Forfatter |
|
MortenGT Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2003
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 26 August 2003 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu for godt 4 mdr siden købt et philips 32" 9527, og er efterhånden meget træt at se på flimmer omkring objekter der flytter sig. 'det er især ved hurtig panorering det forekommer. Det forekommer både ved almindelig tv og ved DVD.
Er der noget der kan gøres ved dette? Kan det eventuelt have noget at gøre med at det er panasonic billedrør?
Håber på svar da jeg efterhånden er lidt ked af at have givet 20.000 for noget jeg ikke er helt tilfreds med...
|
Til top |
|
|
Frode Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 29 August 2003 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
Jeg har selv prøvet Philips 32PW9527, men byttede til Sony KV-32FQ80. Jeg er helt enig med dig i, at der er flimmer omkring objekter der flytter sig hurtig. Det og to lodrette grå/sorte bjælker ved RGB, var grunden til jeg skiftede til Sony. Philips har dog nok det dybeste billede. Det eneste jeg savner på Sony'en er Digital Natural Motion, men det er jo nok det, som giver ovennævnte flimmer.
|
Til top |
|
|
marvin Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 11 September 2003 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten, for det første er der kun to fabrikker i verden der producere billedrør. Den ene er Sony og den anden er Philips som producere billerør for Panasonic. Du skal skrue ned for sharpnes og kontrast hvis den er braget op. Sharpnes skal ned på et minimum!
|
Til top |
|
|
marvin Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2003 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal regne med at nyt tv bliver levert så det kan opstilles i en butik med meget skarpt lys og skal derfor altid indstilles til dit behov. Køb en dvd med THX video indstilling eller videoessentials til samme formål. Dette bør løse dit problem.
|
Til top |
|
|
MortenGT Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2003
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 16 September 2003 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar.
Men hvordan vil det hjælpe ved normal tv, at købe en en dvd med THX video indstilling? Vil det ikk kun hjælpe ved DVD, og i så fald, hvordan gør den det? For jeg har snakket med El-giganten, og de ku ikk sige ret meget andet end at, sån skulle det gøre og det kunne ikke gøres noget ved...
|
Til top |
|
|
marvin Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2003 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil hjælpe på den måde at du får en chance for at indstille dit tv efter de algoritmer der findes på video Ess. eller THX DVD. Men det problem du beskriver der, minder mig om et lignende problem jeg også har set på 2 andre modeller 9527). Jeg har snakket med andre om dette problem, og vi er fuldstændig enige, når det kommer til dette. Grunden til dit problem er at DSP'en i TV'et er ikke god nok. Dette afspejler sig som en slags "ring" (halo) rundt om bevægelige objekter. Dette kan du IKKE gøre noget ved. Desværre!
mvh marvin
|
Til top |
|
|
marvin Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2003 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget andet er at El'giganten prøver at redde sin egen røv når det kommer til sådan et dumt argument. Vi ved jo alle sammen godt, at det skal et tv til 20.000 jo ikke gøre. Jeg må indrømme at jeg ikke var imponeret af 9527, men snarere ville købe et godt 100hz tv hvor der var et minimum (helst ingen), af komethale effekt, ghosting, dot og konvergens fejl.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 28 September 2003 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
marvin skrev:
Noget andet er at El'giganten prøver at redde sin egen røv når det kommer til sådan et dumt argument. Vi ved jo alle sammen godt, at det skal et tv til 20.000 jo ikke gøre. Jeg må indrømme at jeg ikke var imponeret af 9527, men snarere ville købe et godt 100hz tv hvor der var et minimum (helst ingen), af komethale effekt, ghosting, dot og konvergens fejl.
|
|
|
Jeg har det samme problem med de to lodrette linier på mit Philips 9615 100 Hz tv. Jeg bruger også en RGB forbindelse med min DVD. Kan man afhjælpe problemet ?
|
Til top |
|
|
ReneC Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 28 September 2003 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et philips 32" 8506 100hz, og har ikke de lodrette linier som i snakker om. __________________ Hellere stor og charmerende, end lille og irriterende.
|
Til top |
|
|