Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket lærred til min AE-300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej!

Så fik jeg endelig købt mig en projektor. Det blev en Panasonic PT-AE 300E (LCD). Men nu skal jeg jo så have et lærred. Jeg er efterhånden blevet enig med mig selv om IKKE at gå i gang med noget DIY. Vil gerne have den "ægte" vare fra starten hvis i forstår

Men hvilket lærred giver mest for pengene? Jeg skal bruge omkring 82" widescreen, og jeg går ud fra at gråt er det bedste eller hvad? Det skal forresten være fastramme. Hvilket lærred får jeg mest for mine penge her? Budgettet er maks 4500,- og MEGET gerne så billigt som muligt. Jeg har indtil videre kigget på dette lærred fra Lissau: http://www.projektorsalg.dk/produkt.html?varenummer=192874&a mp;a mp;gruppe=111&Extended=&serie=188&producent=Lis

Jeg syntes det ser rigtig lækkert ud, men kan det virkelig ikke gøre billigere ved andre producenter?

En anden mulighed er dette lærred med såkaldt "Satina 1000". Det er jo noget biligere end det grå lærred, men hvad er ulempen? Hvordan vil jeg opleve forskellen og kan det batale sig at spare her? Det kan ses her:

http://www.projektorsalg.dk/produkt.html?varenummer=112414&a mp;a mp;gruppe=111&Extended=&serie=188&producent=Lis

Hvis der er nogen der har fif til bedre lærreder til prisen, eller endnu bedre et billigere lærred, vil jeg MEGET gerne høre det. Smid gerne et link, så jeg selv kan kigge lidt på det.

På forhånd tak for hjælpen!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Jer har set en del på projecta-lærreder hos enten av-connection.dk eller hifiworld.dk

Det er da en mulighed. Jeg har selv valgt at bestille et fastrammelærred med grå dug hjem fra USA, men det tager desværre lidt længere tid end forventet.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hey!

Tak for det hurtige svar. Sidder lige og tjekker de lærreder ud. Nogen der har oplevet dem live?

Hvad går det ud på med at bestille hjem fra USA, og hvad koster det?

Edit: Kan se at de Projekta lærreder er udtrækslærreder, så det er desværre ikke så aktuelt.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Fastrammelærreder er generelt dyrere (har aldrig helt fattet hvorfor), så 4500 kan blive svært, med mindre du vil til at bygge det selv.

Finten med at bestille fra USA er, at udvalget og konkurrencen er så meget større, at told+forsendelse stadig gør det til en god forretning. Men det kan være lidt svært at finde en butik, der vil sende til DK. Et billigt sted i USA er www.crtcinema.com - men de har ikke grå lærreder så vidt jeg kan se.

Jeg har bestilt mit hos www.bhphotovideo.com, men som jeg skrev er det desværre i restordre fra Da-Lite. Jeg venter på en opdatering fra dem een af dagene. Søg evt. efter en tråd om 'lærred fra USA'

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Hvad går det ud på med at bestille hjem fra USA, og hvad koster det?

Som eksempel kan vi se på prisforskellen mellem en dansk forhandler og en forhandler i USA. Lærredet er et Da-Lite ISF Imager (et af de bedste man kan købe) på 92". Vejledende pris hos en dansk forhandler er 15.999 kr. I USA er prisen incl. fragt ca. 6.200 kr. Hertil kommer told (2,7%) og dansk moms (25%), samlet løber prisen for at købe i USA op i ca. 8.000 kr.

Så der er ingen tvivl om at der er penge at spare ved at købe selv i USA, også på mindre dyre lærreder.

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes