Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fodbold @ 100 hz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mgmg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 18 November 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Sikke en &%€#-kamp igår. Ikke kun pga. dommeren.

Jeg benyttede mit nye 100 hz panasonic px-10.

Hvis kameraet forholdt sig i ro stod billedet knivskarpt, men så snart det blev bevæget i forbindelse med spil op ad banen, blev græstæppet grumset/uklart. Nærmest som om der kom en hinde over skærmen.

Det virkede som om skærmen ikke kunne opdatere alle detaljerne hurtigt nok.

Er det straffen for at købe 100 hz uden digital natural motion eller er der noget andet galt? (evt. noget justering?).

Til min glæde var der ingen kometspor efter bolden.

Til top Vis mgmg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mgmg

Tk-rwg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Sendt: 18 November 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Ja det er noget med at philips natural motion opdaterer billedet en del hurtigere end alm 100hz. Panasonic, sony og jvc m.m har selvfølgelig noget tilsvarende.

Til top Vis Tk-rwg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tk-rwg

Gozeimas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 November 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hej mgmg,

Det "glæder" mig at andre har samme oplevelse, idet jeg en overgang troede at der måske var noget i vejen med mit TV (Panasonic 100Hz 32" flatscreen - type 32xx eller lignende - desvære kan jeg ikke huske nummeret).

Generelt synes jeg det samme sker når man ser billeder fra naturen med mange grønne farver. Jeg ved ikke hvad løsningen skulle være - til gengæld er ekstremt godt tilfreds med kvaliteten hvis man ser en tegnefilm via DVD. Der kan man ikke klage over billedkvaliteten. Jeg har derfor valgt at leve med det!

Men medgivet - det er indimellem blvet mere trals at se fodbold!

Til top Vis Gozeimas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gozeimas

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 November 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jamen nu skulle der jo også gerne være forskel på dit Panasonic med alm 100 hz og et noget dyere af slagsen med hele der ganske mulivitten i.

Man kan ikke forvente at få det hele til den halve pris.

Borset fra det har jeg nu selv haft et ganske alm philips tv 4:3 100 hz tv uden noget tingeltang, det kunne nu sagtens vise fodbold uden problemer, så måske du skulle prøve et helt andet mærke. 

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 November 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig oplevet et 100hz der kunne vise ordentlig billeder ved fodbold uanset fabrikant.

Nogle medfører det kraftige pixelinger ved og andre vælger at sløre det alt afhængigt efter mærke.

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 November 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Spurnaldo skrev:

Jeg har aldrig oplevet et 100hz der kunne vise ordentlig billeder ved fodbold uanset fabrikant.

Nogle medfører det kraftige pixelinger ved og andre vælger at sløre det alt afhængigt efter mærke.

Nu er jeg ikke Panasonic ekpert, men har faktisk selv i øjeblikket en pk 10 er stående, ved så ikké hvad forskellen er på en pk 10 og en px 10ér.

Faktisk er det et ganske udemærket tv, især på dvd billeder, men lige nøjagtig når vi taler om hurtige bevægelser må jeg nok sige at mit gamle 100 hz philips tv var det rent overlegent. 

Så philips er klart bedst til at lave 100 hz teknikken i mine øjne, at de så måske mangler så meget andet er en anden sag.

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 November 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Har selv et PHILIPS 32PW8719 som pixelerer ret kraftigt, men det samme er gældene på de dyere modeller af hvad jeg har set.
Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

mgmg skrev:

Sikke en &%€#-kamp igår. Ikke kun pga. dommeren.

Jeg benyttede mit nye 100 hz panasonic px-10.

Hvis kameraet forholdt sig i ro stod billedet knivskarpt, men så snart det blev bevæget i forbindelse med spil op ad banen, blev græstæppet grumset/uklart. Nærmest som om der kom en hinde over skærmen.

Det virkede som om skærmen ikke kunne opdatere alle detaljerne hurtigt nok.

Er det straffen for at købe 100 hz uden digital natural motion eller er der noget andet galt? (evt. noget justering?).

Til min glæde var der ingen kometspor efter bolden.

Det kan også skyldes meget andet en 100Hz.

Hvad er dit TV udstyret med af andre digital behandlinger? Især Digital Noise Reduction er en MEGA skurk - dette skaber nemlig en hinde over skærmen - som om TVet ikke var blevet støvet af i 10år..

Hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv at slå som meget fra som muligt...

mgmg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2004
Sendt: 18 November 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Nedslående nyt som frygtet ...

Nå men, jeg har netop hørt at problemet muligvis kan reduceres ved at justere "digital scan" og "noise reduction". Det skal prøves. Kommentarer?

Til top Vis mgmg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mgmg

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 18 November 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

mgmg skrev:

Nedslående nyt som frygtet ...

Nå men, jeg har netop hørt at problemet muligvis kan reduceres ved at justere "digital scan" og "noise reduction". Det skal prøves. Kommentarer?

ja, det er jo det jeg skrev

hejfejs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 November 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Tk-rwg skrev:

Ja det er noget med at philips natural motion opdaterer billedet en del hurtigere end alm 100hz. Panasonic, sony og jvc m.m har selvfølgelig noget tilsvarende.

Jeg er noget mystificeret! Antal Hz = opdateringsfrekvens (antal halvbilleder pr. sekund). 100 Hz = 100 halvbilleder pr. sekund. Et Philips 100 Hz med Digital Natural Motion, Pixel Plus og hvad ved jeg, og et "almindeligt" Philips 100 Hz har derfor pr. definition samme opdatereringsfrekvens!

DNM og lignende er måder til digital beregning af "mellembilleder" ud fra en analyse af den digitalt komprimerede og lagrede billedinformation der hentes fra det analoge 50 Hz signal fra antenneindgangen eller fra en digitalboks/DVD-afspiller hvor den digitale information først konverteres til 50 hz analog information i boks/afspiller. Pixel Plus og lignende er digitale teknikker der sammen med billedrørskonstruktionen skal forøge skærmopløsningen (antal linjer og pixels (billedpunkter) pr. linje, men som selvfølgelig ikke kan forøge billedinformationen ud over hvad der nu engang ligger i indgangssignalet. Oftest formindsker ovenstående "billedforbedringsteknikker" billedinformationen fordi de kræver mere af "computeren" i TV'et hvorfor komprimeringen øges og datamængden tilsvarende mindskes. Opdateringsfrekvensen sættes af samme grund oftest ned. For Sony TV med DRC (Digital Reality Creation) helt ned til 50 Hz. For Panasonics "Acuity" vistnok 75 Hz, hvilket også er godt nok til at sikre "flimmerfrihed" for dem der lægger vægt på det.

Kort sagt: Høj opdateringshastighed er ikke uden videre lig med et bedre, naturligere og mere detaljeret billede. Det omvendte er oftere tilfældet!   

Til top Vis hejfejs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hejfejs

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 19 November 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

En selector fra tdc hjælper også en del på sagerne!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 19 November 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

jdg har du samme problem på dit PD30 ?
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 December 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvordan det er at se fodbold på et 32pw9509?

Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar

Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 December 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et Philips 32pw9616. Det har været gennem både
EM og VM uden problemer af nogen art.

Med venlig hilsen

Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 December 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

hejfejs skrev:
Jeg er noget mystificeret! Antal Hz = opdateringsfrekvens (antal halvbilleder pr. sekund). 100 Hz = 100 halvbilleder pr. sekund. Et Philips 100 Hz med Digital Natural Motion, Pixel Plus og hvad ved jeg, og et "almindeligt" Philips 100 Hz har derfor pr. definition samme opdatereringsfrekvens!

Ikke helt rigtigt - Pixel Plus kører (ligesom Acuity) med 75 Hz. Et Philips med DNM men uden Pixel Plus (8818 f.eks) kører 100 Hz.

hejfejs skrev:
Opdateringsfrekvensen sættes af samme grund oftest ned. For Sony TV med DRC (Digital Reality Creation) helt ned til 50 Hz.

I højeste opløsning, ja, men de nyeste kan køre 100 Hz samtidig med opskalering, hvilket Philips og Panasonic ikke kan. At der så i praksis er meget lidt forskel på 75 og 100 Hz er så en anden ting.

hejfejs skrev:
Kort sagt: Høj opdateringshastighed er ikke uden videre lig med et bedre, naturligere og mere detaljeret billede. Det omvendte er oftere tilfældet!  

Det er jeg ikke uenig i.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes