| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hbiofreaks.
Jeg har en Z2 fra 7-7-04, med et 106" Lissau grayline lærred. Den har kørt 134 t. på high out & 766 t. på low out.
Den er nu langsomt begyndt at blive underlig mælkehvid i et ellers ok skarpt billede. Det virker som om lys og kontrast er skruet for højt op. Jeg har prøvet med fabriks default et par gange og filter & linse er naturligvis også blevet renset. Ligeledes er "boxen" støvsuget udefra.
Det er samme problem med component, hdtv og s-video ind. I starten så det ud som om default stillbillede var ok, men nu er det også galt. Focus er perfekt.
Hvis jeg kigger ind i linsen ser det ud som om der cirkulere lidt røg inden i den. Det er et IKKE ryger hjem men et par mennesker har fået lov til at ryge mens vi så film  . Jeg kender ikke software versionen men den kom direkte fra Frankrig i sommer. Alle kabler er high quality fra AV-Connection så der er ikke noget at komme efter.
Jeg købte The Calibrator i HIFI-Klubben for et halvt år siden, men jeg syntes den er svær at bruge.
Jeg har en afmagnetiserings magnet hjemme hvis det er sådan noget jeg er ude i men vil liiiiige høre om i har andre erfaringer med Z2, INDEN jeg begynder på de drastiske ting
Har været yderst tilfreds med "dyret" og købte for nylig en ny Force-parabol modtager for s-video out. Synes dog ikke at billedet blev fantastisk meget bedre fra composit til s-video
På forhånd tak for hjælpen.
MVH René
|