Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: PJ fra Gultronics i England (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Er der nogle her der har erfaringer med butikken Gultronics i England? (www.gultronics.co.uk) Tænker at købe en projektor derfra.

Spørgsmål nr. 2: Er der noget man skal være opmærksom på når man køber en projektor i England? Er progressive scan etc. det samme som i DK?
Til top Vis Dio`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dio`

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Progressive Scan dækker over det samme i UK som i DK. Men hvorfor spørger du om PS i forbindelse med en projektor? Alle nye digitale projektorer kan vise et interlaced billede som progressivt (hvis ikke man har en progressiv dvdafspiller).

Du skal dog være opmærksom på at strømstik i UK er anderledes, så du skal have en anden ledning i DK eller en adapter UK -> DK.

Jeg kender desværre ikke butikken du nævner.

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har været tæt på at handle med Gultronic i England. De svarede pænt på mine mail, det kunne godt tage op til 2 dage. Jeg har også ringet til dem, de virkede lidt stressede, så vidt jeg kan finde ud af, er det et service center de har hyret til at sidde og tage mod order. Men hvor meget service kan man få for de få penge som de har mulighed for at tjene på en Sony HS50 til 1499£ ca 15900Kr.

For at sikker mig at det ikke var et fup firma ringede jeg til en af deres 4 forretninger i London og de bekræftede at de havde et sådan postorder firma.

Det var dyrt at få den sendt fra England, de ville have 80£. Så det er biliger at tage flyve selskabet Ryanair 16Kr. + olietillæg ca. 330Kr. for en retur og så kan du da også få en god tur til London.

Du skal huske på at der kan være forskel på garantien i forhold til Danmark. Men på f.eks. Sony er der Europa garanti, så du behøves ikke at skal have den retur til England hvis der bliver problemer.

Til top Vis JJservice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJservice

Jens Jørgen Otk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved om man kan bestille på deres hjemmeside, jeg syntes ikke man kan vælge land når man bestiller den. Ang. strømstik, nogen der ved hvor man kan købe det.
Til top Vis Jens Jørgen Otk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Jørgen Otk

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Du skal ringe til dem for at bestille. De sælger ikke DK strømstik, så det skal du købe andetsteds.

Wow, 400 kr for en tur til London er godt nok billigt. Og helt enig, de 75 pund de har taget for fragten er virkelig dyrt. Havde jeg ikke allerede betalt, ville jeg også snakke med dem og se om der ikke var et billigere alternativ.

Senor Atesa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hej Dio`

Hvordan har du betalt til dem og hvad er leveringstiden ?

Til top Vis Senor Atesa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Senor Atesa

JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej Dio'

En af grundene til jeg ikke købte ved Gultronic, var at de ville have mine Visa kort oplysninger pr. mail eller fax og ikke via af en sikker linie på deres side. Som heller ikke er sikret med f.eks SSL sikkerhed.

Det med strømstikket må da være et mindre problem, man går vel bare ned i den nærmeste elektronik shop og køber et stik der passer. eller hvis det skal være rigtigt fint kan man vel bestille det ved Sony i Danmark.

Jeg er måske lidt forsigtig, men jeg ved ikke hvordan bankerne stiller sig i Danmark, hvis man har betalt på denne måde.

Hvordan betalte du Dio'?

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Jeg faxede dem kreditkortoplysninger, min banks navn og adressen på den filial jeg er tilknyttet, hvilket produkt jeg ville have og prisen på den, samt fragten og en samlet pris. Navn, adresse, etc. fulgte naturligvis med, samt SE nr mv. Jeg købte den uden den engelske moms, da købet foretages gennem firma. Hvis man køber som privat er det vidst mere enkelt, man kan bare give kreditkortnummeret over telefonen, hvis man da føler sig tryk ved det.

Da jeg bestilte og betalte for 6 dage siden fik jeg at vide at leveringen ville foregå inden for 10-12 dage. Så nu håber jeg bare at de holder hvad de lover
Har fundet flere på engelske forums der har benyttet sig af butikken, og de har alle været tilfredse med betjeningen.

Venter med at købe strømstikket herhjemme. De adapters der er at købe overalt er vidst DK-XX, og ikke XX-DK, da de fleste købere er danskere der skal have skægtrimmeren med på ferie. Men det er selvfølgelig muligt at finde en UK-DK adapter. Mht til bare at købe et andet strømstik kommer det an på indgangen på Sony'en. Hvis det er en gængs type, kan man vel bare købe et i en elektronikforretning, ellers lyder det som en god idé at henvende sig til Sony. Har dog på fornemmelsen at det vil koste.. Ved heller ikke om de sælger sådan noget løst.

KimN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Det er et ganske 'almindeligt' strømstik, som benyttes i HS-50. (som benyttes til et stort antal andre projektorer og f.eks. pc'ere.). Ellers har jeg et 'originalt' Sony HS50' stik som du må købe meget dyrt, da jeg benytter det fra min tidligere projektor.....

Mvh.

Kim Nicolajsen

Til top Vis KimN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimN

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Hva så!, nogen der har modtaget deres HS50'er fra Gultronics endnu? Dio`?
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Nopes, venter stadig. De sagde 10-12 dage for 11 dage siden, så jeg håber at modtage noget omkring mandag

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Er der modtaget noget endnu?

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Har lige ringet til dem. De får først næste shipment d. 18 feb. Til deres forsvar skal siges at det vist er situationen for alle forhandlerne. Men når de leverer min projektor næsten en måned senere end lovet, kunne de godt lige sende en update mail.
Fordelen ved gultronics er som jeg på nuværende tidspunkt ser det, at de sælger billige Sony HS50, at de sender til udlandet, og at de kan sælge uden moms til firmaer i udlandet. Minusset er en ikke alt for god service, og hvad der ligner et mangel på overblik. Ligeledes har de ikke verdens største udvalg, og den billige pris på Sony projektoren lader til at være undtagelsen. Jeg har dog ikke kigget meget på deres andre produkter..
Endnu en positiv ting er at der er 4 fysiske butikker i og omkring London. Det gør for mig at jeg er tryggere ved at købe der, fremfor hvis det var en enkelt lille netbutik...
Nå, men min opfattelse kan nå at ændre sig meget, da jeg endnu ikke har modtaget noget fra dem. Specielt interessant er selvfølgelig hvordan de reagerer hvis jeg vil bytte varen, eksempelvis p.g.a. for mange pixelfejl.

JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt min i DK og fået at vide at den først kommer i uge 8 pga. tekniske problemer. lad os håbe at det er problemet med deres HDMI indgang de vil have løst inden den kommer ud til kunden, så vi ikke skal til at sende den ind for at få opdateret den.

Har Otto hørt om hvad problemet er med dem?

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Hehe, det kunne være rart, hvis det var det. Hvad Gultronics sagde til mig var at det var et spørgsmål om efterspørgslen var for høj. Men så skulle man tro at de ville levere dem løbende. Så det lyder mere sandsynligt at der har været nogle problemer. Lad os så håbe at det ikke er at de står og venter på et parti linser, men at de er ved at finde en løsning på hdmi problemet

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Lige et par links til tråde på avsforum, som omhandler HDMI problemet(hvor den samme bruger hævder at Sony har en fix på vej:

En kort tråd omhandlene problemet

HS50/51 tråd(hvor jeg har linket til den del, hvor samme bruger poster, at en fix er på vej)

Så har alle herinde en chance for at vide hvad der bliver diskuteret

LCD panelets konvergering(altså hvor nøjagtigt at de 3 grundfarver bliver lagt oven på hinanden på lærredet) bliver også diskuteret.

Et kort referat, som jeg lige husker det:

Flere brugere har udtryk utilfredshed med konvergeringen, da den ikke var "pixel perfekt" som de mener den burde være. Flere begyndte at sammenligne resultater og flere blev sendt tilbage til omjustering/ombytning. Nogle få påstår at de så har fået en "pixel perfekt"(jeg har dog ikke set beviser) konvergeret HS51, men de fleste fik en tilbage som stadig ikke havde alle 3 farver til at ligge 100% oven på hinanden. Lidt senere havde nogle vist prøvet at sammenligne med andre pj mærker. Bl.a. en panasonic ae700(tror jeg det var) og den havde samme problem. Så noget kunne måske tyde på at LCD'ere aldrig har haft 100% konvergering, men ingen har tænkt på det før nu?

Hvis dette skulle være tilfældet siger det måske bare lidt om hvor stor interesse der er om HS50/51, da man har gået ekstra meget i dybden mht. at analysere netop denne LCD'er?

Ligesom flere herinde, venter jeg også på at modtage min HS50'er fra Gultronics!

Edit: Sony skulle forresten have oplyst at konvergeringen må afvige op til 1 pixel. Afviger den mere og du er generet, kan du få pj ombyttet.

Edit2: En lille note: De fleste "alm." folk kan helt sikkert sagtens nyde deres HS50'er med en ikke 100% konvergering og behøver således ikke tænke så meget over dette. Men perfektionisterne/"flueknepperne" ville nok være interesseret i at vide dette
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

LMDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Er der stadig ingen der har modtaget en HS 50 fra England ? - venter med at bestille til jeg hører godt nyt?
Til top Vis LMDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMDK

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jeg snakkede med Gultronics i går og har nu også bestilt en HS 50'er. Han sagde at jeg ikke skulle vente den før sidst i februar eller starten af marts. Det er lang tid at vente men det er sgu også billigt...
Glæder mig som en lille los!

Guldlossen.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Mr.DJ skrev:
Så noget kunne måske tyde på at LCD'ere aldrig har haft 100% konvergering, men ingen har tænkt på det før nu?

Jeg har aldrig set en LCD med 100% perfekt konvergens. Så ja, det skyldes nok primært at efterhånden som projektorerne får elimineret diverse issues, så bevæger man sig et trin ned til nye, men mindre issues. Det er på mange måder både godt og skidt, fordelen er naturligvis at jo mere fokus der er på et problem, jo større er sandsynligheden for at det bliver rettet (om ikke andet så i næste generation). Men det kan også få det til at se ud som om iøvrigt udmærkede produkter nærmest er ubrugelige på grund af ét eller andet problem, der pustes meget op. Konvergensen er et eksempel, det er ikke værre på HS 50 end på alle mulige andre LCD'er. På samme måde har der været snakket meget om hønsenet på HS 50, fordi en enkelt anmelder eller to påpeger at det er mere synligt end på PTAE-700. Men det er jo på ingen måde på et niveau der skal afholde folk fra at købe den.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Snakkede med dem i dag. Slutningen af februar eller begyndelsen af marts. De har 40 købere i kø med betalte ordrer. Jeg selv ligger nr. 5, men jeg fik at vide at så snart de begynder at få projektorne igen, vil der være nok af dem..

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes