Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ingen lyd på Selector..HJÆLP! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej,

håber I kan hjælpe mig, da jeg ellers skal jamre mig igennem en helt weekend uden lyd på mit fjernsyn:

Jeg har netop købt en Sagem MC60 Selector fra TDC Kabeltv. Jeg har monteret den som anbefalet i manualen, men jeg har INGEN lyd på!

Jeg har som anbefalet sat et minijack/RCA adaptor i "Digital Audio Output", og sat de to RCA (phono) stik i min for-forstærker. Sikret mig at Mute ikke sat til, og at Menuen (Så vidt jeg kan tyde det), er sat til at give lyd fra sig. Men lige meget hjælper det... Ordet Digital Output skal vel ikke tages bogstaveligt, Herr. og Fru Jensen skal vel ikke have en DAC?

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hvordan har I andre Selector ejere gjort med den lille Selector?
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Hvis du har sat den til digital ud  skal den til en digital dekoder. ( coax indgang )

Man kan vælge i menu og der skal være analog eller digital lyd på mini jack stikket

Men du skal da have alm lyd via scart.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hvor henne?

Jeg kan kun stille på, hvorvidt lydoutput skal være STEREO eller HOME CINEMA i menuopsætningen?

Tak for inputtet ;)

Hvis vi får dette op at køre inden mandag eftermiddag, hvor jeg skal have TDC på sagen, så blir jeg godt nok glaaaaad!

Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

STEREO er = analog lyd ud

HOME CINEMA er = digital lyd ud  som skal tilsluttes via coax lyd ind på din digitale forstærker, det er kun den røde ledning du skal bruge som jeg husker det.

Jeg kører det digitale signal ( HOME CINEMA ) til min Denon 1804

Mvh Hans

blackhawk skrev:

Hvor henne?

Jeg kan kun stille på, hvorvidt lydoutput skal være STEREO eller HOME CINEMA i menuopsætningen?

Tak for inputtet ;)

Hvis vi får dette op at køre inden mandag eftermiddag, hvor jeg skal have TDC på sagen, så blir jeg godt nok glaaaaad!

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Allright, så lærte jeg det ;)

Jeg har dog ingen digital forstærker, en gangske almindelig pre-amp?

Når jeg har Sagem MC60 slukket, så looper jeg jo bare RF signalet igennem, og så er der fin lyd når jeg tapper lydsignalet fra fjernsynet over i forstærkeren. Men så snart jeg jeg starter Selectoren op, tavshed...........

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

FORBRUGEROPLYSNING:

Efter at jeg en hel F** weekend har måttet have min Sagem Selector på UDEN LYD. Så har jeg idag været i kontakt med TDC Kabeltv. Der kunne man som den største naturlighed oplyse mig, at man skam ikke kunne bruge minijack audiostikket bag på boksen til en almindelig ANALOG stereo forstærker.

Signalet er tilsyneladende SP/DIF, og derfor digitalt. Det er jo sådanne ting der ville være lækkert at oplyse den dumme kunde aka MIG om. 

LØSNING: Køb et scart stik med RCA out på, så har man den dejligeste tv-lyd hjemme i stuen. Så mange tak for Jeres hjælp, men Home Cinema/Stereo omstillingen gør ingen forskel rent analog/digitalt. Det er blot omskiftning mellem stereo og Dolby 5.1.

Så kan jeg lære det  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes