelig ide

Jeg har en stationscar, så der er der jo måske plads, men ellers bor Mbach jo i Jylland og de er jo trailerfolk hele bundet

Ja, det kunne være fedt hvis man kunne se demonstration af nogle forskellige i den prisklasse og det kunne da være fedt hvis man bare kunne presse 10% af prisen ved et storkøb. F.eks. 3 x projektor og 3 x lærred.

Måske er der flere der melder sig under fanerne og så må vi sku leje en lastbil

Mvh.

Søren

PS : Som venter finanserne til indkøb i nærmeste fremtid.

eichmeier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Ok, men jeg har en Carnival med sæder i, så der er vel plads nok hvis det er..........

du skulle gerne kunne presse mere end 10%, men ok nu er jeg også superkrejler når jeg handler........får som regel rabat selv når jeg køber tøj (er uddannet indkøber)

/eichmeier

SørenS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

LooooooL eichmeier

Jeg ville sku gerne på indkøb med dig så

Men nu ligger landet sådan, at jeg ikke har pengene lige nu, men jeg ved de er på vej. Men at vente lidt skader jo heller ikke, det er jo ikke sådan at priserne plejer at stige, nærmere tværtimod

Men hvad siger mbach til dette her med samkørsel og alt det der ?

Når/hvis vi skal på indkøb, så skal jeg have PJ+lærred+surroundhøjttalere, hvad skal i andre have ?

Mvh.

Søren

mbach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det lyder som en god ide... evt. hvis vi kan finde en butik der har det til en god pris inden vi kører...

SørenS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hej Mbach

http://www.cyberport.de

Her har de vist det hele til en god pris

Søren

eichmeier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Jeps, det har de, men ingen fastrammelærreder som jeg helst vil have, men det er en detalje.

Hvad vigtigere er at jeg tror ikke vi kan afhente det dernede, men evt. få det sendt til DK..............

Der må være butikker hvor vi kan afhente også, i Hamburg og omegn, måske Kiel, ikke så langt.........lad os alle lede.....

Måske jeg også vil have et surroundsæt.

/eichmeier

Århus
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 25 August 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Du skal bruge de sidste penge på en Z2 istedet for X! eller Z1, det er alle pengene være.

Billedet er 100 gange bedre på Z2 end på Z1, og X1 har alt for stor en regnbue effekt.

Til top Vis Århus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Århus

Århus
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 25 August 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har en rigtig god ven der købte i Tyskland, firmaet han handlede med var ret godt men.

Jeg ville personligt aldrig spare de penge der er ved at købe i Tyskland, nu skal jeg berette hvorfor.

Han modtog projektoren som han skulle, efter kun 2 uger gik den i stykker, han spurte hvad han skulle gøre, jo send den ned til os og vi får den lavet, og ganske rigtigt efter 6 uger fik han den retur, efter kun 2 måneder gik den i stykker igen, hvad skal Jeg gøre spurte han, jo send den ned til os, og igen gik der 6 uger.

Men man kan ligeså godt være uhældig at de ikke vil reperere den, uden betaling eller at det ikke bliver lavet ordentligt, og så er det sværere at slosse med dem i Tyskland, end en butik/grossist i Danmark hvor man kan møde op og snakke ansigt til ansigt, med ham der solgte den.

Jeg ville på ingen måde undvære min projektor så længe, selv om servicen var god og han fik det lavet uden beregning, så der det alt for længe at vente.

Nej skal man handle, skal man sikre sig at foretningen/grossisten har eget værksted ( autoiseret selvfølgelig ).

Man kan også være heldig at det bare holder, men nu lever jeg af at sælge projektorer, og ved hvor ofte de går i stykker.

Men det er selvfølgelig kun min mening.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 25 August 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

eichmeier skrev:

Ok, men jeg har en Carnival med sæder i, så der er vel plads nok hvis det er..........

du skulle gerne kunne presse mere end 10%, men ok nu er jeg også superkrejler når jeg handler........får som regel rabat selv når jeg køber tøj (er uddannet indkøber)

/eichmeier

Hvis rabatten er lokkende er jeg rimelig sikkert med på en Z1 + fastrammelærred.

Tror du som kyndig indenfor indkøb, at rabatten kan blive større ved at vi alle køber den samme projektor (f.eks. Z1, Z2, X1 eller PT-AE300) eller er det kun antallet og den samlede pris der tæller?

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Århus
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 25 August 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Find uf af hvor mange Z1 eller Z2 i skal bruge, og send mig en mail på koe@ddd.as

Så skal jeg komme med et tilbud.

Arbejder hos Dansk Grossist, impotør af InFocus og Sanyo.

eichmeier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Tror vi skal følge Århus, men hvad så med garanti ??

Rabatten er nok bedst, hvis vi vælger det samme, eller som minimum samme fabrikat.......

Men lad os lige tage den på PM og så strikke en mail sammen til Århus og se hvad han kan gøre.

Det lader til at være et p***egodt tilbud alt andet lige.

/eichmeier

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum