| Forfatter |
|
Rorcket Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke den store haj indenfor TV eller for den sags skyld hifi.
Hvad skal jeg hovedsaglig se efter, når jeg køber fjernsyn?
Men ellers kom med nogen foreslag til et godt fjernsyn i det prisleje.
Tak på forhånd
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok personligt gå efter et Philips.
De laver utrolig gode billedrør, i den pris klasse. (32")
Det bliver nok svært at finde et 32" med fladt billedrør til de penge, men det kan jo være du er heldig..
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
ChrisB Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elgiganten har et Philips 28PW6408 (28 tommer), til sølle 3300 kr, og det er med fladt billedrør. Om det er noget værd skal jeg undlade at gøre mig klog på.
Jeg bladrede lige listen af deres TV igennem og jeg fatter slat ikke hvor billige 32 tommer widescreen er blevet efterhånden. Priserne starter helt nede omkring 3500 kr. Jeg må nok indrømme at min umiddelbare tanke er... "hvor godt kan et 32 tommer til den pris egentlig være!?". Er der nogen der har nogle erfaringer?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en god ide at have en nogenlunde klar ide om hvad dine behov er.
Billedet er selvfølgelig vigtigt - det kan bare være svært at bedømme i forretningen, fordi det ofte er et elendigt tv-signal der bliver distribueret ud på 20 apparater med alverdens støj og skygger. Og det er skræmmende så mange apparater i de store forretninger der er indstillet helt hen i vejret, både med format (16:9 / 4:3) og med lys/kontrast/farve. Bed om at få sat en dvd spiller direkte i tv´et og tag evt. selv en film med som du kender og ved hvordan bør se ud i farver osv.
Hvordan skal designet være..? Skal det f.eks. med vold og magt være sort (eller bare mørkegråt) så har du allerede snævret feltet en del ind, det er næsten umuligt at finde tv der ikke er i sølv i dag.
Skal det være helt flad skærm eller er det ok at den buer lidt?
Hvor højt spiller du normalt på tv´et? Hvis du har for vane at skrue op til max, så sørg for at finde et tv der ikke rasler/summer/vibrerer alt for meget. Mange billige tv har nogen elendige plastickabinetter der runger og resonerer så det ikke er til at holde ud at høre på. Og det bliver altså værre jo højere man skruer op.
Hvor meget bruger du remoten? Stiller du ind på en kanal og bliver der hele aftenen betyder remoten ikke alverden, men zapper du konstant, læser tekst tv og bruger de funktioner du kan komme i nærheden af, så er remotens design ikke helt ligegyldigt.
Antallet af scartstik bag i tv´et er en ting mange glemmer at spekulere over når de er ude og shoppe efter det bedste tilbud. Har du en DVD, en VHS og en sattelitreciever - ja, så har du i princippet brug for 3 scartstik, medmindre du vil ud i storm p løsninger med at serieforbinde apparaterne.
Har du brug for a/v indgang på fronten..? Aktuelt hvis du f.eks. har brug for at sætte en camcorder til tv´et med jævne mellemrum. Ikke alle tv har s-video på fronten, men kun composite.
Hvor meget bruger du tekst-tv? Bruger du det kun til at tjekke tv-programmet og overskrifterne i nyhederne vil et tv med 4-10 siders ttv memory formentlig være ok. Men "surfer" du meget på ttv vil du hurtigt blive ærgerlig hvis antallet af sider i hukommelsen er for lille.
Der er sikkert flere ting man kan kigge efter, men det her er vist nogen af dem jeg ville se efter...
|
| Til top |
|
| |
Rorcket Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg surfet lidt rundt og set på de forskellige tv'er på diverse hjemmesider.
er der ikke nogen som har et bud på et godt TV til de penge?
|
| Til top |
|
| |
zabina_m Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et JVC AV-H35SU 32" med helt fladt billerør. Er meget tilfreds med det. Købte det for 6000kr. Prøv www.shopmann.dk Vil du købe det?
|
| Til top |
|
| |
hejfejs Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChrisB skrev:
Elgiganten har et Philips 28PW6408 (28 tommer), til sølle 3300 kr, og det er med fladt billedrør. Om det er noget værd skal jeg undlade at gøre mig klog på.
Jeg bladrede lige listen af deres TV igennem og jeg fatter slat ikke hvor billige 32 tommer widescreen er blevet efterhånden. Priserne starter helt nede omkring 3500 kr. Jeg må nok indrømme at min umiddelbare tanke er... "hvor godt kan et 32 tommer til den pris egentlig være!?". Er der nogen der har nogle erfaringer? |
|
|
Tja, det her kommer nok tæt på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15449&P N=3
Plus mit brev da jeg sendte dette TV retur:
"Grundlæggende er årsagen for ringe billedkvalitet. Der er for meget støj i TV-billedet over antenneindgangen. F.eks. er billedet betydeligt bedre over min video. Farvegengivelsen er også ringe (mætningen). Billedet over Ext1 (RGB) er langt bedre, men der er en kraftig regnbueeffekt ved mange scener, både over min TDC Selector og over min DVD-afspiller. Det er stærkt generende og burde netop ikke forekomme over RGB-indgangen. Over både antenne og RGB har TV'et svært ved gengive gråtoner i mørke partier. Lyse partier bliver heller ikke gengivet nuanceret nok. Generelt virker billledet lidt tegneserieagtigt.
Da jeg ikke kunne finde nogle specifikationer inden købet og troede at TV'et var en opdatering af 6506, blev jeg overrasket og skuffet over hvor skrabet det er i forhold til f.eks. det ældre 6506. Faktisk er 6509 næsten identisk med "skrabemodellen" 6408. Der er kun design (a lá 6506) og indbygget FM (også som ved 6506) til forskel. Ellers har det intet til fælles med 6506, hvis billedkvalitet ligger klasser over. "
Efter at have afprøvet Philips 32PW6526 (med A10 chassis, en demo med diverse fejl), 6517, 6506 (med L01 chassis, rimeligt billede, men med uacceptabel støj på lyden), 28PW6558 (L04 chassis, klar lyd, men desværre dårlig farvegengivelse og andre fejl i billedet) og endelig ovennævnte 28PW6509 (design og FM som ved 6506, men iøvrigt åbenbart en klon af det meget skrabede 6408, altså med det nye L04 chassis), valgte jeg at prøve en ældre Philips-model 28PW6306 med buet skærm til kr. 3.300! Det har L01 chassis, og er lavet i Frankrig (som iøvrigt PW6506 med Real Flat billedrør, men til en langt højere pris). Hypotesen var at en ældre model måske ikke var så sjusket fremstillet og justeret som de nyeste modeller, alle lavet i Ungarn, Polen eller blot uspecificeret i "EU". Foreløbig må jeg konkludere at hypotesen holder stik: Geometrie, farve-, gråtone-, detaljegengivelse over både antenne og RGB (DVD og Selector) er god. Kamfilteret virker faktisk: Ingen regnbueeffekter eller dotcrawl. Lyden er som jeg forventede det dårlig, men dog til at holde ud, og der er penge til investering i surround, hvilket hele tiden har været hensigten. Men jeg havde dog ikke drømt om at skulle ende med en buet skærm!
Knud
|
| Til top |
|
| |
Rorcket Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ledt alle vegne på nettet og kan simplehen ikke fine philips 6306 modellen.
Hvor har du købt den henne?
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem ka´???? BOLKA......panasonic 32 tommer px11´er til 5k!!!!!
|
| Til top |
|
| |
hejfejs Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|

Rorcket skrev:
|
Nu har jeg ledt alle vegne på nettet og kan simplehen ikke fine philips 6306 modellen.
Hvor har du købt den henne?
|
|
|
Hos FONA i Århus. Men her stod den i to forskellige butikker til hhv. kr. 5.000 (!) og ca. 4.000. På Elgigantens hjemmeside var den annonceret til kr. 3.300. Da den faktisk også var at få hos Elgiganten, Tilst, til samme pris, kunne jeg ved at vise den udskrivne side fra denne butik, få FONA's pris ned på det samme på grund af deres prisgaranti. (Havde et ærinde hos FONA). Der var få eksemplarer på lager hos FONA, Østergade, i Århus, men jeg så den også hos FONA på Strøget.
Har lige tjekket:
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /da_DK/-/DKK/El_BrowseCatalog-Start;sid=RBVILqlDEv9INujFDEyL z6NmPtG3i2vmPPQ=?CatalogCategoryID=NxcKBzK%2eC2MAAADuBBmWDF2 a&filename=productpage_text
Prisen for 28PW6306 er nu kr. 3.500. Philips 28PW5408 med lignende specifikationer koster kr. 2.500. Det er lavet i Ungarn og er med det nye L04-chassis, som jeg altså ikke har haft gode erfaringer med, på nær lydmæssigt. Der er også et 32PW5407 til kr. 4.500. Lavet i Frankrig og med det ældre L01-chassis. Stol iøvrigt ikke for meget på specifikationerne opgivet på Elgigantens hjemmeside. Der er masser af fejl (selv om eller fordi de får oplysningerne fra Philips). Søg i stedet på http://www.p4c.philips.com/files/2/ (de mindste PDF-filer på engelsk indeholder specifikationerne). Under PW6306 dukker i stedet PW6108 op! Iflg. telefonsamtale med Philips er specifikationerne imidlertid de samme som for PW6306. Også selv om der ikke nævnes noget kamfilter. Men der er kamfilter iflg. telefonsamtalen!
Held og lykke!
|
| Til top |
|
| |