| Sendt: 06 November 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holmes
Altså ved alm antenne-signal på en plasmaskærm skal du passe lidt på. Har også kigget på skærme i lang tid (næsten 1 år), og har set ganske forfærdelige billeder fra en alm. antenne.
Jeg ser både meget TV og DVD, men har haft svært ved at finde en 42 plasma der viser et rimeligt TV-billede ved alm antenne (digitalt sat går fint). Så hvis du skal ud og kigge på plasma, så forlang at se et billede på skærmen over alm. antenne. Hvis forhandleren siger at "det ikke lige kan lade sig gøre", er det sikkert fordi han ved resultatet ikke ville være værd at vise.
Min (spinkle) erfaring siger at hvis man vil se et nogenlunde resultat via antenne på en 42 plasma, skal man holde sig langt værk fra alt under kr. 30.000,-.
På de helt billige skærme er der ganske enkelt sparet for meget på tuner-delen. De helt billige plasmaskærme er ok at se DVD på, men (synes jeg) ikke nogen positiv oplevelse at se TV på.
Til tag-antenne ville jeg nok anbefale en 32 eller 37 tommer som max.
Men hvis det skal være 42 tommer kan jeg VARMT anbefale Philips 42pf9966.(har jeg faktisk selv bestilt ). Den har et ganske godt Tv-billede, pga en temmelig god tuner, samt DVI til DVD.
Hvis du kan en smule tysk kan jeg varmt anbefale dette tyske forum:
www.hifi-forum.de/ (er det mon tilladt at henvise til andre forum her ??)
Der kan man finde virkelig uddybende meninger for og imod forskellige plasma/LCD...Hvad man skal passe på og hvad der er bedst til forskellige formål.
MVH Henrikt __________________ MVH Henrikt
|