Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: AE700 eller HS50 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mirage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg skal til at købe en ny projektor og er endt på valget mellem Panny AE700 eller Sony HS50. AE700 kan man ca. få til ca. 12.000 kr i tyskland, mens HS50 kan man få til ca. 16.000 kr i England. Har set i diverse forum som omhandler om disse projektor, men er ikke blevet meget klogere. Hvilken af de 2 projektor anbefalder i, når man tager udgangspunkt i forskellen af prisen på dem?. Er der nogen af jer der har set begge projektor i aktion?.

Mvh. Jesper  

Til top Vis mirage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirage

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har set begge maskiner i aktion, og de er begge fremragende. Dog vil jeg mene, at HS50 er et godt bud på den bedste projektor under 50.000 kr. Den giver røvfuld til mange DLP projektorer i den rigtig dyre ende af prissegmentet.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

mirage
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Efter de utallige forums jeg har kigget i, er jeg kommet frem til følgende konklusion.

AE700

Positiv: pris, smooth billede, kræver ikke lang afstand til lærred, mulighed for zoom, lampe levetid 3000 timer, billig ekstra lampe,

negativt: VB problemer, problemer med firmware v.1.03 (v1.05 er muligvis ok), 1 års garanti.

HS50

Positiv:høj kontrast (derfor god black level), 3 års garanti, kun 25 dB,

Negativ: Har problemer med HDMI, dyrere, lampe levetid 2000 timer, dyr ekstra lampe,

Har i flere pos/negative bemærkninger om de 2 projektor?.

mvh. jesper

Kim Dahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Jeg fik min AE700 fra tyskland i sidste uge og den har firmware 1.05 som skulle fixe white flashes via HDMI. Levetiden på lampen skulle være 5000 timer ved low lamp mode, som samtidig giver et bedre sort niveau og er aldeles tilfredsstillende at se film i.
Til top Vis Kim Dahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim Dahl

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Kim Dahl skrev:
Jeg fik min AE700 fra tyskland i sidste uge og den har firmware 1.05 som skulle fixe white flashes via HDMI. Levetiden på lampen skulle være 5000 timer ved low lamp mode, som samtidig giver et bedre sort niveau og er aldeles tilfredsstillende at se film i.

Må jeg spørge Kim, hvor du har købt den og til hvilken pris ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Kim Dahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jeg købte den sammen med et 100" tommer lærred hos www.videoprojektor24.de til 14300 kr alt i alt.  Den står til 1649 euro på deres side.
Til top Vis Kim Dahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim Dahl

JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

mirage skrev:

HS50

Positiv:høj kontrast (derfor god black level), 3 års garanti, kun 25 dB,

Negativ: Har problemer med HDMI, dyrere, lampe levetid 2000 timer, dyr ekstra lampe,

Har i flere pos/negative bemærkninger om de 2 projektor?.

mvh. jesper

Det var kun i en af de tidlige tests at der blev talt om problemer med HDMI. Det er ikke noget jeg har set i nogen tests siden. Du skal være opmærksom på at nogle steder i England er der kun 1 års garanti.

Til gengæld syntes jeg med den lille pris forskel der er i udlandet kontra de danske priser ville jeg vælge HS50 som ikke har VB og har et 100% linsshifts, så man kan få proj. helt op under loftet. Jeg har set dem mod hinanden hos TC og jeg syntes at HS50 er meget mere naturlig i farven og har en god dybde i billede. Den støjer også mindre end AE 700.
Til top Vis JJservice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJservice

KimN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har set begget to (AE700, da den kom frem for nogen tid siden) og blev 'skræmt' af dens tydelige VB. Forhandleren kunne på daværende tidspunkt ikke forklare om det kunne justeres væk (hvilket det skulle kunne til en vis grad).

