Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Component mellem DV575 og X1- Hjælp søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
claus64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 December 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg vil have sat min X1 projektor og min DV575 Dvd afspiller sammen med component kabler her i julen. Men jeg har lige et spørgsmål: Man bruger vga indgangen til at tilslutte en dvd-afspiller med component, ved hjælp af en lille "dongle" med tre phono stik i den ene side og et vga stik i den anden side. Ingen problemer i det. Men nu har jeg lige set at Merlin (af alle steder) har et færdigmonteret component kabel med 3 han-phono-stik og et han vga stik til projektoren. Men det er desværre kun 2 meter og mit skal være 10+.
Spørgsmålet er så om jeg kan forlænge det ved hjælp af en VGA forlængerledning, eller om det er snot dumt, og i stedet skal forlænge de tre phone kabler hvis I forstår hvad jeg mener?
Vil rigtigt gerne rode med det i dag og i morgen, så jeg håber på nogel hurtige svar.
Til top Vis claus64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claus64

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

claus64 skrev:
Spørgsmålet er så om jeg kan forlænge det ved hjælp af en VGA forlængerledning, eller om det er snot dumt, og i stedet skal forlænge de tre phone kabler hvis I forstår hvad jeg mener?

Da jeg havde 'proyekteur' forlængede jeg på VGA delen da det var pænest og nemmest. Jeg tror ikke at du vil opleve en kvalitetsforskel på de to løsninger.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2004 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

claus64 skrev:
Hej,

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du vil med Merlin kablet - hvis du alligevel skal lave en forlængelse kan du lige så godt bruge dongle'n. Men du kan godt købe færdigsamlede component>VGA kabler i den længde du skal bruge, det vil være det bedste.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

claus64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 December 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hej Otto,
Dårligt formuleret af mig, sorry. Jeg har ikke donglen endnu, så det var en "enten-eller" løsning jeg spurgte på :)
Men tror jeg prøver set-uppet som "NriK" har haft.

God jul til alle, mange tak for hjælpen.

VH Claus
Til top Vis claus64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claus64

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes