Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Z2: Mælkehvidt billede (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Reset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hej hbiofreaks.

Jeg har en Z2 fra 7-7-04, med et 106" Lissau grayline lærred. Den har kørt 134 t. på high out & 766 t. på low out.
Den er nu langsomt begyndt at blive underlig mælkehvid i et ellers ok skarpt billede. Det virker som om lys og kontrast er skruet for højt op. Jeg har prøvet med fabriks default et par gange og filter & linse er naturligvis også blevet renset. Ligeledes er "boxen" støvsuget udefra.
Det er samme problem med component, hdtv og s-video ind. I starten så det ud som om default stillbillede var ok, men nu er det også galt. Focus er perfekt.
Hvis jeg kigger ind i linsen ser det ud som om der cirkulere lidt røg inden i den. Det er et IKKE ryger hjem men et par mennesker har fået lov til at ryge mens vi så film . Jeg kender ikke software versionen men den kom direkte fra Frankrig i sommer. Alle kabler er high quality fra AV-Connection så der er ikke noget at komme efter.
Jeg købte The Calibrator i HIFI-Klubben for et halvt år siden, men jeg syntes den er svær at bruge.
Jeg har en afmagnetiserings magnet hjemme hvis det er sådan noget jeg er ude i men vil liiiiige høre om i har andre erfaringer med Z2, INDEN jeg begynder på de drastiske ting
Har været yderst tilfreds med "dyret" og købte for nylig en ny Force-parabol modtager for s-video out. Synes dog ikke at billedet blev fantastisk meget bedre fra composit til s-video

På forhånd tak for hjælpen.
MVH René

Til top Vis Reset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Reset

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hej Reset, og velkommen til.

Jeg tror nok du skal holde din afmagnetiserings magnet væk fra din Z2. Jeg det mælkehvide skyldes, men jeg kommer til at tænke på det besynderlige faktum at man med mellemrum må pudse vinduerne indvendigt, også selvom man ikke ryger - det kommer en tynd film på alligevel. Måske er din Z2's linser blevet fnidret til på indersiden? Personligt ville jeg ikke prøve noget drastisk, men tage den med ned til forhandleren.

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

Hej Reset. Prøv at kontakte Sanyo.dk og hør deres teknikere om problemet, mon ikke de kan være behjælpelige med en kunde af deres produkter, uanset hvor den er købt. Med hensyn til rygning under brug af projektors, så er det total forbudt, røgen bliver suget ind i projektoren, og sætter sig med det samme på dine matrixer, og misfarver dem, og det er en større omgang at rense den igen, det kræver en større omgang af en tekniker. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hvad med at kikke til lampen

Den bør være som nyvasket glas .

Det er da en af de nemme test.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes