Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 13:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Selector - er der nogle alternativer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
urbanh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg går og overvejer at købe en fladskærm, og har fundet ud af at det bedste tv-billede samt lyd er via en selector, da vi har tv-signal fra TeleDanmark.

Jeg har undersøgt lidt vedrørende selector, og fundet ud af at den kun har en digital modtager, som TV2 åbenbart ikke understøtter - er der andre kanaler der kun sender analogt? At TV2 ikke sender digitalt tolker jeg som, at tv`ets interne tuner skal benyttes til RV2 og andre kanaler skal ses via AV-indgangene (scartindgangene).

Er der nogen der har erfaringer for teksttv via selector - har den nogen hukommelse eller hvad?

I en norsk test har jeg set en spændende digitaltuner - er der nogen der har en ide om den kan benyttes på TeleDanmarks kabelnet?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=115214

Ovenstående link "Din side" fra Norge har forøvrigt også nogle gode fladskærmstvtests.

m.v.h.

Henning

Til top Vis urbanh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urbanh

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

På sjælland er alle kanaler blevet digitale   også TV2

Iøvrigt kan jeg kun anbefale den nye lille selector - den er bare god.

Bruger den selv sammen med philips plasma 9966

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

urbanh skrev:

Hej med jer

Jeg går og overvejer at købe en fladskærm, og har fundet ud af at det bedste tv-billede samt lyd er via en selector, da vi har tv-signal fra TeleDanmark.

Jeg har undersøgt lidt vedrørende selector, og fundet ud af at den kun har en digital modtager, som TV2 åbenbart ikke understøtter - er der andre kanaler der kun sender analogt? At TV2 ikke sender digitalt tolker jeg som, at tv`ets interne tuner skal benyttes til RV2 og andre kanaler skal ses via AV-indgangene (scartindgangene).

Er der nogen der har erfaringer for teksttv via selector - har den nogen hukommelse eller hvad?

I en norsk test har jeg set en spændende digitaltuner - er der nogen der har en ide om den kan benyttes på TeleDanmarks kabelnet?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=115214

Ovenstående link "Din side" fra Norge har forøvrigt også nogle gode fladskærmstvtests.

m.v.h.

Henning

Du kan ikke bruge fremmede tuner til at hive de digitale signaler ud fra TDC kabeltv eftersom der sidder kort i selectoren som man abonere på og skal fornyes en gang om året.Hvad vil du dog også med en norsk boks??.

Tv 2 sender analogt ja, men TDC har flyttet kanalen og lavet en eller form for konvertering så den kan visses via den nye digitale selector.

hifinørden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

jeg har også været ved at købe en selektor, men er den det værd? bliver billedkvaliteten bedre, end det kedlige kabeltv?

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

hifinørden skrev:
jeg har også været ved at købe en selektor, men er den det værd? bliver billedkvaliteten bedre, end det kedlige kabeltv?

Ja det kan faktisk ikke sammenlignes.Billedekvaliten via seelctor er tæt på dvd kvalitet på de kalaler der i forvejen sender digitalt.

Desuden kan du jo betille fodboldkampe, boksning,film via den.

Faktisk ligger der vidst omkring 200 kanaler ud over dem du kender, men dem skal man jo desværre abonnere på og det bliver dyrt hvis du tager alle 200. 

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Ja desværre sendes TV2 foreløbig kun analogt og konverteres til digitalt i selector som ikke altid er en god løsning samt at lyden derved også er dårligere hvis man ser TV2 via selector. Så TV2 skal ses via TV'ets egen tuner mener jeg.

Men en vigtig grund til at man skal have en selector er at det er det eneste sted du kan få ægte 16:9 på bl.a. DR1 og DR2 m.fl. uden kvalitetets tab, det burde faktisk være sådan at alle der køber et bredformat 16:9 TV flat eller med billedrør også købte sig en Selector fra Teledanmark!!!!!!!!!!

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

urbanh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres mening/erfaringer om Selectoren - m.h.t. den norske digitaltuner som jeg omtalte, er det klart at hvis den skal bruges til Tdc-kabeltv skal den monteres med tdckortet, tuneren har også plads til et kort, men spørgsmålet er bare om den kan benyttes her i DK.

Jeg konkluderer på besvarelserne, at det faktisk ikke er nødvendigt med en tuner såfremt man har en selector, dvs.at man faktisk kan købe en monitor, f.eks. en Fujitsu og så tilkoble Selectoren - er det rigtigt eller forkert?

Jeg vil blive glad for nogle oplysninger om hvordan tekst-tv er i Selectoren - er der nogen hukommelse, eller hvad?

m.v.h.

Henning

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg blander mig lige i tråden, hvordan er den lille nye selector i DD snurrelyd på Canal Digital, er det noget at gå efter, eller skal man investere i en parabol og en god satelitrec. f.eks Force 536s-CV.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

... er der nogen af jer kloge hoveder derved dette:

I min boligblok har vi en tvunget TDC pakke til x hundrede kroner hver måned med ca 20 kanaler (sikkert skræddersyet til 'vores behov').

Jeg synes jeg hørte en engnag der fotalte, at man bare uden videre kan koble en selector på, og så vil jeg kunne få alle de 20 kanaler digitalt?

Lyder det helt åndssvagt?

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

indlæg nr. 200.000  
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

... er der nogen af jer kloge hoveder derved dette:

I min boligblok har vi en tvunget TDC pakke til x hundrede kroner hver måned med ca 20 kanaler (sikkert skræddersyet til 'vores behov').

Jeg synes jeg hørte en engnag der fotalte, at man bare uden videre kan koble en selector på, og så vil jeg kunne få alle de 20 kanaler digitalt?

Lyder det helt åndssvagt?

Nej(det lyder ikke helt åndsvag) de ligger der digitalt allesammen, nogle koster dog et arbonement, Selector kan fåes gratis lige for tiden hvis man tegner et års abonement på canal+ derfor er jeg lidt intereseret i hvordan lyden er i DD, nogle der ved det. 

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Mon ikke det er som et rigtigt DD 5,1 lydspor de sender -   ellers er det da et flop.

Har ikke fået taget mig sammen til at bestille at abb. til canal digital - da man skal binde sig for 6 mdr  og det har jeg ikke lyst til.

Mvh Hans

Philips 9966 42'' plasma  med den lille selector

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jo Hans, dog kun på en af kanalerne, men det gør da at det bliver lidt mere interesant når det er i ægte 16:9 format og DD, dog er Selector ikke berømt, hjemme hos mig, for den gode lyd, måske en ext. Surrounddecoder kan rette lidt op på det?

Ingen der både har Selector og Canal+?

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Det er kun nogle enkelte  film der bliver sendt i DD så vidt jeg ved.

Jeg har selv købt en selector og mener også at det er det helt rigtige at investere i hvis man har et højt opløseligt 16:9 tv. Billedkvaliteten blev ekstremt meget bedre hos mig.

Det eneste minuspunkt er fjernbetjeningen til Selectoren. Jeg ville meget hellere kunne benytte fjernbetjeningen til mit Phillips TV. Nogle med samme mening eller med en løsning?

mvh soma

Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en muli fjernbetjening   og derved oplever jeg ikke de problemer.

Fjernbetjeningen er kodet så den klarer at på tv  med lyd osv.  men kanal skift sender den til selectoren   og på den måde får jeg også glæde af selectoren's "nu og næste" program visning.

Mvh Hans

Soma skrev:

Det eneste minuspunkt er fjernbetjeningen til Selectoren. Jeg ville meget hellere kunne benytte fjernbetjeningen til mit Phillips TV. Nogle med samme mening eller med en løsning?

urbanh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hej igen med jer

Jeg er blevet en del klogere med hensyn til Selectoren, klogere end da jeg først ringede til TDC-kabeltv, de henviste mig til en af deres forhandlere der igen henvistetil TDC-kabeltv - ja der er mange steder hvor sælgerne ligeså godt kunne sælge kartofler!

Jeg kunne da stadig godt tænke mig at få at vide, når f.eks. man kan modtage "ægte" 16.9 på DR1, betyder det så at man bliver fri for nogle af de sorte bjælker når der sends film i 16.9.

Selectorens teksttv, har det hukommelse eller ej? (fordi jeg påtænker at købe en monitor uden tuner)

Her til aften undersøgte jeg lige min sourround forstærker, for at være helt sikker på at jeg også kunne have fornøjelse af at få Canal+ i DD, men den kan åbenbart kun decode via lysleder- eller coax-kabel. Er der nogen der har fået DD fra Canal+ og hvordan har de tilsluttet til forstærkeren?

m.v.h.

Henning

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

urbanh skrev:

Jeg kunne da stadig godt tænke mig at få at vide, når f.eks. man kan modtage "ægte" 16.9 på DR1, betyder det så at man bliver fri for nogle af de sorte bjælker når der sends film i 16.9.

m.v.h.

Henning

Jepper, det er skide rart feks at kunne se krønikken i det rigtige format.

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Har også lige et spørgsmål til selectoren,

Kan man købe en selector med canal+ abbonement i ens eget navn og sætte den op ved en som har TDC kabel tv=Er det muligt at flytte boksen fra hustand til hustand og dermed se de kanaler med abbonnemerer på?

Tiësto
Til top Vis Tiësto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiësto

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Ja man kan godt bruge den andre steder end den adresse man skriver på kontrakten det er bare at sætte den til så virker det.

Mht. 16:9 modtages det ligesom på dvd i squised så man ikke mister nogle linier til sorte bjælker oppe og nede i billedet altså ægte 16:9.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

kimj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har projektor med kabel tv men uden selektor vil mit billedet blive bedre ???

Kim J

Til top Vis kimj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimj

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum