Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kan mit Sony tv laves? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ulrik K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2004
Status: Offline
Sendt: 17 December 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har et Sony 32" widescreen tv der lider af nogle fejl. billedet hælder ned af i begge sider, og i venstre side toner det over i grønt, og i høje øverste hjørne er det en blå tone/område. Er mit billedrør kaput, eller kan dette laves. Jeg har undersøgt prisen på et nyt billedrør og det skulle ligge i ca. 8000kr.

Og det vil jo aldrig kunne betale sig. Medmindre der er nogle der kender et sted hvor det kan fås billigere!?

Jeg vil være meget glad hvis nogle vil kunne hjælpe mig med disse spørgsmål.

Mvh. Ulrik K.

Til top Vis Ulrik K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik K

Henrikt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 December 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej Ulrik

Det med at billedet hælder i begge side var jeg også ude for med mit Sony. Fejlen var der fra starten, så jeg indleverede det hos sælger, der fik det lavet i løbet af få dage. På rep nota stod et eller andet med "magnet-afspændning af højtaler". forretningen lavede det vist selv, så jeg kan ikke forstille mig det kan koste meget.

Det med den grønne farve lyder også som en fejl der kan være kommet, hvis du har haft en højtaler for tæt på skærmen. Dette skulle forsvinde hvis du slukker helt for skærmen i et døgns tid. Strømmen skal slås fra på kontakten i væggen.

Håber dette hjælper

cpll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2004
Sendt: 18 December 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Det lyder til at være en og samme fejl. Som Henrikt skriver kunne noget tyde på der er en for dårlig magnetisk afskærmning af højttalerne i dit tv, hvilket sandsynligvis vil gøre problemet være med tiden.

Er dit tv ikke dækket af garanti, kan du jo prøve om du kan få lagt ex en bly plade ind mellem HT og tv. Går du selv igang uden kyndig vejledning, så pas på ikke at rode for meget med "sutten" den ledning og "prop" der sidder på billedrøret. Det skulle gøre av.

Billedrøret kan være blevet så magnitiseret at det ikke kommer sig af sig selv, så skal det have hjælp... Prøv at snakke med en forhandler / værksted.

Til top Vis cpll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cpll

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 December 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Det kan også være afbøjningsdelen der har en eller flere dårlige lytter - jeg tror næppe billedrøret er defekt.

Hvor bor du henne i landet, Ulrik ?

Mads

Til top Vis MadsVP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsVP

Ulrik K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2004 kl. 04:07 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange svar!

Jeg har fundet ud af, at strålekanonen har rykket sig med tiden, og er nu på plads igen, og billedet på skærmen står pænt og lige nu, men det lider stadig af røde og grøn/blå toner i siderne. Jeg har haft højtalerne ud og misfarverne er der stadig. Det er et brugt tv jeg har købt som defekt. Jeg kan se der er påsat små magneter på billedrøret for at fjerne de misfarvninger.Det virker også fint de steder hvor de sidder, men jeg har brug for flere hvis jeg vælger at løse problemet på denne måde.

Er der nogle der kender til disse specielle magneter. De er jo ikke som alm. magneter, da de ikke må bliver påvirket af tvét magnetisme.

Vedr. min bopæl så bor jeg på østerbro Mads.

Med venlig hilsen og tak

Ulrik

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

OK, Østerbro er nok for langt væk, til at jeg kunne være behjælpelig. Jeg kender en fyr der er en ren haj til at lave TV, han bor i midtjylland, men det nytter nok ikke meget i dette tilfælde.

Jeg har ikke hørt om den slags problemløsninger før, som du her fortæller om - jeg må indrømme jeg synes det lyder lidt skørt at plastre billedrøret til med små magneter - TVet må have en elektrisk fejl som istedet bør afhjælpes.

Mads

Ulrik K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 04:48 | IP-adresse registreret  

Billedrøret kan desværre ikke laves, da den tidligere ejer har fortaltmig, at det har været væltet. Og da jeg ikke nænner at smide det ud, så vil jeg prøve at løse det med magneter. Jeg har ikke andre muligheder! Og at smide det ud vil være synd, da det ikke har andre fejl.

Vh. Ulrik

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Ok, det var så ny information - det må fandme være gået i gulvet med et brag, hvis gitteret skal have forskudt sig..

Prøv en af de danske newsgrupper, måske især news:dk.teknik.tv+video - der sidder en del dygtige mennesker.

Mads

Ulrik K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Tak for dit råd!

Når jeg klikker på din link news:dk.teknik.tv+video så åbner mit outlook program og vil installere en nyhedsserver (NNTP-server) Hvad skal der skrives dér som sti?

Mvh. og tak

Ulrik

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Ehm, afhænger af din ISP (udbyder) hvis det fx er TDC mener jeg det er news.tdc.dk  men jeg er dog ikke helt sikker - selv bruger jeg news.sunsite.dk (er ISP uafhængig) men de kræver tilgengæld at du registrerer dig som bruger.. News er generelt en god ting, så opret dig bare

/Mads

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 December 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler stærkt på at det er muligt for en lægmand (al ære og respekt) at korrigere et widescreen billedrør. Jeg kan ikke forestille mig at billedrøret har taget skade - stort set så virker et billedrør eller også virker det ikke - der er ikke så forfærdelig mange andre muligheder. Derimod er afbøjningen ikke iorden og hvis TV'et har fået en fejl pga. af et fald, så kan det være at nogle afbøjningsspoler har forskubbet sig eller hvad ved jeg. Det er mange år siden jeg har kigget i indmaden på et TV, men det kunne tænkes at monteringen af spolerne er på en form for chassis, som har rykket sig (er slået skævt?) ift. billedrøret ? 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes