| Forfatter |
|
Zainn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nu har jeg lige sat min projektor som den skal sidde, men jeg har et problem min keystone. http://www.upitfree.dk/upload/files/Keystone1.JPG
Det jeg vil have hjælp til er at den røde linje ude i siderne skal blive lige, så den passer med selve billedet (rammen i midten) og jeg har prøvet lidt af hvert, men intet hjælpe.
EDIT. jeg har har en Panasonic AS-100
Men på forhånd tak!
Thomas
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
så skal du ændre på den vertikale keystone, som jeg mener du har mulighed for på din AE100 .. det er self. ikke optimalt at bruge keystone, så forsøg hellere på at rette på din projektor..
|
| Til top |
|
| |
Zainn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså den er sådan lige meget hvordan jeg stiller den, det har jeg skam prøvet
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må nok præcisere problemet lidt. Sker der ikke noget med billedet, når du bruger keystone-funktionen eller hvad?
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Zainn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
| Du må nok præcisere problemet lidt. Sker der ikke noget med billedet, når du bruger keystone-funktionen eller hvad? |
|
|
Min fejl.
Jeg kan køre mit billide ud så det ligner den /\ , det jeg gerne vil have at det er firkantet, men når jeg køre selv billede (keystone som sidder på projekteren) så det bliver firkantet, så bliver det som på billedet at der bliver en trekant i hver side (de røde streger) hvor der bare er lys og intet billede, det vil jeg gerne have skæret ind, så det passer med billedet.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zainn skrev:
perejvind skrev:
| Du må nok præcisere problemet lidt. Sker der ikke noget med billedet, når du bruger keystone-funktionen eller hvad? |
|
|
Min fejl.
Jeg kan køre mit billide ud så det ligner den /\ , det jeg gerne vil have at det er firkantet, men når jeg køre selv billede (keystone som sidder på projekteren) så det bliver firkantet, så bliver det som på billedet at der bliver en trekant i hver side (de røde streger) hvor der bare er lys og intet billede, det vil jeg gerne have skæret ind, så det passer med billedet.
|
|
|
Jamen, det er helt normalt at det er sådan når man bruger digital keystone. Det er der ikke noget at gøre ved andet end at afmaske lærredet med sort stof.
Eller endnu bedre: Lad være med at bruge keystone-funktionen. Flyt istedet projektoren eller lærredet så billedet bliver symmetrisk. Keystone er OK, til præsentationer m.v. hvor billedkvaliteten ikke er så vigtig. Til hjemmebio er det fy-fy  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Zainn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja min keystone står på 0 - det må betyde den er bruges ik
Men for at få den lyskant væk, skal jeg altså sætte sort stof rundt om billedet ?
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zainn skrev:
|
Ja min keystone står på 0 - det må betyde den er bruges ik
Men for at få den lyskant væk, skal jeg altså sætte sort stof rundt om billedet ?
|
|
|
Det kommer an på din projektor. På min egen kan jeg justere keystone fra 0-100, så hos mig er 50 = ingen keystone. Prøv og lege lidt med justeringen. Hvis dit billede er sådan som du siger så tyder det på at du i øjeblikket bruger masser af keystone!
Hvordan har du monteret din projektor / lærred i forhold til hinanden? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Zainn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tror ikke helt du følger mig.
Har taget nogle billeder kan du se billede ude i siden, da har den størrelse det skal have.
Men det er den lyse kant jeg skal have rykket, og når jeg rykker på min keystone er det billedet, og ikke den lyse kant.
http://www.upitfree.dk/upload/files/Keystone_2.JPG
Håber du kan følge mig nu ?!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint billede 
Jamen jeg kan godt følge dig. For mig ser det stadig ud som om du har anbragt din projektor for højt i forhold til lærredet, og derfor er du nødt til at bruge keystone correction. Min egen projektor hænger ca. 35 cm under loftet, så jeg slipper for at bruge keystone. Har du loftsmonteret din projektor?
Den lyse kant kan du kun ændre ved at flytte projektoren / lærredet i forhold til hinanden. Digital keystone ændrer jo ikke på optikken i din projektor, men derimod på det det signal der bliver sendt til LCD-panelerne. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Zainn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja min projektor er loftsmonteret ca 20 cm.... Men jeg har ikke vendt den på hovedett og den har en skarp vinkel på lærredt altså den står skråt ellers vil den lyser op i loftet. Er det fordi jeg har den stor vinkel på ?
|
| Til top |
|
| |
Zainn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den står ca 2,3 m fra lærredet, da jeg ikke vil have det for stort!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zainn skrev:
|
Ja min projektor er loftsmonteret ca 20 cm.... Men jeg har ikke vendt den på hovedett og den har en skarp vinkel på lærredt altså den står skråt ellers vil den lyser op i loftet. Er det fordi jeg har den stor vinkel på ?
|
|
|
AHA! Så har vi jo fundet problemet. Den skal vendes på hovedet når den loftmonteres, ellers skal den vinkles kraftigt ned mod gulvet, og der skal bruges keystone correction i rå mængder. Nu ved du hvad week-enden skal gå med  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Zainn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|