Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hvilket 28"-32" WS til 3-4000? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McAnus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

jeg har nu prøvet at kigge jeres forum igennem et stykke tid, efter et ligende spørgsmål, men syntes ikke rigtigt at have fundet ud af noget. derfor vil jeg lige have lidt råd angående hvilke ting man skal gå efter, når man ser på TV.

er der nogle ting man kan sige:"Det er sku godt at det er der"? eller "Det der skal du holde dig fra"?

jeg har kig på dette thomson 32WR100 fra http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=B5hsJIVO SYtsJsSZE7ivxY9opUyIZNyYla0=?ProductID=pn3D4QjoDQQAAAD8nNQUN Dr6&CatalogCategoryID=NxcKBzK%2eC2MAAADuBBmWDF2a&fil ename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartyp es_text

det er nok det TV, der har fanget min opmærksom hed mest... hvorfor ved jeg ik

Fjernsynet skal mest bruges til 50% alm. tv brug, 40% film, og små 5-10% PC-spil.

højtalerne i TVet behøves ikke at være det bedste, da jeg har et OK 5,1 suround anlæg (B&W højtalere og en fin Sony resiver)

håber i kan give lidt gode råd.

mvh. Janus

Til top Vis McAnus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAnus

Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Hej McAnus (Janus?)

Jeg ejer selv et Panasonic 28" fjernsyn fra elgiganten, som jeg er meget godt tilfreds med. Med dit budget ville jeg nok vælge et 50Hz fjernsyn, da jeg generelt ikke synes at 100Hz fjernsyn i den prisklasse er noget værd (prøv f.eks. at se en fodboldkamp - du vil opleve at der kommer nogle forfærdelige skygger bag spillerne).

Dette er godt nok ikke helt samme model som mit eget (jeg kender ikke til forskellen), men det ser meget fornuftigt ud til 4000kr.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=A3i5UWOc NZG5VSJLO_l6sGm5TGYvazpKkU0=?ProductID=buPD4Qjo_gUAAAD%2erAq Wrq9e&CatalogCategoryID=NxcKBzK%2eC2MAAADuBBmWDF2a&f ilename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vart ypes_text

Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted

McAnus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

det ser skam også fint ud.

men det er jo også "kun" et 28"! Vil man få så meget mere i billed kvalitet, hvis man vælger "dit", end det Thomson?

det med de 50Hz, havde jeg også tænkt på. dejligt at få det bekræftet.

hvilken fom for billedrør skal man gå efter når vi snakker WS ? umidlbart vil et fladt jo virke større. er det derfor det panasonic vil være bedre end det thomson?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Et fladt virker ikke større. Derimod får du nogle andre fordele, specielt hvis det er Panasonic´s model i linket ovenfor, og den væsentligste er at det er behandlet på en måde så det ikke er så følsomt for udefra kommende lys dvs. at du ikke får så mange generende ting i billedet når du ser tv ved højlysdag. Derudover er der den fordel at det er anti-statisk så du i princippet aldrig kommer til at døje med en skærm der er klistret ind i støv.

Men du skal faktisk ikke så langt op i pris for en god 32":

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=Q-6LZE5b IFWLQQ-Mo5ZIhUR94TpvJIz-Ow8=?ProductID=z%2evD4QjoC7AAAAD8uHK _2lRa&CatalogCategoryID=NxcKBzK%2eC2MAAADuBBmWDF2a&f ilename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vart ypes_text

Det er 100hz og det er et fornuftigt tv - 100 Hz behøver ikke være i et tv til 15000 kr. for at fungere og i det Philips virker det fint til langt de fleste menneskers behov, og ellers kan det slåes fra, og så er det stadig et godt tv!

McAnus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

det ser skam også meget fint ud.. tak for fedbacken ind til videre.. håber der kommer flere guldkorn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes