| Forfatter |
|
acker Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey derude.
Jeg er på udkig efter en billig projekter da mine behov ikke er så store og det samme er mit værelse.
Jeg har siddet og læst mig frem til hvad de forskellige ting betyder men synes jeg mister lidt overblikket og så tænkte jeg på om I ville hjælpe mig lidt her:
jeg har et tilbud på hånden på en:
Billede: http://www.worldbid.com/user_images/showrooms/1058417.303207 2
Ally MPTV6001 - Product Description:
-
Single 6.4 inches TFT-LCD panel Resolution: 640X480 pixels, support 800*600 and 1024*720
-
Brightness: 1200 ANSI lumens
-
Lamp Life: 9000 hours
-
Contrast Ratio: 400:1
-
Uniformity: 90%
-
Projection Size: 30 to 200 Inches Projection
-
Distance: 2 to 5 m
-
Lamp: 250 W UHP
-
PC Compatibility: Yes ( XGA )
-
Video System: NTSC/PAL/SECAM
-
TV input: RF 350MHz to 800MHz
-
Audio Output: NTSC/PAL/SECAM, 1W Monaural speaker
- Input Terminals: Analog RGB-HD D-sub 15 pinX1 l Video RCA-pinX2 S-video S-terminal Audio RCA(LX1/RX1) TV box(optional)
Detil skal det lige siges nye pærerer kun koster 250 kr til den.
Ud fra overstående mangler jeg så nogle vigtige specifikationer på projektoren?- og er det efter jeres mening et godt køb til prisen?
tilbudet lyder på 4200,-
Håber I vil hjælpe mig. - påforhånd tak!
Vh Daniel
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart lyder det ret dyrt. Opløsningen er kun 640x480 pixels hvilket tyder på en model der er minimum 4-5 år gammel, sikkert mere. Det er ikke nær nok til f.eks. at vise en DVD i fuld opløsning og du vil kunne se "hønsenettet" af pixels ganske tydeligt.
Desuden er jeg ikke i tvivl om at blæseren i den larmer så meget at du i et lille rum vil have fornemmelsen af at have en støvsuger hængende under loftet - og det bliver du seriøst hurtigt træt af.
Et bud på et prisleje for denne her projektor ville nok snarere være ca. 1000-1500 kr - og mest fordi den har indbygget tv-tuner, hvilket er lidt usædvanligt -det er der ikke mange projektorer der har.
Hvis dit budget er til en projektor i 4-5000 kr´s klassen, så se dig om efter en projektor med minimum 800x600 pixels (4:3) eller evt. 854x480 (16:9) hvis du ser mange anamorphe DVD´er. Der kommer hele tiden nye modeller til, så der er et stort marked for brugte projektorer - den du har fået tilbudt er bestemt ikke den bedste til den pris.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den må max koste ca 800-1000,- og det er i mine øjne højt sat.
Jeg ville selv kun betale 500,- for sådan en svend, jeg kan sige med 100% sikkerhed at den ikke kører ret flot DVD.
http://www.ally3.com/products_l.asp?id=44
Se lige her den koster jo kun 659 doller det er kun vejledende kr. 3.690 med dagens kurs, så du betaler mere end ny pris, sikken en svindler der forsøger at sælge den, pis potte af en projektor.
Mit bedste råd køb den ikke. __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja når man læser specifikationerne, skulle man tro, at den projektor var udgået for længst, men det er ikke tilfældet. Se selv på http://ally3.com
De har også denne projector til salg:
Resolution : 320*240
Brightness : 800ANSI
tv funtion: PAL, NTSC
Lamp life : 6000-8000hours
Price: $395
lamp cost: 39usd/pc
Hvad siger I så. Tænkt at der i år 2004 stadig produceres projektorer med den opløsning. Displayet i min lommeregner til 19 kroner har da flere pixels!
Til gengæld er lamperne ekstremt billige. Gad vide om det, ved hjælp af lidt omfindsomhed, er muligt at montere sådan en lampe i andre projektorer. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er iøvrigt lidt sært at de overhovedet nævner prisen for lampen - hvis det virkelig er sandt at den skulle holde 6-8000 timer (!!!) så er det da vist de færreste der nogensinde får brug for at skifte den ud, medmindre tingesten er tændt i døgndrift.
|
| Til top |
|
| |
acker Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold kæft jeg er glad for jeg lige spurgte her inde. ang. det med opløsningen troede jeg de mente den kan vise 1024x768 da det står som det understøttes (support)
Jeg må kigge mig efter en brugt hvis jeg ikke vil slippe mere end de 4-5000.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at de nævner prisen på lampen, er jo at det er et godt salgsargument. Når folk skal beskrive ulemperne ved en projektor, nævner de altid lampeprisen. Og det er jo med god grund, eftersom den normalt koster omkring 3000 Kr.
Selvom en lampe er angivet til at holde et vist antal timer, så kan den jo stadig svigte længe inden. På AVS-forum er der mange brugere, der har oplevet at pæren kun har holdt nogle få hundrede timer, og så sagde det PUFFF.  Surt show, hvis de kun 3 måneders garanti på pæren er udløbet. I sådan en situation er det jo ret fedt, hvis pæren kan købes for 150 istedet for 3000 Kroner. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
acker skrev:
hold kæft jeg er glad for jeg lige spurgte her inde. ang. det med opløsningen troede jeg de mente den kan vise 1024x768 da det står som det understøttes (support)
Jeg må kigge mig efter en brugt hvis jeg ikke vil slippe mere end de 4-5000. |
|
|
Jeg vil anbefale at du strækker budgettet lidt, og køber en ny istedet. Problemet med brugte projektorer er, at folk generelt vil have alt for meget for dem - ofte mere end en tilsvarende ny koster. Udviklingen indenfor projektorer, går endnu hurtigere end udviklingen indenfor computere.
En 5 år gammel projektor, der har kostet 60.000 Kroner fra ny, er nul Kroner værd idag, og overgås af selv de billigste nye projektorer. Hvis du køber brugt, kan du også risikere, at pæren er slidt, og derfor springer ret hurtigt efter du har fået den. Hvis det sker, så betyder det en udgift på omkring 3000 Kroner eller mere.
I Tyskland har jeg fundet følgende projektorer, som begge er velegnede til hjemmebio:
Infocus X1: Kr. 5.684,-
Sanyo PLV-Z1: Kr. 6.330,-
Jeg har selv en X1 og det er simpelthen en kanon projektor til den pris. Også Z1 er en god projektor, og uanset hvilken en du vælger, får du noget der er langt bedre, end den du har kigget på. Og du får vel at mærke en spritny med garanti og ny pære. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
acker Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes bare det med min umiddelbare indsigt og viden var et fint tilbud men det kan jeg så se det ikke er.... Tak :) når man endelige vil have noget stort kan det ligeså godt være noget ordentligt. man skal jo bare lige ind i tingene :)
Daniel
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
acker skrev:
synes bare det med min umiddelbare indsigt og viden var et fint tilbud men det kan jeg så se det ikke er.... Tak :) når man endelige vil have noget stort kan det ligeså godt være noget ordentligt. man skal jo bare lige ind i tingene :)
Daniel |
|
|
Præcis. Husk iøvrigt, at når du importerer en vare fra et land uden for EU, så kommer der told + moms oveni prisen. Så hvis du køber på worldbid eller ebay i USA, så kommer det til at koste noget mere end det du byder for varen. Hvis du handler i f.eks. Tyskland eller Sverige, som jo er medlem af EU, er det kun fragten der kommer oveni prisen. Og så er det også hurtigere og billigere at sende varen til reparation, hvis uheldet er ude.
Men spørg endelig løs hvis der er mere du vil vide __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Stensgaard Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Acker...
Jeg har selv en Sanyo Z1`er i min lille biograf, og er RIGTIG godt tilfreds med den..
Hold evt. øje med DBA, der kan man altså gøre mange gode handler..
JAcob
|
| Til top |
|
| |
acker Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for tippet! i will :)
|
| Til top |
|
| |
acker Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo tak perejvind :)
Jeg har købt vare fra asien før (mp3 afspillere) så ve godt hvordan det funker men mange tak hjælpen
Daniel
|
| Til top |
|
| |