Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 07:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp! MIt 32PF9976 summer!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pisfin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige erhvervet mig et Philips 32PF9976 og tjekker med samme service menuen på fjernsynet, når jeg kommer hjem. Menuen siger at fjernsynet er af versionen TX21EU-2,2_07771, så jeg formoder, at det er firmware version 2.2. Dette er jeg naturligvis glad for, for jeg ved at der har været problemer med versioner 1.x. Men jeg opdager, at når kontrasten bliver stillet under 97, går der en summen igang fra fjernsynet. Og jeg troede, at problemet var løst med de nye firmware versioner. Er der nogen, der har haft samme oplevelse? Og hvad kan der gøres? Skal jeg bytte fjernsynet og håbe på, at det nye ikke summer eller kan problemet løses med en opgradering fra en tekniker? Jeg håber, at I vil hjælpe for fjernsynet er absolut super, hvis denne summen ikke var der.

Til top Vis pisfin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pisfin

Centurion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej Pisfin !

Jeg har nøjagtig de samme problemer som dig:

- Summen ved kontrast under 97,

- Ændret "frekvenstone" ved tekst-tv.

Jeg er ellers rigtig godt tilfreds med billedekvalitet m.v Jeg må erkende at jeg foretrækker høj kontrast ( 98 ), trods de mange anbefalinger på andre forums. Jeg er således ikke generet af summen i det daglige. Jeg har netop fået sat det op på væggen, og har installeret soround m.v. Jeg har ikke rigtig lyst til at undvære det i flere uger !? Endnu. Jeg har valgt en tillægsforsikring på 5 år, og vælger måske på et senere tidspunkt at indlevere det. Spørgsmålet er bare om den summen man kan høre er indenfor det acceptable. Man bliver jo noget fokuseret på det. Nævner man det for andre ( venner mv. ) har de intet bemærket.

Jeg læste ligeledes din post i det engelske A.V forum, og er meget spændt på om det ombyttede fjernsyn er kueret for fejl.

Glæder mig til at høre nærmere.

Til top Vis Centurion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Centurion

pisfin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Jo jo, indtil videre kommer Elmutanten i hvert fald forbi med et nyt et, når de får dem på lager igen den 17. marts. Jeg ringede også til Philips i dag, og de sagde, at lyden i hvert fald IKKE skulle være der, så jeg skulle bare få det byttet, så nu må vi se.

Og summen er der heller ikke helt vild høj, men du kan sagtens høre den, hvis der kun er almindelig snak i fjernsynet, og som udgangspunkt vil jeg da se, om jeg ikke kan få et, der virker helt optimalt. Og en kontrast på 98??? Du bliver da blæst med alt det lys i knolden :)

Centurion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Ja...vidste godt jeg ville blive mobbet. Blæst i knolden var jeg i forvejen. Kommer el-giganten virkelig forbi med et nyt. Havde ikke forventet den service fra dem. Jeg har har ligeledes køb hos dem, så jeg afventer spændt det videre forløb.

Har som omtalt ekstra forsikring, der netop skulle dække transport m.v. Er dette også tilfældet med dig ?

pisfin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Ja har også tryghedsforsikringen eller hvad de nu kalder det, men husk at hvis du ikke melder det inden for en frist, kan de sige, at det ikke er rettidigt. Derfor medlte jeg mit med det samme mens jeg stadig har fuld returret, således at der ikke er nogen ko på isen.

Og jeg blev da også lidt overrasket, da den kære sælger uden at kny tilbød at komme forbi med et nyt. Men nu havde jeg også småflæbende forklaret i telefonen, at jeg ikke havde nogen bil, og det var derfor lidt besværligt for mig at transportere fjernsynet frem og tilbage. Men nu må vi jo se, hvad der sker, når vi nærmer os den 17. Indtil videre har jeg i hvert fald også fået lov til at bruge ophænget fra det defekte, og så bare sende ophænget fra det nye fjernsyn med det defekte retur, så det er jo super. Så kan jeg få det installeret som jeg vil have det.

Centurion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Perfekt løsning.

Det er over en måned siden jeg købte fjernsynet. Returretten er således overskredet. Nåede dog lige at få refunderet 2800 kr. på prisgarantien. Mere held end forstand !! Jeg er heller ikke interreseret i at skulle pille ophæng ned mm. ved en evt. ombytning. Afventer foreløbig dit forløb.

