Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: pw9509 og Billede Indstillinger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nulla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Har lige erhvervet mig et pw9509 som jeg umiddelbart er meget begejstret for.

Eneste kritikpunkt: Synes det har en tendens til i AUTO Mode at beskære billedet i  top og bund og de andre indstillinger(16:9, 14:9, osv.) tilbyder ikke bedre indstillinger.

Kun WIDE-SCREEN beholder hele billedet men trækker så det hele ud så folk bliver "brede"

Er alt som det skal være med mit pw9509 eller findes der muligheder til  at korrigere dette, bortset fra piltatsernes mulighed for at køre billedet op og ned ?

På Forhånd Tak

Til top Vis nulla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nulla

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Sådan er Philips's autoformat det kan du ikke gøre noget ved, men du vender dig nok til det efterhånden som du har set på det. Iøvrigt synes jeg at Philips har den bedste autoformat omskifter jeg har stødt på.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et Philips 32" widescreen TV (et af de billige, kan ikke lige huske modelnummer), men det er samme fænomen.

Hvis man ser en  16:9 format film med sorte bjælker (reelt 4:3), f.eks. fra VHS'en eller ved TV udsendelse foretrækker jeg helt klart 16:9 undertekst (jeg kan vælge imellem 4:3, 14:9, 16:9, 16:9 undertekst, Widescreen og superzoom - derudover kan jeg slå auto til/fra).

14:9 skærer ikke noget af billedet væk, men bruger heller ikke hele billedrørets bredde.

16:9 skærer lidt væk i siderne og bruger hele billedrørets bredde, men skærer for meget til at jeg gider se på det.

16:9 undertekst skærer lidt mindre end 16:9. Højden af billedet bliver også lidt mindre, men jeg foretrækker klart denne fordi det bruger hele billedets bredde og skærer meget lidt.

Widescreen, tja, den virker kun til rigtige 16:9 formater f.eks. fra en DVD afspiller eller enkelte TV udsendelser med en parabol receiver der kan give 16:9 billede. Ved alt andet bliver folk lidt lange i det :D

Superzoom, den hader jeg ganske enkelt. Den bruger hele højden men skærer MEGET i bredden.

Auto: Auto skærer lidt i bredden (jeg vil tro omtrent det samme som 16:9) og strækker billedet så det passe i højden. Geometrien er ikke helt korrekt/folk bliver lidt lange, men slet ikke som ved Widescreen.

Så vidt jeg ved er der ingen måde at korrigere hvordan billedet skal vises og jeg savner MEGET en indstilling lige imellem 14:9 og 16:9 hvor en 4:3 udsendelse med sorte bjælker lige nøjagtig strækkes ud til at bruge hele billedrørets bredde og så tilpasses højden derefter, så geometrien er korrekt.

nulla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres indlæg.

Havde tidligere et Panasonic TX-32px10F på prøve som var lidt mere intelligent i AUTO MODE synes jeg men billede kvaliteten kunne ikke konkurere. Jeg vender mig dog nok til det

Har et spørgsmå mere:

Kan læse postulater i diverse indlæg om at Phillips er til reperation konstant.

Er der noget holde i disse påstande ?

Jeg har nemlig presset min økonomi til bristepunktet for dette Tv og havde derfor ikke råd til plus forsikringer. 

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Philips sælger jo mange fjernsyn så derfor vil antallet af rep. være større men jeg tror ikke procentvis at de går mere istykker end andre mærker, desuden er der et års garanti og et års reklemationsret på det og de fleste fejl sker inden for den periode.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

nulla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Tak for svar

Så håber jeg mit tv holder  

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Er du ellers tilfreds med det? Jeg overvejer nemlig stærkt at købe et om 3-4 måneder, da jeg først får mit nye værelse der. Har råd til det nu, men vil gerne have det hele på én gang, hvis du forstår :) Altså nyt værelse, nyt tv, nyt anlæg, ny TFT skærm til PC osv. Så det bliver helt nyt det hele.
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

nulla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jo jeg er skam tilfreds med det. Det har det mest suverene billede jeg har set  Nu skal jeg jo lige gennemteste det. Har stadig bekymringer omkring pris og fremtidens digitale løsninger.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er sq også lidt i tvivl om jeg skal købe det eller om jeg skal vente et års tid med at købe TV. Jeg ville bare gerne udskifte mit ellers gode Sony 25" Trinitron.
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes