Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 13:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til køb af projektor. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tazman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 08 December 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Efter at ha læst en hel del på dette forum er jeg blevet tændt på at lave min egne bio i kælderen. Budgettet er ikke så stort så tanken er at invisterer i en projektor og så bruge min eksisterende "hjemmebio" instil der er råd til noget bedre lyd.

Jeg har kig på en infocus x1 som denne

http://www.projectorcentral.com/InFocus-X1.htm

Hvad jeg kan se er det ikke en 16:9 projektor. hvad giver det af problemer?

Ellers noge man skal være opmærksom på?

På ebay i tyskland kan man få dem til en god pris. er der noget man skal være opmærksom på der? Er der andre (billige) muligheder?

På forhånd tak

Brian

Til top Vis Tazman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tazman

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 December 2004 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Hej Tazman

Ja, du har ret i at en X1 er en 4:3 projektor. Når den skal vise 16:9 materiale er der sorte striber foroven og forneden. Til gengæld fylder den hele billedet ud, når den skal vise 4:3 materiale. Til gengæld vil en 16:9 projektor lave sorte bjælker i siderne, når den skal vise 4:3 materiale. Det er nøjagtigt, som du er vant til fra TV-verdenen.

En splinterny X1 kan i øjeblikket fås til under Kr. 5800,- i Tyskland. Find de billigste forhandlere på: http://www.guenstiger.de og http://www.preissuchmaschine.de

Vælg en forhandler der vil sende på efterkrav. Jeg fraråder altid at forudbetale. Hvis forhandleren går konkurs inden du modtager din vare, eller hvis han er en svindler, risikerer du at miste dine penge.

Jeg har forøvrigt selv en X1 som jeg er meget tilfreds med. Utroligt hvad man kan få til under 6000 Kroner.

Hvad skal du betale på ebay?

sørenmn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004
Sendt: 08 December 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hej Brian

Ja det er en stor jungle at skulle købe en projector. . Da jeg stod for at skulle købe havde jeg også kig på den X1 specielt fordi den havde fået mange roser. Havde også fået en på prøve og det var godt her kunne jeg se den slet ikke levede op til det jeg forventer af en projector.Billedet var faktisk rigtig godt og skarpt men for det første så larmede den alt for megt efter min smag (ødelægger total stemningen i en film når man først høre "støvsugeren") og det næste store problem var regnbuer dette kan også ødelægge hele oplevelsen som det nu er at have et stor billede. Mit valg blev en Sanyo Z2 og det har jeg aldrig fortrudt super billede meget støjsvag og så er den blevet rigtig billig hvis den er til at opdrive. HUSK KØB IKKE UDEN AT HAVE SET DEN LIVE. Håber du finder en du bliver glad for 

Til top Vis sørenmn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sørenmn

Tazman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Ville helst ha haft en 16:9 projektor. Hvilke gode alternativer er der i samme prisklasse?

Har i øjeblikket lånt en canon lv-s3 bare for at se hvordan sådan en fætter virker. kan forstå at den er bedst til pc præsentationer. Jeg synes dog at den larmer lidt for meget. Den står opgivet til 32db her http://www.projectorcentral.com/Canon-LV-S3.htm

Da jeg ikke har noget erfaring eller noget at sammenligne med: Hvor meget bedre bliver billedet ved at købe en anden projektor? Og hvad er vigtigst: contrasten, opløsningen eller hvad?

Regner med at i kan gøre mig klogere... (det ved jeg)

Tazman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jeg har forøvrigt selv en X1 som jeg er meget tilfreds med. Utroligt hvad man kan få til under 6000 Kroner.

Hvad skal du betale på ebay?

Har kig på en som her 4 timer før udløb er på 381 euro. Dvs ca. 2800 + porto mm.

Men det er jo ikke 16:9

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 December 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

dav

16:9 vs. 4:3, med minder du er sikker på at du ALTID ser 16:9 film, så er det som Per siger, jo pest eller kolera. du vil altid ha' sorte striber et eller andet sted, ved visning af flere formater.

larm.... ja, jeg har X1'er, og jeg "hører" det først når jeg slukker den

rainbow, hvis du kan se det er det noget L. hvis ikke er det total ligegyldig. med LDC'er er der så VB problemet, så der er vist ikke noget der er entydig bedre end andet DLP vs. LCD.

brugt.... hvor mange timer har den kørt, er det et ryger hjem osv.

men 2800.- er billigt, hvis de er et par 1000 timer tilbag på pæren.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Tazman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Tazman skrev:

Ville helst ha haft en 16:9 projektor. Hvilke gode alternativer er der i samme prisklasse?

Har i øjeblikket lånt en canon lv-s3 bare for at se hvordan sådan en fætter virker. kan forstå at den er bedst til pc præsentationer. Jeg synes dog at den larmer lidt for meget. Den står opgivet til 32db her http://www.projectorcentral.com/Canon-LV-S3.htm

Da jeg ikke har noget erfaring eller noget at sammenligne med: Hvor meget bedre bliver billedet ved at købe en anden projektor? Og hvad er vigtigst: contrasten, opløsningen eller hvad?

Regner med at i kan gøre mig klogere... (det ved jeg)

Kom til at poste ny tråd.

Prisklassen er omkring 6000,-.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes