Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Optoma H31 (H30 advanced)...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
balling
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg kigger efter en prisbillig (8000 - 10000) god projektor...!!

Jeg synes egentlig at Optoma H30, Toshiba MT-200 virker som nogle gode projektore...men så har jeg lige fundet en side der beskriver at der snart (Måske allerede i DK) kommer en efterfølger til Optoma H30 !!! Den er omtalt som H30 Advanced på deres hjemmeside:

http://www.themescene.tv/ts/datasheet_frontprojection.asp?SK U=630507 

...og andre steder som H31

http://www.projectorcentral.com/news_story_771.htm

Umiddelbart synes jeg den lyder spændende !! Men er der nogen der har erfaringer med denne ??...eller ved hvor man kan købe den i DK/D/UK

Jeg fandt også et sted hvor de sælger den rimelig billigt (US): http://www.butterflyphoto.com/shop/product.aspx?sku=OPTH31#D escription

/Jens Balling

Til top Vis balling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af balling

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har set Toshiba MT-200 og den har et fantastisk billede. Jeg har aldrig set Optoma H31, og jeg er faktisk ikke sikker på at den overhovedet forhandles i Danmark.

Der er en længere tråd omhandlende H31 på Avsforum:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=f92278af7d47 a86e08361d0bc0499d9f&threadid=479946&highlight=h31

callme911
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Efterfölgeren til Optoma H30 hedder ganske rigtigt H30A

Kigger man på specifikationerne, så burde den prästere bedre end Toshiba MT200, men specifikationer er som bekendt ikke alt.

Ändrede specifikationer:

Forbedret kontrast med Dark Chip 3 - 3000:1

Ägte 16:9-chipset

Höjere lysstyrke - 850 lumens

DVI med HDCP-sikkerhedsgodkendelse

Alt i alt set det fint ud - spörgsmålet er så batre hvad dyret kommer til at koste og hvor meget(eller lidt) den larmer.

Til top Vis callme911's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callme911

balling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Er der evt. nogen der har set et sted i Tyskland eller England hvor man kan købe den til en fornuftig pris ??

/Jens Balling

-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

er det virkeligt så vigtigt for dig at have høj kontrast at du vil nøjes med en opløsning på 480p (854 x 480) native er ok?
Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-

balling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke at det er et problem med den lave opløsning...det er hovedsagligt film jeg skal bruge den til !!

Jeg har også allerede set Toshiba MT-200 i aktion (har samme lave opløsning)....og jeg synes den har et fantastisk billede.

/Jens Balling

balling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Så har jeg købt en projekjtor....!!

Det endte med at blive en Infocus SP-4805....ja jeg ved godt at den ikke var iblandt dem jeg kiggede på...!! Men jeg fandt den billig på www.ebay.de til 1115 Euro (8350 DKr.) inkl. fragt (Ny fra forhandler) og umiddelbart er det den samme indmad der er i SP-4805 som de andre jeg har kiget på....!!  Jeg havde egentlig afskrevet den pga. dens "billige" eksteriør...men til den pris kan det godt gå

Nu er det så spændende og se hvad det er jeg får ....jeg har nemlig ikke før handlet på ebay før...og der er jo en vis risiko ved det !!

/Jens Balling

PS: Skal nok følge op på emnet når jeg får den !!

balling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endelig fået min projektor....det tog længere tid end forventet men hvad gør det hvis produktet er iorden...

Indtil videre er jeg meget tilfreds med projektoren !!

Jeg har ikke noget lærred pt. så jeg ser det på en væg indtil jeg finder et passende lærred !

Jeg har prøvet at tilslutte min XBOX til projektoren via Composite...jeg synes dog her at billedet bliver temmelig grumset !! Jeg har så lige bestilt et Component kabel til XBOX'en hvilket jeg har læst mig frem til ville forbedre kvaliteten !!

Jeg vil gerne have min projektor loft-monteret og den skal hovedsagligt bruges til at se film på via min XBOX...og en lille smule fjernsyn via min selctor...!! Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe af kabler...jeg vil gerne have mulighed for både at se film en gang imellem og se fjernsyn på den uden at skulle rode med kabler...!! Min selector har en scart udgang og Xbox'en har mulighed for Component (enten via scart eller 5 separate phono-lignende kabler ) og Composite...! Jeg tænkte på at bruge en scart omskifter med mulighed for at trække Component fra den op til projektoren....men hvad med kabellængde hvad er grænsen ??

Er der nogen der har erfaring med lignende opsætning ?? Det skal helst holdes indenfor et rimelig budget !!

/Jens Balling

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jamen, tillykke med din projektor.  Der er jo heller ikke vejr til andet end at se film

Såvidt jeg kan se, har du kun 2 enheder der skal tilsluttes projektoren: X-box og selector. Hvis det er tilfældet behøver du jo ikke en omskifterbox. Du vil køre X-box ved hjælp af component -> VGA og du har allerede bestilt et kabel. Så er det jo bare at forbinde din selector ved hjælp af et S-Video kabel.

Der er vist ikke nogen grænse for kabellængde, men de bør holdes så korte som muligt. Et S-Video kabel på 15 meter er ikke noget problem hvis man vælger et ordentligt kabel. De kan f.eks. købes på www.av-connection.dk

balling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Efter at jeg bruger Component udgangen på XBOX'en er der ikke mere grums på skærmen....der er faktisk en kæmpe forskel....FEDT 

Til selectoren vil jeg så bruge S-Video...der skulle vel ikke være ikke nogen der har ca. 15 m S-Video kabel til at ligge som de vil sælge

/Jens Balling

PS: Hvis der er nogen der skal have chip i deres XBOX kan jeg gøre det for en rimelig pris ....evt. m. større disk !!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes