Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 21:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PT-AE700 i stuen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Windsor_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 September 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Så kom den store dag, jeg fik hente min Projekter, og installeret den, og mit første indtryk af den er bare Wauuuuw !! Jeg vil prøve at komme med lidt flere indtryk af den løbene som jeg får den testet af.

Mvh

Tonny

Til top Vis Windsor_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Windsor_dk

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 September 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Ja vi vil se billeder af dyret og screenshots! Er kontrasten så fantastisk som det ser ud til ifl. specs?
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 30 September 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

heldige asen!!! Jeg har ikke modtaget min endnu!
Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 September 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Ja vi vil se billeder af dyret og screenshots! Er kontrasten så fantastisk som det ser ud til ifl. specs?

Mine første, meget spæde erfaringer: Lidt som forventet (fra min side i hvert fald), så er kontrasten ikke så stor en revolution som det ser ud på papiret. I forhold til AE500 har den fået mærkbart mere lys, mens sortniveauet umiddelbart virker som nogenlunde det samme. Dette vil jo resultere i højere kontrast, men 2000:1 er vist med hiv og sving ned ad bakke i medvind... Det skal ikke opfattes for negativt, i forhold til PTAE 500 er AE700 et ubetinget skridt fremad. Vertical Banding er såvidt jeg kan vurdere kraftigt reduceret, og billedet er i det hele taget meget rent og klart, uden nogen direkte unoder. Den dynamiske iris er ikke noget helt vildt revolutionerende, men umiddelbart er det dog bedst at have den slået til (som sagt, spæde erfaringer!). Farverne kan justeres på alle tænkelige og utænkelige måder, og det var umiddelbart ret nemt at justere billedet til et fornuftigt niveau, uden "crushing" af sort eller hvid og uden nogen åbenlyse farveproblemer (f.eks. på PJTX 100 skal der pilles noget mere for at undgå at billedet bliver for rødt). Generelt er der meget "knald på", uden at det bliver glansbilled-agtigt, det er en meget reel og direkte gengivelse. Z2 og PJTX 100 kan justeres til bedre sort, fordi man kan skrue så langt ned for lyset, men hvis du vil have samme lysstyrke som på PTAE 700 bliver sortniveauet på PJTX 100 ikke på samme niveau, og Z2 KAN slet ikke spytte så meget lys ud, og slet ikke i low-mode.

Lens shift er ikke helt så omfattende som på Z2, men fungerer ellers fint. Projektoren kan ikke som på Z2 hænges meget højt i forhold til billedet, Lens Shift bruges primært til at sørge for at det er lige meget om projektoren hænger på hovedet eller ej. Sammen med den store zoom virker det som om tanken er at man kan sætte projektoren på en hylde på bagvæggen. Indsugningen er i siden og udluftningen foran, hvilket også tyder på dette. Støjen er meget lig PJTX 100, lige en tand kraftigere end Z2 (meget lidt), men mindre generende end PTAE-500 da det er en lavere pitch, AE500 havde en tendens til at hyle en smule, hvor AE 700 leverer en mere blid "pusten".

Jeg oplever det sådan at Panasonic har tænkt meget på den "almindelige forbruger", i den forstand at AE700 mere er en stue-projektor end en entusiast-projektor. De praktiske forhold er gode, og billedkvaliteten er god med en høj lysstyrke. Det er en straight down the road god projektor, uden konkurrence til prisen, men det er stadig spændende at se hvad Z3 kan byde på - jeg kunne godt forestille mig at entusiasten med et totalt mørklagt rum vil foretrække Z3 pga muligheden for at lukke mere af for lyset. Det kræver dog naturligvis at den generelle billedkvalitet er på niveau med det AE700 viser, det vil vise sig...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 September 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Det vil sige at den slet ikke er så ringe endda....

Rart med noget input, for jeg sidder selv og overvejer om en AE700 skulle være min første projektor!

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 September 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Rart med noget input, for jeg sidder selv og overvejer om en AE700 skulle være min første projektor!

Så er vi 2...

@ Otto, TC: Hvornår forventer I, at kunne demonstrere Z3 hos Jer...?

