Emne: Indstillinger 42pf9966 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Holmes Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er den lykkelige ejer af ovenstående fjernsyn, men kan alligevel ikke lade være med at tænke på, om der findes nogle indstillinger, der er bedre end dem jeg bruger nu. Jeg har nemlig fundet ud af, at det ikke så meget er om kontrasten er sat til 50 eller 60, men mere en kombination af alle indstilinger tilsammen. Jeg vil derfor gerne "dele erfaringer" med andre 9966 ejere mht. indstillinger. Mine egne er (ihvertfald lige for tiden):
Kontrast 57, lys 60, farve 45, skarphed 7, farvetone varm, digitale muligheder Pixel Plus2, dynamisk kontrast middel, DNR middel, farveforbedring tænd.
Hvis jeg skal kritisere 9966´et lidt, er den mht. lyden. Den kan godt være lidt "dåseagtig", specielt ved lav lydstyrke. Er der i den forbindelse nogen der ved, hvad AVL og delta volumen er?
MVh.
John
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Holmes.
Tillykke med dit nye fjernsyn.Det er en fed skærm ikke?
Jeg har indstillet sådan her: Kontrast 51, lys 36, farve 45, skarphed 5, farvetone normal.digitale muligheder er som dit.
Til lydindstilling:
120Hz:7
500Hz:3
1,5khz:8
5Khz:5
10Khz:4.Så skulle dåselyden være væk.
mvh haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmes skrev:
Kontrast 57, lys 60, farve 45, skarphed 7, farvetone varm, digitale muligheder Pixel Plus2, dynamisk kontrast middel, DNR middel, farveforbedring tænd. |
|
|
Jeg er ikke så stærk i fladskærme, men: Din skarphed-indstilling lyder meget høj. Philips skærme leverer normalt det bedste billede med skarphed på 0 eller 1. Om lige præcis 9966 er anderledes ved jeg ikke. Pas på med at lade dig forblænde af hvad der umiddelbart ser skarpt ud - lige når man skruer ned for skarphed kan det virke for blødt, men en for høj skarphed giver skygger på billedet, hvilket giver et kunstigt look, der umiddelbart virker skarpt, men som faktisk giver færre detaljer i billedet. Prøv at skrue ned på 1, og giv dig selv et par dage til at vænne dig til det blødere billede - du vil sikkert tage dig selv i ind imellem at lægge mærke til nogle fine detaljer, du ikke er vant til at se... En test-DVD kan hjælpe dig til at finde lige præcis dét punkt hvor der ikke er skygger, men hvor billedet på den anden side heller ikke er uskarpt.
Lidt det samme gør sig gældende med dynamisk kontrast og farveforbedring. Begge er beregnet til at gøre dårlige billeder bedre, men har du en ordentlig kilde vil de blot tilføre en masse billedmanipulation, der på overfladen får billedet til at se "imponerende" ud, men som også slører detaljer og tilfører en masse digital-snask i billedet. Sluk dem begge. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Holmes Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først svar til haldor:
Jo - super fed skærm, der giver et fedt billede "pakket" ind i et fedt design. Ellers tak for dine indstillinger. Lige nu prøver jeg mig frem, og selvom du på nogle områder har helt andre indstillinger, må jeg sige dine indstilliger også ser godt ud. Specielt har du ret i at dåselyden er væk (også ved lav lydstyrke).
Svar til Otto. TC:
Dyb respekt til dig - du har nemlig lige løst et stort problem jeg havde, nemlig skygger. Jeg troede det var mit antennesignal, men efter at have skruet helt ned for skarpheden, er det (næsten) helt forsvundet (hvis du bare vidste hvor mange gange jeg har gennemgået mine antenneforbindelser osv). Jeg har også prøvet at slukke for alt det digitale "manipuleringsfusk", og vil nu prøve at køre med det nogle dage (synes faktisk også nogle gange at billedet så lidt unaturligt ud). Ellers lyder det som om en test-DVD vil kunne hjælpe mig. Har du navnet på én du vil anbefale?
Mvh.
John
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmes skrev:
Ellers lyder det som om en test-DVD vil kunne hjælpe mig. Har du navnet på én du vil anbefale? |
|
|
Digital Video Essentials er god, men svær at opdrive p.t. Hvis du går ind på www.peterfinzel.de kan du bestille en rigtig god skive. Den indeholder _kun_ billeder, der er ingen lyddel som på DVE, men den kan det den skal og er hurtig at finde rundt i. Forklaringerne på hvordan man bruger de forskellige test-billeder er dog kun på tysk, så det kræver man er lidt habil i dét. Skiven er ret billig, og han sender den uden forudbetaling sammen med et kontonummer du kan betale til (service! ) - men vær advaret - den er _perfekt_ hvis du vil vide hvad der er _galt_ med dit tv... Bare husk at intet tv er perfekt! Det skal iøvrigt lige bemærkes at der på dén skive er nogle tests til de-interlacing - disse tests er fejlbehæftede, og kan derfor ikke bruges. Peter Finzel arbejder på en ny version hvor dette er rettet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 08 December 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også sige tak til otto,TC.(og også dig, Holmes der gjorde mig opmærksom på problemet).
Det har givet et helt andet og bedre billed. Der er nogle udsendelser der er i så dårlig billedkvalitet, at skygger/kanter har drillet en del. De er næsten væk nu.
mvh haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
Til top |
|
|
Holmes Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, tak for svaret. Da der lige for tiden er mange i min familie der spør´ hvad jeg ønsker mig til jul, har jeg hermed fundet på et nyt ønske
Mvh.
John
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|