Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alm tv/antenne - LCD eller Plasma? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holmes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 06 November 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Der bliver her skrevet meget om hvad der er bedst ved f.eks. "superkilder" som f.eks. DVD. Men hvad med almindeligt antennesignal?

Jeg står nemlig i det dilemma, at jeg og min familie hovedsageligt ser almindeligt TV (signal fra antenne på taget). Er der her en fordel ved enten LCD eller plasma skærme?

Jeg har nemlig det dilemma, at jeg gerne vil have et plasma men min kone synes (selvfølgelig) at de er for store - det er der vel også andre her der har oplevet

Til top Vis Holmes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmes

Henrikt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 November 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hej Holmes

Altså ved alm antenne-signal på en plasmaskærm skal du passe lidt på. Har også kigget på skærme i lang tid (næsten 1 år), og har set ganske forfærdelige billeder fra en alm. antenne.

Jeg ser både meget TV og DVD, men har haft svært ved at finde en 42 plasma der viser et rimeligt TV-billede ved alm antenne (digitalt sat går fint). Så hvis du skal ud og kigge på plasma, så forlang at se et billede på skærmen over alm. antenne. Hvis forhandleren siger at "det ikke lige kan lade sig gøre", er det sikkert fordi han ved resultatet ikke ville være værd at vise.

Min (spinkle) erfaring siger at hvis man vil se et nogenlunde resultat via antenne på en 42 plasma, skal man holde sig langt værk fra alt under kr. 30.000,-.

På de helt billige skærme er der ganske enkelt sparet for meget på tuner-delen. De helt billige plasmaskærme er ok at se DVD på, men (synes jeg) ikke nogen positiv oplevelse at se TV på.

Til tag-antenne ville jeg nok anbefale en 32 eller 37 tommer som max.

Men hvis det skal være 42 tommer kan jeg VARMT anbefale Philips 42pf9966.(har jeg faktisk selv bestilt). Den har et ganske godt Tv-billede, pga en temmelig god tuner, samt DVI til DVD.

Hvis du kan en smule tysk kan jeg varmt anbefale dette tyske forum:

www.hifi-forum.de/   (er det mon tilladt at henvise til andre forum her ??)

Der kan man finde virkelig uddybende meninger for og imod forskellige plasma/LCD...Hvad man skal passe på og hvad der er bedst til forskellige formål.

MVH  Henrikt

Holmes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for dit lange og fine svar, som jeg virkeligt kan bruge til noget. Jeg vil så nødigt ofte mange tusinde kroner på et nyt fjernsyn også ikke være tilfreds med det når det endeligt hænger på væggen herhjemme (vel ligesom alle andre).

Sjovt nok har jeg selv set rigtigt meget på 42pf9966, der uden tvivl er noget af det bedste man kan få lige nu i den prisklasse. Desværre synes min kone at det er "lidt" stort (jeg har endda prøvet at skære størrelsen ud i et stykke pap, og så hænge det op på væggen). Min mening mht. størrelsen er, at det godt nok er stort, men tilgengæld også utroligt tjekket. Mon ikke det opvejer størrelsen? I vores stue vil vi ca. komme til at sidde 4 meter fra det.

Må man spørge hvor du har købt dit og til hvilken pris?

Mvh.

John

Henrikt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej Holmes

Bestilte mit Philips hos KT-Radio i Odense. Jeg kommer selv fra Vest-Jylland, men synes KT er en super forretning, med odentlig service. Men sådan har vi jo nok alle vore fortrukne steder.

Prisen forhandlede jeg mig frem til, og vil helst ikke ud med den, da det må være op til den enkelte at få den bedste pris. Hvis jeg opgav min pris kunne enhver jo (med god grund) forvente at få samme pris, og så vil det sikkert blive sværere for mig selv næste gang, hos KT, hvis andre kom og automatisk ville have samme pris som jeg havde skrevet..(Ved ikke om det er en mærkelig indstilling?)

Men kan da sige så meget at butiksprisen er 39995,-. Har aldrig købt sådanne ting uden en eller anden form for rabat..

Holmes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Nej jeg kan godt forstå din holdning. Jeg havde gjort det samme.

Ellers er jeg sikker på at du har købt et rigtig godt produkt. Du må se frem til de næste mange lørdag aftener foran din nye kvalitetsflimmer

Mvh.

John

Holmes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Hej Henrikt (eller er det Henrik)

Jeg har nu selv bestilt et 9966 (selvfølgelig nogle ugers ventetid).

Jeg ved jo at du også snart skulle få dit. Har du fået det og hvis du har - er du tilfreds med det? Hvad med en lille anmeldelse af det?

Mvh

John

Henrikt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hej Holmes

Venter desværere stadig på skærmen. Da jeg bestilte den midt i okt. blev der sagt 2-3 uger, men det bliver nok nærmere 5-6uger. Philips DK skulle få den ultimo nov. så der er lidt ventetid endnu.

Men bruger da ventetiden til at kigge på DVD-afspiller med DVI.

Holmes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej Henrikt

God måde at bruge ventetiden på

Ja, det er irriterende at man skal vente på at kunne bruge sine penge. Gad vide hvad Philips har gang i - der er ventetid på stort set alle deres nye modeller (også i Tyskland). Det må de da miste nogle kunder på, der så vælger andre produkter.

Mvh.

John

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes