| Forfatter |
|
hald Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan et Philips 9509 vise digitalt billedsignal, og dermed er fremtids
sikret når danmark om nogle år går over til digital netværk?
Og er der eller nogle lækre fordele i vil tilføje til dette fjernsyn? Eller ulemper? Noget i er kede af?
Takker
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
hald Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt jeg lavede en lidt tynd tråd før, så ville lige gøre opmærksom på at jeg har lavet den om
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hald skrev:
Kan et Philips 9509 vise digitalt billedsignal, og dermed er fremtids sikret når danmark om nogle år går over til digital netværk?
|
|
|
Både og - det kan ikke modtage et digitalt signal, men derfor kan du godt se digitalt tv alligevel - blot overført med et scart-RGB signal til tv'et. Det er iøvrigt ens for alle CRT-tv på markedet p.t.
hald skrev:
Og er der eller nogle lækre fordele i vil tilføje til dette fjernsyn? Eller ulemper? Noget i er kede af?
|
|
|
Der er vist sagt så meget om det tv efterhånden at det eneste seriøse svar er at bede dig om at bruge søgefunktionen... Men kort opsummering: Fordele: Billedkvaliteten (når den er justeret ordentligt), og prisen. Mange mener designet er lækkert. Ulemper: Alt andet... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Operaman Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto.
Jeg har lige obseveret at geometrien er fu**** i hvert fald når man ser på et gitter mønster, der drejer sig om en indadgående bue i hver side af display på de 2 nederste gitre, det skal lige siges at jeg ikke kan rette op på det i service menuen.
Så det er måske bedst at Repax kigger på det ?
|
| Til top |
|
| |
Lukman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto.
Ja jeg blev nødt til at oprette ny bruger da min gamle hjerne ikke gad logge ordentlig ind så Operaman måtte ryge på den bekostning, det undrer mig lidt at du ikke svarer på mine spørgsmål da du jo er en af de mest flittige og kompetente på forummet, eller er det bare mine spørgsmål som er for kryptiske udover det overnævnte spurgte jeg dig for et stykke tid siden om du havde noget bud på hvad 1050i/1280i settingen under video repro i service menuen mon kunne bruges til ? men fordi du ikke svarer alligevel får du lige et tillægs spørgsmål, under samme kategori er der en fane der hedder Auto Scavem, som jeg mener justerer bla. kontrastforhold på et løbende basis, hvad bruges det egentligt til og kan det eventuelt bidrage med digitalt fnidder?
På forhånd tak 
PS: korrigerer lige mig selv, Otto har rent faktisk kommenteret et af mine indlæg ber til at det samme sker med dette 
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|

Lukman skrev:
|
Hej Otto.
Ja jeg blev nødt til at oprette ny bruger da min gamle hjerne ikke gad logge ordentlig ind så Operaman måtte ryge på den bekostning, det undrer mig lidt at du ikke svarer på mine spørgsmål da du jo er en af de mest flittige og kompetente på forummet, eller er det bare mine spørgsmål som er for kryptiske udover det overnævnte spurgte jeg dig for et stykke tid siden om du havde noget bud på hvad 1050i/1280i settingen under video repro i service menuen mon kunne bruges til ? men fordi du ikke svarer alligevel får du lige et tillægs spørgsmål, under samme kategori er der en fane der hedder Auto Scavem, som jeg mener justerer bla. kontrastforhold på et løbende basis, hvad bruges det egentligt til og kan det eventuelt bidrage med digitalt fnidder? |
|
|
Sorry, jeg må have overset de spørgsmål... Jeg læser trods alt ikke samtlige indlæg 
Mht. geometri-problemet: Ja, du kan ikke gøre så meget andet end at kontakte Repax, så er det værre end dét man må forvente af et billedrør, så få det fixet.
1050i/1280i settingen kan jeg desværre ikke svare dig på hvad går ud på.
Scavem har ikke noget med kontrast at gøre, men med sharpness. Jeg fandt følgende på nettet:
scan velocity modulation - TV feature; a circuit that increases the speed of electrons to their respective phosphor dots. Often produces an artificial "hard edge," which is why it should be switched off for sources such as DVD and HDTV. Used in professional projectors as a form of dithering to reduce the visibility of scan lines. Also called velocity scan modulation or, generically, edge enhancement.
Det lyder som noget jeg ville slå fra... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVordan kommer man ind i service-menuen på 9509`eren?
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Lukman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin
Endelig noget jeg kan bidrage med  du
trykker følgende kombination ind på fjernbetjeningen i nogenlunde samme
fart som du ville gøre hvis du skifter kanal på de numeriske taster
anyway here goes........062596 og tryk derefter hurtigt på +i tasten
men husk for guds skyld at notere alle settings for en sikkerheds skyld
hvis noget skulle gå galt hvis du ændrer noget i menuen så husk at
trykke "store" ude i hoved menuen for at gemme ændringerne, derefter
plejer jeg at gå helt op i hoved menuen med "pucken" inden jeg trykker
på menu tasten på fjernbetjeningen for at forlade service menuen.
|
| Til top |
|
| |