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 September 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Næmli ja!

AV32R skrev:
@ Otto, TC: Hvornår forventer I, at kunne demonstrere Z3 hos Jer...?

Midt i oktober. Jeg får iøvrigt Mitsubishi HC2000 til låns i løbet af næste uge, hvis nogen skulle være interesseret i at se den... Jeg regner med at låne denne til projektormekka vol. 2 også - nu venter jeg sådan set bare på svar fra Sony om hvornår jeg kan have en VPLHS 51, så finder jeg en dato for dette arrangement... I'll be back!

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

killerfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 September 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

eller 3 
Til top Vis killerfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af killerfly

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 September 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

godt input Otto .. går lidt og overvejer om den er et skift værd.. har ptae500 nu, men tror jeg venter til jeg kan se en demo af den i KT.. måske til messen!?

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 September 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
godt input Otto .. går lidt og overvejer om den er et skift værd.. har ptae500 nu, men tror jeg venter til jeg kan se en demo af den i KT.. måske til messen!?

Jeg vil lige advare om at PTAE 500 sidste år blev vist under temmeligt kummerlige forhold - ikke speciel god mørklægning, og projektoren var bare stillet op uden hensyn til justering af billedet, med et composite signal fra DVD'en. Så tjek lige opstillingen før du bedømmer billedkvaliteten...

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 September 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

witzel skrev:

Jeg vil lige advare om at PTAE 500 sidste år blev vist under temmeligt kummerlige forhold - ikke speciel god mørklægning, og projektoren var bare stillet op uden hensyn til justering af billedet, med et composite signal fra DVD'en. Så tjek lige opstillingen før du bedømmer billedkvaliteten...

hehe.. skal jeg nok.. regner med lige at få en "appetitvækker" til messen, og evt en bedre demo i butikken..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Sendt: 30 September 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hvis VB problemet er elimineret på AE700, så opgraderer jeg helt sikkert fra AE500. Der er rigtigt irriterende, når man først har lagt mærke til det.
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 30 September 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Det MÅ sku være lækkert at  kunne teste så meget som Otto har mulighed for

Det vare nok ikke længe før jeg kommer forbi TC og får en kigger på Z3 samt Ae700'en det bliver nok en af dem der lander i min bio...

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Kaare Struve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Raskolnikov skrev:

Mine første, meget spæde erfaringer: Lidt som forventet (fra min side i hvert fald), så er kontrasten ikke så stor en revolution som det ser ud på papiret. I forhold til AE500 har den fået mærkbart mere lys, mens sortniveauet umiddelbart virker som nogenlunde det samme. Dette vil jo resultere i højere kontrast, men 2000:1 er vist med hiv og sving ned ad bakke i medvind... Det skal ikke opfattes for negativt, i forhold til PTAE 500 er AE700 et ubetinget skridt fremad. Vertical Banding er såvidt jeg kan vurdere kraftigt reduceret, og billedet er i det hele taget meget rent og klart, uden nogen direkte unoder. Den dynamiske iris er ikke noget helt vildt revolutionerende, men umiddelbart er det dog bedst at have den slået til (som sagt, spæde erfaringer!). Farverne kan justeres på alle tænkelige og utænkelige måder, og det var umiddelbart ret nemt at justere billedet til et fornuftigt niveau, uden "crushing" af sort eller hvid og uden nogen åbenlyse farveproblemer (f.eks. på PJTX 100 skal der pilles noget mere for at undgå at billedet bliver for rødt). Generelt er der meget "knald på", uden at det bliver glansbilled-agtigt, det er en meget reel og direkte gengivelse. Z2 og PJTX 100 kan justeres til bedre sort, fordi man kan skrue så langt ned for lyset, men hvis du vil have samme lysstyrke som på PTAE 700 bliver sortniveauet på PJTX 100 ikke på samme niveau, og Z2 KAN slet ikke spytte så meget lys ud, og slet ikke i low-mode.