Jeg så på deres hjemmeside at flere af forretningerne skulle have fjernsynet på lager. Forstår ikke at du skal vente til den 17. marts. Men den tilbudte løsning er fin nok, så man skal nok ikke brokke sig over det.

Der tales også meget om "brummen" på både 9976 og 9986 på de tyske forums. Der var sågar en som fik sin 9976 retur efter 3 ugers rep. med nøjagtig den samme fejl.

Bruger du Jimsan´s meget omtalte indstillinger. Syntes det bliver for mørkt. Men det er en smagssag. Har også tilsluttet bærbar via dvi. Fint billede - dog fyldes skærmen ikke helt ud i siderne. Vænner man sig hurtigt til.

pisfin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Kan jeg sagtens forstå, men det fine ved den formodede ordning er at jeg slipper for at pille det gamle vægbeslag ned, men kan bare nøjes med at give dem kassen med det defekte fjernsyn samt beslaget fra det nye.

Og ja, jeg bruger til dels Jimsan's indstillinger, men det afhænger lidt af hvad jeg ser. Jeg synes bare, at med den høje kontrast skærer det lidt for meget i øjnene. Desuden er jeg heller ikke helt sikker på at det er sundt i længden. Men jeg har ikke prøvet at bruge den bærbare på fjernsynet endnu, men det må jo prøves en dag. Er det ikke meningen at skærmen skal fyldes helt ud?

Har desuden snakket med tre mand fra Elgiganten idag, og de sagde alle, at det sidste eksemplar blev solgt i dag. Jeg er også meget spændt på det med brummen. Jeg har overvejet at bede dem om at tage tre eksemplarer med, når de er i gang, så de ikke skal rende igen, men jeg må jo bare vente. Jeg håber da, at brummen kan blive reduceret. Så vidt jeg forstår det, er der en hel del, der har et helt stille eksemplar, så det må kunne lade sig gøre.

Centurion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Det bedste ville naturligvis være at skærmen bliver helt fyldt ud. Kan vist ikke lade sig gøre. Der er lange og meget tekniske tråde om det på diverse forums. Problemet er ikke så stort at jeg finder det ulejligheden værd. Billedet står utroligt flot og flimrefrit. Godt til spil og billeder. Har købt dvi - vga kabel fra A.V connection. Bruger således ikke den medfølgende adapter.

boink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

pisfin skrev:

Jo jo, indtil videre kommer Elmutanten i hvert fald forbi med et nyt et, når de får dem på lager igen den 17. marts. Jeg ringede også til Philips i dag, og de sagde, at lyden i hvert fald IKKE skulle være der, så jeg skulle bare få det byttet, så nu må vi se.

Har selv købt Philips 32PF9976 (soft ware version 2.3). Er særdeles tilfreds med billedkvaliteten men...

Har samme problem med summen ved kontrast under 97. Jeg sidder på en afstand på 3 m og hører faktisk kun summen når lyden er meget lav eller helt muted. Tæt på skærmen høres den dog tydeligt.

Et andet problem er lydkvaliteten. Ikke så meget at den er dårlig, men at kabinettet går i resonans og brummer med jævne mellemrum, er sgu for dårligt. Kører uden loudness, surround og prøvet utallige indstillinger uden at det har hjulpet.

Har købt den hos  Fona og de er åbenbart ikke så serviceminded som hos El-giganten, for de mente at det var almindeligt at disse lyde kunne forekomme. De sender dog en mand forbi for at høre på det. Ringede også til Philips DK, som bekræftede at det ikke nødvendigvis var en fejl med summelyde på 3 m's afstand. De anbefalede at returnere den, hvis man ikke kunne acceptere lyden.

Har du fået byttet din Pisfin? Hvis ja, med hvilket resultat?

På hvilken afstand sidder du, når du kan høre summen under alm. tv snak?

Er der nogle der har en 32PF9976/32PF9986, som overhovedet ikke starter en summen med kontrast sat under 97?

Har I andre også oplevet at kabinettet brummer?

Nogen der har erfaringer med at klæbe noget resonansdæmpende tape eller lignede på de store platicflader?

Hvilke lydindstillinger kører i med?

Nu var det jo nemmeste at returnere den, hvis ikke fordi jeg bortset fra disse 2 punkter er rigtig glad for den og har svært ved at se et LCD alternativ der matcher mine krav bedre.

Til top Vis boink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boink

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt et PF9976 (efter at have ventet forgæves på et 9986 i 5 uger fra Tyskland). Jeg holder vejret og håber at mit ikke brummer så meget, men jeg kan godt se at odds'ne ikke er så gode. Så må jeg bare returnere det hvis det er irriterende for mig. Utroligt latterligt at Philips sender sådan et produkt på markedet hvor de mener man bør acceptere en summen man kan høre på 3 meters afstand. De får jo ikke andet end en masse utilfredse kunder, der måske springer Philips over næste gang de skal købe noget... Fatter det ikke. Specielt fordi der er forskel på TV'ene - det er ikke allesammen der har problemet i samme omfang. Så bør de erkende at det er en produktionsfejl og gøre noget ved det.

Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Den version af 32PF9986 jeg har er firmware version 1,3 og jeg har lykkeligvis ingen problemer med summen - når man lige ser bort fra ambilighten - faktisk er tv'et helt fri for mislyde uanset kontrast indstilling. Dog er der resonans i kabinettet ved helt dybe basfrekvenser ved høj lydstyrke, men kun hvis der for eksempel flyver et fly gennem billedet.

Jeg har også fulgt diskussionen omkring gamle firmware versioner på AVforums. Den eneste grund jeg har til at få opgraderet firmwaren er at man ikke med held kan køre komponent gennem adapter til DVI indgangen - udover dét er der ingen fejl ved den skærm jeg har - hverken døde pixels eller andet de nævner på AVforums. Ville I returnere den for opgradering og samtidig risikere at få andre skavanker med i købet som der berettes om på den engelske side?

Det er godt nok utroligt så meget bøvl der har været med de to modeller 9976 og 9986 - forhåbentlig har Philips rettet alle de gamle fejl i den nye model der er på trapperne sidst på sommeren. Hvis ikke lige det var fordi de to modeller har så høj billedkvalitet ville man aldrig røre en Philips fladskærm igen! 

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Cosmo, jeg tvivler på at hvis du sender dit TV ind, at det så kommer tilbage med nye fejl. Så skulle det være fordi de laver en ombytning. Firmware'en tror jeg intet har at gøre med summe-problemet - og selvfølgelig heller ikke med pixelfejl:)

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig ikke! Men der er bare flere på det engelske forum der påstår at de efter en opgradering har fået helt nye problemer på skærmen end inden de indleverede den!? Hvordan det kan hænge sammen med at man indleverer sin skærm for at få en nyere firmware og får den tilbage med nye fejl kan jeg heller ikke lige gennemskue, men ikke desto mindre er det dét mange oplever.
Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Cosmo, hvem har oplevet at TV'et er kommet tilbage med andre/større fejl? Synes jeg ikke jeg har set noget om.

BTW jeg har lige været nede og kigge på 9976 og 9986 i Merlin/Fona igen igen... Ja, TV'et ser fedt ud, men jeg bliver ved med at kunne se en fejl i panelet som ingen tilsyneladende taler om?!!? Hvis du står midt for panelet, så hvis der er sorte i top og bund fx, så får det et lidt rødligt skær ude i højre og venstre side. Hvis du bevæger dig så du ikke står midt i, bliver det mere og mere rødligt, jo dårligere din betragtningsvinkel bliver. Og der skal ikke ret meget til. Er der virkelig ingen der har TV'et der kan se det? Det ville være lidt underligt hvis det kun er TV'ene ude i forretningerne der har det problem...

Jeg ved sgu ikke... Billedkvaliteten er uden tvivl fed - men billige Medion og LG TV har ikke det problem med det rødlige skær/betragtningsvinklen. Det virker virkelig underligt, specielt da Philips selv bruger LG og Sharp paneler. Jeg har bestilt et 9976, men hvis det med den røde farve irriterer mig, ryger det direkte tilbage igen.

Kongen24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har haft mit 9976 siden starten af Januar og har ikke nogen problemer med brummen...

Håber ikke det er noget jeg har til gode. Købte, som flere af jer andre, mit i El-giganten (og NEJ, nåede ikke at få noget ud af prisgarantien!!) og har heldigvis en tryghedsforsikring....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes