| Forfatter |
|
rhovdyr Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har solgt mit gamle samsung bagprojektions-TV (JHA-403), og kigger nu efter en substitut. Selv kæresten er ved at være træt af den gamle 21" der er taget ned fra loftet.
Jeg har kigget lidt på LG-Electronics, de ser ud til at have rimelige priser, og de gange hvor jeg har haft mulighed for at se demo i butik af LG's produkter, ser de ok ud (sammenlignet med andre leverandører med nogenlunde samme spec.).
Jeg leder efter en skærm mellem 30"-42", faktisk helst i 35-37" klassen, da jeg synes at 42" er for stort til en nogenlunde alm. stue, og alm. TV signal bliver ringe når det blæses op i den størrelse (og det er ligemeget hvilken type teknologi der bliver brugt).
Specielt har jeg kig på MZ-42PZ92VX (42" plasma, 1024x768) og MW-30LZ10 (30" LCD, 1280x768) fra LG-electronics. Er der nogen der ved hvor man kan se dem i aktion ? Jeg kan finde deres billigere produkter, men ikke de lidt dyrere som dem jeg nævner...
/C=
__________________ Honey, so bee it
|
| Til top |
|
| |
Nightwalker Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
LG Plasma skærme er temmelig middelmådige. Du bør nok kigge lidt på enten Panasonic eller Pioneer, hvis du skal have kvalitet for pengene.
Panasonic har en 37" (Viera), der er meget populær på http://www.avforums.com/
Den kan fås for 28.000 kr. i DK. Pioneers mindste er en 43" og den koster sandsynligvis mindst 40.000 kr.
/Nightwalker
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
LG Plasma-skærme er nøjagtigt det samme som Panasonic, så der er ingen grund til at være betænkelig. Desuden vinder LG den ene pris efter den anden for deres skærme, så et eller andet må de jo gøre rigtigt - samtidig er der også den nok så væsentlige faktor - prisen!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Århus Branchemedlem

Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drop Plasma, køb TFT.
Plasma er for dårligt i den lave ende af pris scalaen.
|
| Til top |
|
| |
Clausedrengen Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
LG ser fint ud, men jeg mener at have læst at det er et og samme firma som -og hold nu fast! GOLDSTAR!
Need I say more  __________________ Functionless art is simply tolerated vandalism
|
| Til top |
|
| |
Nightwalker Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonic og LG er ikke det samme. Hverken i kvalitet eller indmad.
Http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/whomakesw hat.htmlhttp
|
| Til top |
|
| |
Ziggin Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey rhovdyr
Der er mail til dig i din indbakke.
/p
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clausedrengen:
LG er sammensat af Lumatron og Goldstar.
Ingen af disse mærker har lavet det vilde kvalitetsgrej, men lg må siges at være med helt fremme i eliten sammen med Samsung, Pioneer, Sony og Philips, så helt galt er det nu ikke mere.
Philips/LG er førende sammen med Samsung når det gælder TFT displays og førstnævnte har lige lavet en ny fabrik til over en milliard, så det er ikke amatører vi har med at gøre mere.
Personligt ville jeg selv købe et TFT tv, hvis jeg nu endelig skulle. I hvert fald en skærm, der kan tage HDTV opløsning, så man er fremtidssikret, HVISHDTV nu endelig skulle komme til EU.
|
| Til top |
|
| |
Clausedrengen Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
|
Clausedrengen:
Ingen af disse mærker har lavet det vilde kvalitetsgrej, men lg må siges at være med helt fremme i eliten sammen med Samsung, Pioneer, Sony og Philips, så helt galt er det nu ikke mere.
|
|
|
Nu mente jeg det ikke helt så hårdt, som skrevet, idet jeg er helt enig i, at de er kommet MEGET efter den manglende kvalitet, som Goldstar i sin tid var synonymt med! Lumatron siger mig ikke specielt meget, men jeg mindes ikke, at de har lavet "overmiddelprodukter"...
MVH __________________ Functionless art is simply tolerated vandalism
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
|
Clausedrengen:
Philips/LG er førende sammen med Samsung når det gælder TFT displays og førstnævnte har lige lavet en ny fabrik til over en milliard, så det er ikke amatører vi har med at gøre mere.
Personligt ville jeg selv købe et TFT tv, hvis jeg nu endelig skulle. I hvert fald en skærm, der kan tage HDTV opløsning, så man er fremtidssikret, HVISHDTV nu endelig skulle komme til EU.
|
|
|
Fuldstændig forkert - LG betyder LuckyGoldstar. I gamle dage var det kendt som Goldstar, men efter en længere krise kom en flok investorer rendende med en masse penge og fik det hele moderniseret og de er i dag sammen med Samsung ret aggressive på mobiltelefon og plasmamarkedet. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightwalker skrev:
|
Panasonic og LG er ikke det samme. Hverken i kvalitet eller indmad.
Http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/whomakesw hat.htmlhttp
|
|
|
Det ændrer ikke på det faktum at det er Panasonic-moduler der sidder i LG´s skærme. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Nightwalker Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er temmelig nyt for mig - men derfor kan det jo godt være rigtigt. Du skulle vel ikke have en kilde på den information.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke hvis det er panasonicmoduler i LG. Så vidt jeg er orienteret har Philips og LG indgået et partnerskab, hvor Philips står for billederør og LG står for plasmamoduler.
Selvom det så skulle være ens plasmamoduler, er dette langt fra ensbetydende med samme billedekvalitet, jer betyder elektronikken utroligt meget, især når der skal skaleres kan der gå meget tabt.
Jeg har selv haft mulighed for indgående at sammenligne Panasonic og LG. Dette er ganske vist en generation siden (2003), de to skærme havde umiddelbart samme spec's, men panasonic'en slog LG'en klart.
Ellers vil jeg anbefale Fujitsu i den lidt billigere ende af skalaen. Fujitsu slår klar både Panasonic og LG.
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 03:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Hvis du har lyst til at se LG plasmaskærme i brug, kan du besøge DC-Tronic i Silkeborg, de har en hjemmeside her på nettet, så kan du evt ringe eller maile for at aftale en tid, de er flinke mennesker, og til at tale med. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Århus Branchemedlem

|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr og TV2 har købt HDTV grej, og optager da også med det, men de udsender det ikke endnu.
Men de kan.
Jeg holder med Ronin, man skal købe noget der er HDTV kombatibelt, jeg mener at man minimum skal gå efter en opløsning på 1280x720 ( 16:9 ).
Så køber man en Scaler og scaler alle sine kilder i 1280x720 ( 720p ) hvis de er 16:9 så skal du bare se et billede, har selv scaler det er super.
Mvh
Århus
|
| Til top |
|
| |
Freakazoid Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Århus skrev:
| man skal købe noget der er HDTV kombatibelt, jeg mener at man minimum skal gå efter en opløsning på 1280x720 ( 16:9 ). |
|
|
hvad ligger de billigste Plasma'er i, hvis man vil køre HDTV opløsning?
|
| Til top |
|
| |
Århus Branchemedlem

|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være Plasma ?
Og hvilken størrelse havde du tænkt dig ?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Jeg forstår ikke hvis det er panasonicmoduler i LG. Så vidt jeg er orienteret har Philips og LG indgået et partnerskab, hvor Philips står for billederør og LG står for plasmamoduler.
Selvom det så skulle være ens plasmamoduler, er dette langt fra ensbetydende med samme billedekvalitet, jer betyder elektronikken utroligt meget, især når der skal skaleres kan der gå meget tabt.
Jeg har selv haft mulighed for indgående at sammenligne Panasonic og LG. Dette er ganske vist en generation siden (2003), de to skærme havde umiddelbart samme spec's, men panasonic'en slog LG'en klart.
Ellers vil jeg anbefale Fujitsu i den lidt billigere ende af skalaen. Fujitsu slår klar både Panasonic og LG.
|
|
|
Der er så megen indavl på markedet, så det kan være svært at finde ud af. Der hvor den store forskel oftest ligger på plasma-skærmene, er i tunerdelen. Den er desværre håbløs dårlig på ganske mange. Panasonic er dog nogle af dem der er ret gode på det område, og det kan sagtens være en medvirkende faktor til at den du har set, var bedre! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Århus Branchemedlem

|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|