Lens shift er ikke helt så omfattende som på Z2, men fungerer ellers fint. Projektoren kan ikke som på Z2 hænges meget højt i forhold til billedet, Lens Shift bruges primært til at sørge for at det er lige meget om projektoren hænger på hovedet eller ej. Sammen med den store zoom virker det som om tanken er at man kan sætte projektoren på en hylde på bagvæggen. Indsugningen er i siden og udluftningen foran, hvilket også tyder på dette. Støjen er meget lig PJTX 100, lige en tand kraftigere end Z2 (meget lidt), men mindre generende end PTAE-500 da det er en lavere pitch, AE500 havde en tendens til at hyle en smule, hvor AE 700 leverer en mere blid "pusten".

Jeg oplever det sådan at Panasonic har tænkt meget på den "almindelige forbruger", i den forstand at AE700 mere er en stue-projektor end en entusiast-projektor. De praktiske forhold er gode, og billedkvaliteten er god med en høj lysstyrke. Det er en straight down the road god projektor, uden konkurrence til prisen, men det er stadig spændende at se hvad Z3 kan byde på - jeg kunne godt forestille mig at entusiasten med et totalt mørklagt rum vil foretrække Z3 pga muligheden for at lukke mere af for lyset. Det kræver dog naturligvis at den generelle billedkvalitet er på niveau med det AE700 viser, det vil vise sig...

Hej Otto

Hvordan oplever du screen door effekten på AE700? Ifølge projectorcentral.com skulle den og pixelering være stort set ikke eksisterende på AE700. Det lyder jo næsten for godt til at være sandt! Det er jo i givet fald en revolution inden for LCD teknologien.

Kaare

Til top Vis Kaare Struve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaare Struve

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

BenFi skrev:

Det MÅ sku være lækkert at  kunne teste så meget som Otto har mulighed for

Du kigger bare forbi hvis der er noget du vil lege med... :-)

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Kaare Struve skrev:
Hvordan oplever du screen door effekten på AE700? Ifølge projectorcentral.com skulle den og pixelering være stort set ikke eksisterende på AE700. Det lyder jo næsten for godt til at være sandt! Det er jo i givet fald en revolution inden for LCD teknologien.

Ikke mere end det hele tiden har været, siden AE300 har Panasonic været uden synlig screen-door. Det betyder dog ikke nødvendigvis at du ikke kan se de enkelte pixels, der er bare ikke noget gitter imellem dem. Så så stor en revolution er det nu heller ikke... På normal afstand er der heller ikke synlig screendoor på f.eks. Z2 og PJTX 100.

Spørgsmålet er hvad du præcist mener med pixellering?

A-M-P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hva så Windsor_dk ser du stadig film.

Nu har vi hørt hvad Otto mener om kræet, kommer du så snart med en opdate på hvordan du oplever projektoren.

Windsor_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2004
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke set så meget film på den som jeg gerne ville, da jeg har bygget stuen om (fjernet et par vægge lavet et par nye) samt bygget kasse til projekter og trukket kabler til den osv. jeg får mit lærred her i dag (106" motor lærred), så jeg håber på at jeg i weekenden kan sætte mig ned og nyde det endelig resultat, jeg skal dog så nok også komme med mit input samt lidt billeder af det hele.

Stay tuned.......

Tonny

Til top Vis Windsor_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Windsor_dk

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 November 2004 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da lige give mit besyv med her...

Jeg har haft min AE700 i 2 måneder nu og må sige at jeg er yderst tilfreds. Det er ikke den bedste maskine i verden, men til priser ser jeg ingen sammenligning. Konkurrencen er på nuværende tidspunkt så hård, at vi som forbrugere får hvad vi betaler for.

Det eneste reelle problem den har er "vertical banding". Jeg har dog oplevet (og det ved jeg også andre har) at det ikke er så tydelig efter projektoren har været tændt i ½ times tid.

Personligt synes jeg, at det er fedt med lens shift og zoom funktionerne hvilklet gør den er utrolig "placeringsvenlig". Desuden er jeg også glad for de mange tilslutningsmuligheder. Jeg ønsker mig en DVD afspiller med HDMI.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 November 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jamen, det er jo også snart julLOL. så husk at tjekke under hovedpudenBig smile.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes