| Forfatter |
|
Dyllen Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg regner med at købe en BeoVision 5. Men jeg vil lige høre folk hvad de mener om den, både positive og negative ting. Det er kvaliteten af billedet og lyden jeg er interesseret i at høre om. Ikke af designet.
Mvh. Jesper!
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får sikkert hug for dette, men:
Beovision 5 har jeg set i forretninger og mit indtryk var dengang (ca 1 år siden) at det havde det klart bedste billede af alle plasmaskærme i forretningen. Fujitsu er jeg dog sikker på er på fuld højde billedkvalitetsmæssigt pt.
Hvad lyden angår er det jo smart at have centerkanalen integreret. B&O har altid kunnet tricket med at proppe meget lyd ind i små kabinetter. Ikke nødvendigvis "korrekt" hifi lyd, men imponerende og tydelig lyd. DVD koncerter på deres Avant fungerer i hvert fald utrolig godt når man tager i betragtning at det "bare" er et tv.
Og lidt om designet selv om du frabeder dig det: det er i særklasse - kun NADs LCD tv imponerer har samme kvalitet på det punkt.
|
| Til top |
|
| |
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske du skulle tage et kig på Loewe's modeller, de har også rigtig godt billed og god lyd.
__________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
Dyllen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslaget, men jeg er ikke interesseret i andre mærker end B&O. Jeg vil bare gerne vide om virkelig får noget ud af de penge man bruger på et BeoVision 5?
Mvh. Jesper
PS. Også tak for svaret til Anders PJ.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dyllen,
Jeg vil helt klart FRARÅDE at lægge 150.000 for en Beovision 5. Bevares det er flot, men der er stadig tale om et lavopløsligt PDP-panel fra Panasonic. En sådan skærm står i små 32.000,-. B&Oøs tuner er så i særklasse, men det ændre ikke ved at PDP-panelet er under PAL-standard. Det går med andre ord noget opløsning tabt.
Prøv istedet at se på Pioneers meget flotte PDP-skærme. De er også i særklasse hvad design angår, og billedkvaliteten er også i særklasse. Der vil du så kunne få noget helt tilsvarende til under en 1/3 af prisen hos B&O.
Vil du absolut bruge mange penge, så vil jeg klart anbefale at købe en HDTV-kompatibel PDP-skærm, og igen fra Pioneer. Du skal dog være opmærksom på at produkter i dette segment taber meget i værdi da der her sker en voldsom udvikling for tiden.
LCD vil indenfor en overskuelig fremtid overtage PDP-segmentet, da det her er muligt at fremstille store paneler til bllige penge og i HDTV-opløsning. Så hvis ikke opsparing brænder i bukserne, så ville jeg holde lidt igen og se hvad der kommer her til November fra de forskellige producenter, alternativt udskyde indkøbet til næste år.
Glem Beovision 5, kig på Pioneer, eller hold lidt igen og se tiden an.
Venligst,
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow...150.000kr for en 42" skærm i lav opløsning? B&O lever højt på deres brand og design...
Mht. Dyllen's spørgsmål, så er billede-/lydkvalitetet nok i særklasse, men hvis panelet kun er 480 eller 576 liniers opløsning, så er det faktisk lidt forældet, i og med at alle de andre (mærkevare)producenter i øjeblikket er gået over til 720 (og 1080 er på trapperne). På den baggrund er Beovision5 nok ikke investeringen værd når man sammenligner ydelse med pris, men vi ser jo på begrebet ydelse med forskellige øjne...
B&O er i AV-kredse kendte for at være 1-2 år bagud mht. de komponenter der sidder i deres produkter - dette ser ud til at bekræfte den tanke. Jeg kan selv huske, da de lancerede Philips' kuldsejlede CD-i format som en integreret del af deres HighEnd tv, på et tidspunkt da markedet allerede havde accepteret DVD som den nye videostandard efter VHS...
Hvorfor er det lige dette tv der har vakt din interesse?
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Kleine Pudel Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 05:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dyllen
Som ny her i forummet prøver jeg med min beskedne viden at give dig lidt info.
Jeg skal nok starte med at nævne jeg er ansat hos B&o i USA og er ikke helt klar over forskellen på US og EU versioner, men EU versionen er en MK3 version og jeg vi gå ud fra at der sider det samme HD panel som i USA.
Jeg har for nyligt haft det bedste spitzenklasse $7000 Fujitsu 42" display i bixen sammen med BV5 med samme signal kilde (sat) og BV5 er væsentligt bedre i billedet. Farverne er mere korrekte og dybden i billedet er bedre. Alt er bare mere naturligt. Jeg prøvede at trimme Fujitsu'en men rigtig godt blev det aldrig.
Jeg har set på flere Plasma skærme og de kan efter min mening ikke give en billed kvalitet som BV5, og bedre lydkvalitet i et tv tror jeg ikke findes, men bevares den er også 3 gange så dyr. Jeg giver Ctacta ret i at Pioneer nok er det bedste alternativ hvis det ikke skulle blive BV5.
Det er ikke så let og slet ikke hvis du har B&o i forvejen. En remote, flot design og BeoLink Video.
Håber det kan hjælpe din beslutning selvom jeg ikke er 100% neutral 
MVH
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver CTACTA total ret... Et stort problem for Bang & Luffe er, at de typisk kører med deres produkter i mange år. Ofte 10 år før der kommer en opdatering. Typisk er produktet med på noderne mens det bliver udviklet. Men med den udvikling der er indenfor specielt fladskærme, kan B&O ikke følge med. Det er en gammel generation. Og hvor længe holder den?? De rygter jeg har hørt er, at farverne falmer efter ca. 5 år. Igen fordi det er en gammel type!
At B&O ikke kommer med modeller hver anden måned skal ses i lyset af, at det trods alt er en lille fabirk. Man har ikke kapacitet til at udvikle så mange produkter.
Se eks Beosound2. Den lille MP3 afspiller med 128MB hukommelse.... den tager man stadig 5.995,- for, selvom den var forældet inden den kom i produktion! Vi skulle nok have haft lov til at sætte en lille harddisk i den i stedet. Ikke CTACTA??
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O skruer pt. op for produktudviklingen og vil satse mere på a/v produkter. De har andre fladskærme - se deres hjemmesiden, kan ikke lige huske hvad det hedder. Der vil komme flere på banen snart da de har indset at det går rigtig rigtig stærkt. Så du kan sagtens få et godt B&O, du skal bare sikre dig at du får noget relativt nyudviklet og have det med opløsningen i mente.
150 k var rimeligt da det kom ud, men nu er det jo alt for mange penge i forhold til tilsvarende produkter. Dog kan ingen andre skærme levere samme lyd!
|
| Til top |
|
| |
Dyllen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Hvis nu man kun kiggede på skærmene og ikke på prisen. Penge er ikke inde i overvejelsen.
Se det som om i bare skulle vælge en skærm i vil have stående. Og de kostede det samme.
Mvh. Jesper
Ps. Tak for svarene.
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man køber B&O plasme så gør man det udelukkende fordi det skal være B&O, og vil have den snop værdi der ligger i det. For det er intet teknisk der bare det mindste skulle kunne retfærdiggøre den pris de har sat på det plasma.
Dette er sagt af en som har B&O i alrum, soveværelse og badeværelse koblet sammen med BEOLINK. Selvom om det er dyrt der også, er der dog ikke den himmelråbende forskel som på plasma.
Så er du forelsket i B&O plasmaen pga snop effekten, som jo bestemt er der, ja så køb det, ellers lad være.
For prisforskellen kan du sagtens få en "loddekolbe" til at integrere en Pioneer ind i dit eksisterende setup, hvis du ikke selv kan. Du kan få din B&O fjernbetjening til at betjene Pioneer og du kan også integrere pioneren med BEOLINK hvis du har dette.
Men snop effekten kan du ikke kopiere, selvom jeg jo egentlig synes bare det at have en plasma idag har en del snopeffekt, men jo intet imod at have en B&O plasma. Så kommer man ikke højere med snobberiet !!
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke kigge på prisen !!! Er du ansat ved B&O eller køber hifi i den lokale bodega .
Nej ok, nu skal jeg være ordentlig. Det var kun ment i sjov
Selvom de har samme pris så er B&O forældet. De bruger gamle paneler og med en opløsning lavere end PAL. Men vi er vel ovre i en design betragtning her og så er der jo kun dig som kan vælge.
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
|
Du kan få din B&O fjernbetjening til at betjene Pioneer og du kan også integrere pioneren med BEOLINK hvis du har dette.
|
|
|
Hvordan??
|
| Til top |
|
| |
Dyllen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Ja, jeg har set BeoVision 4, jeg er bare ikke vild med at man skal have en "kasse" ståede ved siden af. Det passer ikke ind i stuen på nogen måder. Men det gør BeoVision 5. Jeg kan vel også godt sige at den er købt nu. Men er da stadig interesseret i at høre jeres mening.
Og nej, den er ikke købt på den lokale bodega. Hvilket også er svært da deres BV5 har pinkode indbygget!
Mvh. Jesper.
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig,
For at få fjerbetjeningen til at fungere skal du bruge koderne fra B&O. De er tilgængelige så det er ikke noget problem. Så har du brug for koderne til Pioneer eller hvad format skærm man nu vælger. Med de to ting så laver du en boks indeholdende en IR modtager som kan klare den frekvens som B&O bruger. Sender det indkomne signal til en lille processor (8 benet PIC elelr lignende)I processoren konvertere du så til skærmes format. Og vupti så fungerer det og kan vel laves for en lilel 100 krone seddel.
Koder downloader du fra nettet og IR modtager og sender kopierer du fra nogle eksisterende diagrammer. PIC layoutet kan du tage fra databogen.
For at få BEOLINKEN som jo kun består af lyd overførelse laver det du samme nummer som ovenstående for at styre styresognalerne, sluk tænd osv. IR modtageren gellem du selvfølgelig.
Det er lidt "loddekolbe" arbejde men det fungerer.
|
| Til top |
|
| |
Dyllen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten Hurtig!
BeoSound2 koster 3495 kr. ikke 5995 kr som du skriver!!
Bare en lille rettelse.
Mvh. Jesper!
Ps. Ved godt det stadig er dyrt i forhold til andre mp3 afspillere!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har de sat den ned?? Det var på tide...!! Men er det ikke noget med, at de bare sælger afspilleren løst, uden headphones og docking til den lave pris?? I øvrigt en lækker maskine.... en af de få bærbare MP3 afspillere, der rent faktisk spiller nogenlunde!
Til Classe: Har du selv prøvet at lave sådan en remote-converter? Og hved med Beolink...? Har du prøvet det??
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forhørte mig i en B&O butik, tror det var på Falkoner Alle, København. Her påstod man, at man løbende isatte opdaterede (læs nyere) paneler i deres modeller. Det panel der sidder i en Beovision 5 i dag er således ikke det samme som sad i på release-datoen. Opløsningen ved jeg ikke noget om.
Det skulle i øvrigt være deres tuner-box der skulle være hele hemmeligheden ved det gode billede. Da de flestes tv-forbrug er 90 % tv-kigning og 10 % DVD-kigning, er det jo afgørende med tunerdelens kvalitet.
Og så længe antennesignalet hos de allerfleste brugere er af en kvalitet som ikke udnytter ressourserne i en hd-skærm, er det vel ikke det mest afgørende med opløsningen de færste par år....
Herefter skal være sagt, at jeg synes designet på Beovision 5 er noget af det mest grimme (sorry). Alt for dominerende i en stue. Derimod er jeg helt vild med designet af deres nyeste skærm, tror den hedder Beovision 4.....
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er skide smart med en fald plasmaskræm på væggen, det er det, men jeg kan personligt ikke lide billedet på nogen af dem, jeg syntes slet ikke de lever op til et alm .billedrør.
Mit næste tv bliver et "32" Beovision 3, det tv har et flot billedet og flot design efter min smag og så er det noget biligere. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |