Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 15:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilke fjernsyn har PIP? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
denmike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 November 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg er i færd med at lede efter et nyt fjernsyn på 28 eller 32 tommer (wide).

Hvis man skal have et fjernsyn, der understøtter ægte PIP (picture in picture), altså uden at benytte extern video som 2. tuner, hvilke mærker modeller skal man så gå efter? Og hvor billigt kan det gøres?

//michael

Til top Vis denmike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denmike

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 November 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Mit har PIP, men det kan klares ved at daske det på siden...
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Sendt: 09 November 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

For det første skal du være opmærksom på at der findes PIP og PAP. PIP er som du beskriver Picture In Picture mens PAP er Picture And Picture. Fordelen ved PAP er at du rent faktisk har 2 billeder hver for sig, hvor de ved PIP overlapper hinanden.

Jeg ved at Sony har fjernsyn med PAP. Mit eget 32" har det, men det er dog nogle år gammelt. Jeg ved ikke hvordan markedet ser ud nu, men dengang var de ikke bange for at skrive hvis fjernsynet havde 2 tunere og PAP/PIP.

Udover det bør du også overveje om det rent faktisk er noget du vil betale for. For selvom featuren virker smart og "det er da noget jeg vil bruge mega meget", så kan det nemt gå hen og blive noget der kun er sjovt den første måned. Sådan har jeg det i hvert fald. Jeg bruger aldrig mit PAP, selvom jeg også i sin tid var oppe og køre over alle de muligheder det ville give mig :)

Men kig på de lidt dyrere modeller og find så ud af om det er PIP eller PAP du har med at gøre. PAP vil klart være at foretrække. Jeg kan have to billeder stående ved siden af hinanden og skalere dem dynamisk i størrelsen, hvis jeg lige vil følge lidt mere med i det ene frem for det andet.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes