Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 14:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilken afstand fra projektor til lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Jørgen Otk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Da jeg har bestilt sony hs 50 projektor og Lissau 16:9 tap-tention kontrast-gråt lærrede 78 tommer (173 X 97 cm) kunne jeg godt tænke mig at i kan hjælpe mig med hvad afstanden skal være fra projektor til lærred.

Efter hvad jeg kan komme frem til på projectorcentral.com skal den placeres 3,5m fra lærred. Skal den så nøjagtigt placeres 3,5 m fra lærred. Hvis den ikke bliver sat op 3,5 m fra, er det så bedst at den er tættere eller længere væk. Er det bedst at den bliver sat op midt for lærred.

I må undskylde alle de dumme spørgsmål, men det er min første projektor.

Til top Vis Jens Jørgen Otk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Jørgen Otk

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Fed projektor som du helt sikkert bliver meget glad for.

Prøv her:

http://www.projectorcentral.com/Sony-VPL-HS51-projection-cal culator-pro.htm

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

3,5 meter er max afstand din projektor kan være fra lærred. Jeg har hørt at det er bedst at have den så langt fra lærred som muligt for at bruge så lidt zoom, da der har været talt om at zoomen godt kan forringe billed lidt "måske". Jeg har også bestilt en HS50, men jeg vil nok vælge at sætte den en 20 - 30 cm tættere på, så du har lidt zoom at arbejde med.

Der er en anden ting, jeg fik engang en smart beregne, der var lavet i regnearket Excel på dansk. Der kunne du taste data ind for Ansi lumen, lærred størelse og gain m.m.
Men jeg kan desvære ikke huske hvor jeg fandt det. Så det kan være der er andre der kan hjælpe med et link?
Der stod at hvis man skulle opleve billede som et stort billede, skulle billede være større end en syns brede på 30 grader. Så ved at skifte de forskellige tal ud, kunne man finde ud af, hvor stort et lærred man skulle bruge og hvilken gain faktor og sidde afstand og m.m.
Til top Vis JJservice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJservice

Jens Jørgen Otk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

JJservice skrev:
3,5 meter er max afstand din projektor kan være fra lærred. Jeg har hørt at det er bedst at have den så langt fra lærred som muligt for at bruge så lidt zoom, da der har været talt om at zoomen godt kan forringe billed lidt "måske". Jeg har også bestilt en HS50, men jeg vil nok vælge at sætte den en 20 - 30 cm tættere på, så du har lidt zoom at arbejde med.

Der er en anden ting, jeg fik engang en smart beregne, der var lavet i regnearket Excel på dansk. Der kunne du taste data ind for Ansi lumen, lærred størelse og gain m.m.
Men jeg kan desvære ikke huske hvor jeg fandt det. Så det kan være der er andre der kan hjælpe med et link?
Der stod at hvis man skulle opleve billede som et stort billede, skulle billede være større end en syns brede på 30 grader. Så ved at skifte de forskellige tal ud, kunne man finde ud af, hvor stort et lærred man skulle bruge og hvilken gain faktor og sidde afstand og m.m.

Tak for svaret. Hvordan sætter du-i jeres projektor fra lærred, 20-30 cm tættere på eller mere eller mindre. Er det bedst at placere projektor midt for lærred.

Til top Vis Jens Jørgen Otk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Jørgen Otk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes