| Forfatter |
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
jeg har de seneste dage været rundt for at købe et min. 42" plasma. Mit valg var egentlig faldet på NEC 42VP4, men et par gange stødte jeg på et bagprojektions tv thomson 61" jw642 som jeg er blevet ret interesseret i nu. Er der nogen af jer der har set dette thomson "live" og vil give sin mening?
hvis thomsonen "kun" havde været 52" havde jeg sikkert valgt et 42" plasma istedet men.... sikke en dejlig størelse. Selv syntes jeg kvaliteten er blevet rigtig god i forhold til deres gamle 46" (som jeg har haft i 8 år men nu er blevet defekt)
Jeg kan ikke rigtig beslutte mig, og vil derfor gerne høre hvad andres meninger er +/- hvad ville i vælge?
prisklassen er ca. den samme på ovenstående.
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ikke nogen her på hifi4all der kommer IRL i en hifi-butik ????? der må da være nogle få der bevæger sig væk fra computeren....eller hva`?
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set deres 52" Og der ville jeg helt klart vælge bagprojektion, frem for plasma. Jeg er lidt ligeglad med hvor meget det fylder, der vil jeg hellere have billed kvalitet. Kunne ikke forestille mig at deres 61" skulle være ringere i kvaliteten. Regner med at mit næste fjernsyn, bliver deres 61" da jeg endnu ikke har set et plasma tv der imponerede mig.
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge et bagprojektor TV, frem for en prisbillig plasmaskærm.
Udover, at bagprojektor TV'et fylder mere end plasmaskærmen, er billedet ikke helt så skarpt på bagprojektor tv'et. Skærm - størrelse og pris taget i betragning, leverer Thomsons bagprojektor tv'er et meget fornuftigt billede.
På de nye af slagsen, har man fået reduceret den meget snævre betragtningvinkel, der var på de første bagprojektor tv, hvor det faktisk kun var dem der sad ligefor som fik glæde af billedet.
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå ok, så er det ikke kun mig der syntes plasmaerne er ret skuffende. jeg er også ret ligeglad med om det er 9cm eller 50cm tykt. Jeg køber et 61" thomson denne gang, og håber at kvaliteten på plasmaerne er blevet mere tilfredsstillende om nogle år. Tak for jeres kommentarer, jeg var ved at blive bange for at det var mine øjne der trængte til udskiftning.
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad koster sådan et thomson 61" jw642 egenligt ?
Hvad koster det i 52" ?
SørenS
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomsons 52" ligger på ca. 20K. Jeg har ikke set deres 61" model nogen steder __________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også kun set 52". Det er væsentligt bedre end plasma, eneste ulempe er den lidt begrænsede betragtningsvinkel.
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
electric city: 30k
electronic world: 27k
shopman.dk 24,3k
Men jeg tør ikke handle ved shopman, så det bliver i electronic world. Jeg var ellers ude i electric city for at købe det med henblik på deres 125% prisgaranti, men de ville ikke sælge det med prisgaranti da electronic word ikke havde et på lager da de ringede derud for at tjekke prisen. ??
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomson havde et DLP bagprojektion med til Århus messen for efter hånden lang tid siden, som faktisk ikke var ret dybt. Desværre var det muligt at se noget DLP rainbow flick på det. Jeg kender ikke ret meget til markedet men prøv at se på noget crt bagprojektion, om end de nok er lidt mere klodsede.
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad synes i om disse 2 bagprojektions TV ?
LG Electronics RE-44SZ21RD - http://www.klausgarde.dk/p/3360
LG Electronics RE-44SZ20RD - http://www.klausgarde.dk/p/9153
Hvilken af dem vil være "bedste valg" ?
Som i ser, så er begge TV uden den der store "klump" mekanik neden under selve TV-et og så er de på 300 hertz. Desuden så er der en flad glasplade foran billedet, så undgår man da at børnene ridser skærmen.
Er der andre mærker/modeller (f.eks Tomson/Sony/Toshiba) til max. 20.000 (købt i DK), som der er et bedre køb ??? (min. 44")
Det skal også være uden den der "klump" mekanik neden under (kone-ønske)
Mvh.
SørenS
|
| Til top |
|
| |