I dag har jeg selv Sonyen, som jeg mener giver et klart bedre billede. Det er korrekt, at der er 'problemer' med HDMI den vej rundt, at sender du den et 720p/50hz signal via HDMI, lægges der en sort kant rundt om billedet - en del af billedet bliver fjernet. Dette kan du undgå ved at køre 1080i/50hz (så opstår der bare overscan i stedet - men det skulle være meget almindeligt...). Du kan også benytte VGA-indgangen med 720p/50hz og få et 'korrekt' billede. Jeg mener dog, at jeg får det bedste billede via HDMI. VB er IKKE et problem på Sonyen.

HDMI-720p problemet er det eneste negative for mig at se med den projektor (prisen taget i betragtning). Der har på nettet kørt en historie om, at Sony har lovet at komme med en rettelse til det - men det skal jeg se, før jeg tror på det.

Sonyen er jo dyrere, så du bør selv se begge, hvorvidt du vil bruge de ekstra penge på udstyret......

Mvh.

Kim N.

Til top Vis KimN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimN

mirage
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Tak for gennemgangen Kim. Jeg har i dag set AE700 i aktion, både på et hvidt og gråt lærred. Billed på det grå lærred så bedst ud. Har desværre ikke mulighed i Aalborg at se HS50 i aktion.

Jeg har også læst HDMI-720p problemet på avsforum, og der havde de også fået at vide af SONY at de vil kunne fixe det med nyt firmware.

Kim, benytter du et hvidt/gråt lærred med din HS50, og hvilket mærke og Gain er det på?.

Mvh.

jesper

KimN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Det er et lærred, som blev brugt med min tidligere projektor, hvorfor det er et standard 1.0 Gain hvidt lærred. Mærket kan jeg ikke huske, men det er lærred som jeg købte på www.big-screen.de, som jeg selv har monteret op i en ramme.

Jeg så AE700 med både et alm. hvidt lærred og gråt lærred, og her var billedet helt klart bedst på det grå lærred. Så det vil muligvis også give et bedre billede på Sonyen. Men et eller andet sted, så må hvidt jo også blive 'gråt' i en eller anden forstand? (Hjernen bliver nok bare 'snydt' til at tro, at den ser hvidt???).

Der er nu ellers ikke langt fra Aalborg til Århus hos TC for at se Sonyen i aktion. Det ville jeg gøre, de er vidst også begyndt at gøre en del ud af lærreder/sammenligninger.

Det er rimeligt mange penge, man kaster ud i det. Brug de ekstra kroner/tid og tag ud og se på nogle forskellige projektorer.

Mvh.

Kim N.

Til top Vis KimN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimN

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hvis du alligevel er ude og kigge skulle du evt. tage og se på Sanyo Z3, som er i samme kategori som AE700 men uden VB.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

mirage
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

Ud fra de MANGE anmeldelser jeg har læst om Z3 i forhold til AE700, skulle AE700 være langt bedre. AE700 har bedre billede osv, og ja, AE700 har lidt VB, men det har Z3 også, ifølge anmeldelserne. Hvis jeg skulle vælge Z3 er det på grund af billige pris (ca. 30 euro) og de 3 års garanti.

mirage
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Efter at have læst om test af de 2 projektor, er jeg 90% sikker på at jeg vælger AE700 fremfor HS50.

AE700 er ca. 4000-5000kr (ca. 30%) billigere end HS50. Det kan godt være at HS50 er en LILLE smule bedre end AE700 på mange områder, men er den det i forhold til prisforskellen.

Jeg regner med at købe AE700 i tyskland, www.technikdirekt.de sammen med en panny dvdafspiller (HDMI) DVD-S97 og 2m HDMI-HDMI kabel.

AE700: 1589 euro, DVD-S97: 328 euro, 2m HDMI-HDMI kabel: 33 euro, Fragt: 20 euro. ialt ca. 15000 kr.

Lærred køber jeg sikkert i DK, eller laver et DIY lærred, som der jo er mange i dette forum der har haft held med.

mvh. jesper 

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Det er nu ikke det indtryk jeg har fået fra købere og andmeldelser, og har da også besluttede mig for at udskifte til Sanyo Z3 frem for AE700.

Men fint nok jeg ville da bare nævne den for dig.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes