| Sendt: 07 November 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med Jer !
Som den skarpsindige læser vil bemærke spurgte jeg en del til en PT-AE300 i en tidligere tråd. Den er nu anskaffet, og jeg er vældigt glad for den, men er rendt ind i lidt udfordringer...
Som det kan ses af nedenstående er projekteren godt skrånende ned mod mit lærred, og det har med min første opsætning DVD-> S-Video - > Projekter ikke givet anledning til det store hovedbrud, keystone blev sat til minus 9 og så var der kant til kant billede på mit lærrede.

MEN ideen med denne projekter var at den skulle køre på en HTPC så jeg kunne trække al media incl. DVD over på den. Her begynder udfordringerne....
Man investerer selvfølgelig i den mest "direkte" signalforbindelse = DVI (et 15M lindy kabel til en jetjager) og finder så ud af via diverse forums at AE300 ikke understøtter 1:1 pixel mapping 
Nå! det næstbedste prøves, 2 forskellige opløsninger 856x480 & 952x518 men jeg er stadig ikke tilfreds med billedkvaliteten og der er nu sorte striber for oven og forneden (keystone er nu på minus 13 for at få et lige billede) efter lidt tweaken frem og tilbage finder jeg ud af at billedet først står perfekt når keystone = 0
Det giver 2 forskellige muligheder for at få et "lige" billede, enten så sætter jeg et 40cm forlængerrør på mit loftsbeslag så man går ind i projektoren hver gang man sætter sig i sofaen, eller også skal den stå på en hylde (problemet er bare at AE300 ikke har en særligt god throwdistance så det er ikke en option)
Jeg vil gerne have lidt input.... med andre ord HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP

|