| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
| Jeg har fået min Z3'er sat op med lærred osv. Nogle skriver at man kan forbedre billedet ved diverse indstillinger, men jeg syntes umidelbart ikke der er meget at hente frem for standard indstillingerne. Er der nogle med Z3, der vil fortælle om erfaringer på dette område? Jeg kører med et 720p opskaleret signal fra Yamakawa 375 via DVI. Jeg har et gråt lærrede fra Lissau (se signatur). |
|
|
Z3 er rimeligt fornuftigt indstillet fra fabrikken, så du kan ikke hente "meget" (i hvert fald ikke sammenlignet med hvad forskel det kan gøre på et tv)
per_zk skrev:
| Derudover er jeg i tvivl om hvad det der med irisen går ud på. Noget med at den kan ændre den, men hvad betyder det i praksis. |
|
|
Iris'en er en fysisk blænde, der bremser lyset. Ved at skrue ned for Iris'en får du mindre lys, men dermed også bedre sort. Den korrekte indstilling er en smagssag, men jeg foretrækker stort set helt i bund. Det kan også afhænge en del af billedstørrelsen.
Mht. finjusteringer, så er en kalibrerings-DVD som Digital Video Essentials alle pengene værd. Én ting er de testbilleder man kan bruge, lige så vigtigt er det at man får indblik i hvad de forskellige indstillinger gør - såsom at kontrast ikke justerer kontrast som sådan, men hvid-niveau. Tilsvarende justerer lys/brightness ikke lyset, men sort-niveauet... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|