Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor til 7000 kr, hvilken?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er så småt gået i gang med at kigge mig om efter en projektor, ja ferie penge osv kommer jo snart :-) ..

jeg v ed godt dette er et emne der ofte kommer op, men marked ændre sig jo hele tiden og jeg kunne ikke lige finde en tråd der var helt relavant..

Der er ikke så mange penge at lege med, men max 7000 kr er da også lidt...

Den skal bruges til følgende.
Lærred er 170 x 110 (ca. 16:9)
projetor ca. 3.5 meter fra lærred
ca. 2 meter over side pladser ergo ikke alt for meget larm... kan evt. reduceres ved at smide projktoren i en lydisolered kasse...

Dem jeg har i kikerten er:
infocus x1 (ca. 5 000 kr)
Sanyo Z1x (ca. 7 000 kr)
toshiba tdp-s20 (ca. 5 700 kr)
Benq 5120 (ca. 5 900 kr)

Nogen jeg har glemt?? og hvilken skal jeg vælge?? og hvorfor ??
Til top Vis gnOsis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gnOsis

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Som du selv skriver er der masser af emner om dette i forvejen. Mange af dem endda kun få gamle, så der burde være info at hente.

Jeg har selv Infocus X1, BenQ 5120 og Sanyo Z1/Z2 i kikkerten. X1´eren passer bare lige perfekt til mit budget, men som der er blevet snakket så meget om, så kører farvehjulet kun med 2x speed, så visse mennesker er i stand til at se regnbueeffekten. Selv skal jeg lige finde et sted i nærheden af Ballerup hvor jeg kan få den demonstreret.

Z2´eren lander på ~9000kr i Tyskland. Synes jeg er lige i overkanten, men det skulle være en glimrende projektor til under de 10k.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig, vil jeg spare op en måned eller to og så købe en z2'er. På den måde er du også klar til HDTV, når det engang kommer. Jeg vil direkte advare dig mod x1'eren pga det langsomme farvehjul. Det er  forskelligt hvor meget man bliver generet af rainbow effekten, men jeg synes at billedet var direkte ubehageligt at kigge på. Det er selvfølgelig bare min mening... 

Guldlossen.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Guldlos: I mit tilfælde har jeg pengene. Har også penge til fx Z3, men jeg er ikke interesseret i at bruge så mange penge på det. Det startede med at budget på 10k for anlæg. Det er nu på ~14k eksl. subwoofer. Så ville jeg have et PW9509 TV, men har besluttet mig at beholde mit gamle TV og så købe projektor og lærred. Dvs 10k jeg også har til rådighed der og det Kingpin lærred jeg har set på koster 3500kr. Så jeg har ~6-7k til projektor, men hvis det er så meget mere noget bedre man får ved køb af Z2 kunne det også godt være jeg skulle bide i det sure æble og købe den.

Det er også bare fordi jeg skal to uger til Egypten med min kæreste. Kommer også til at koste 8-9k.

Personligt anlagt er jeg ekstrem nærig og får det rimelig skidt hvis jeg bruger så mange penge, og modsat andre, har jeg pengene fordi jeg altid har sparet og sparaet :) Også derfor jeg vil forkæle mig selv lidt nu før jeg beslutter mig for at flytte hjemmefra osv.

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Tag til Hartzen i stedet for!
Jeg synes i hvert fald at alene det at den er HDTV klar betyder en del... Jeg så et HDTV billede på billed og lyd messen i Århus (godt nok på en Sony HS50) og billedet var ubeskriveligt godt. Populært sagt næsten som at kigge ud af et vindue. Den mulighed har/får man, hvis opløsningen på projektoren understøtter det. Selvfølgeligt er det igen lige 2-3000 mere, Men det er da også ærgeligt at smide 7000 efter en projektor der er "for gammel" når man får den.
Vil det ikke næsten svare til at man køber en xbox nu, når der kommer en 2'er om et halvt års tid?

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

hmm har set billedet på z2'er og det kan jeg faktisk ret godt li'...

kan høre stemning ikke rigtig er for en infocus x1'er, men den vil jeg nu lige se inden jeg beslutter mig, da den er ret billig og jeg føler man får en del for sine penge...

GuldLos > du er mest i mod x1'eren.. har du sådan en ide om hvorstor forskel der er på z2'eren og z1x'eren da jeg ikke lige har kunne finde en test eller noget af z1x'eren...

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

X1 er en DLP projektor = regnbueeffekt når det kun kører med 2x speed det farvehjul.

Z2 er en LCD projektor. Der skulle sort-niveauet ikke være helt så godt som i DLP. Det er lige hvad jeg kan huske ud fra det jeg har læst omkring projektorer de sidste par dage.

Irriterer mig bare at man ikke kan finde Z2 til fornuftige penge nogen steder. Pixmania.com har den til 9999kr til os i Danmark. Bor man i Tyskland koster den pludselig 1000kr mindre hos Pixmania

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

X1 er en DLP projektor = regnbueeffekt når det kun kører med 2x speed det farvehjul.

Z2 er en LCD projektor. Der skulle sort-niveauet ikke være helt så godt som i DLP. Det er lige hvad jeg kan huske ud fra det jeg har læst omkring projektorer de sidste par dage.

Irriterer mig bare at man ikke kan finde Z2 til fornuftige penge nogen steder. Pixmania.com har den til 9999kr til os i Danmark. Bor man i Tyskland koster den pludselig 1000kr mindre hos Pixmania

De sidste 1000 kr. er jo pga. af moms'en, hvis et firma i et andet EU-land sælger for en del til f.eks. danmark, så skal de være dansk moms-registreret og derfor afregne med 25% moms til privatkunder.

PLV-Z2 er udgået til fordel for PLV-Z3, der er tilsynelande bare mange butikker i EU der har et restlager af dem, den kan ikke skaffes i danmark mere. Ellers en suveræn projektor til prisen, næsten på højde med Z3. Og ja, klart at foretrække frem for en DLP, efter min personlige mening og 10.000 er stadig billigt for den projektor.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hej gnOsis

Du efterlyser anmeldelser af X1´eren. Værsgo´ her er lidt til de lange aftener

http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1645.1/

http://www.projectorcentral.com/infocus_x1.htm

http://www.bigscreen.se/tester/nya/15_InFocus_X1.htm

http://www.digit-life.com/articles2/infocus-x1/

http://www.shopping.com/xPR-Infocus_X1~RD-108521492100

http://www.htprojectors.com/Web/htprojectorsENG/prod_det_onl ine.asp?ID=1381

Hvis du vil læse mere, kan du også søge på anmeldelser af Infocus SP-4800 og Toshiba MT-100. De er hardwaremæssigt helt identiske med X1´eren. Der er iøvrigt stadig et par danske forhandlere som sælger SP-4800 til Kr. 14.995,-

Til 6000 Kroner mener jeg personligt at x1´eren er et best-buy. Super billedkvalitet og indbygget videoprocessing fra Faroudja! 

divorcy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Har selv infocus x1, og den har et temmelig godt billede, synes ihvertfald jeg, men også alle vennerne,

Jeg har ikke oplevet at nogen har kunne se den regnbueeffekt, i snakker om, men det kan jo også være tilfældigheder...

Hvis man kan leve med, at det kun er en 4/3 projektor, får man virkelig meget for pengene.

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

jeg har i mellem tiden fundet ud af jeg har en ven med en infocus x1'er så jeg smutter forbi og kigger på sådan en og hvis jeg ikke kan se en regnbue eller noget andet ond.. så bliver det nok sådan en da den studerens penge pung ikke er så stor og der også skla være penge til dvd film :-) ...

divorcy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Du kan du ikke gå helt forkert med....

Hvis du gerne vil spare på lærredet, så evt lav et selv, det er meget billiger, og resultatet er squ næsten det samme...

Der er andre steder herinde i hifi4all, hvor det er beskrevet nærmere..Men jeg kan selvfølgelig godt sende et billede af mit, hvis du vil se hvordan det ser ud i virkeligheden...! (synes selv at det ser meget fedt ud, og også professionelt)

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

divorcy > lærred er der tjek på :-) .. og er pt i gang med at forhøre mig om lærred stof til et DIY projekt :-) ...   

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Spiller "fremtidssikringen" (mulighed for HDTV og andre hi def kilder) ingen rolle for jer? Jeg mener bare at folk der køber en projektor ofte er folk der går op i film og billedkvaliteten. Er det så ikke surt at skulle sende sultne blikke efter Blu-Ray/HD-DVD hylderne om et år eller to, men ikke have mulighed for at afspille dem?

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

GuldLos > nej det spiller ikke den store rolle da jeg ikke regner med jeg skal ha' HDTV inde for de næste 5 - 10 (har en PVR/server jeg regner med at beholde) og hvis jeg skla ha' jeg nok også penge til at skifte.. jeg kigger på projektor da der gør en stor forskel at kigge på sit 28" tv eller 80" lærred.. self betyder billed kvalitet noget der for jeg er i tvivel om hvilken jeg skal tag, men i min verden hænger penge ikke på træerne og hvis jeg skal ud go gi' det dobbelte til en panny 700, som jeg da gerne ville ha', er der ikke mad de næste 5 mdr.

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

hmm jeg kan så se at mens jeg har gået og tænk over hvilken jeg skulle vælge er infocus mere eller mindre forsvundet... nogen der lige kender et sted de har nogen tilbage til en god pris..

og eller hvad vil alternativet ellers være.. var btw ude og se på en i går og mener klart den er pengene værd..   

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Gn0sis: Hvor så du en Infocus X1 henne?

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

under projektore på edbpriser.dk for ca. 1 uge siden.. og ellers har jeg kigget på pricerunner.com hvor man kunne få dem i tyskland, men alle andre end en butik er steget og den butik der har den sender ikke til danmark.. 

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jeg mente nu hvor du så den i aktion :) Har fundet den til 666 Euro hos mediacheckpoint, men de sender ikke til DK. Tror dog jeg napper mig en Z2, men ville gerne se X1 i aktion først.

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Insaniac > ahh okay jeg så den hos en ven, som havde den....  pt ser det ud til ejg udskyder det lidt, til jeg får et godt tilbud eller noget i den stil, eller måske finder infocus på cebit og laver en handel :-) ... men jeg må sige jeg blev overraskende positivt indstillet på x1'eren efter jeg så den.. så måske man skal prøve at finde ud af om x1a kommer i danmark her i den nærmeste fremtid..

har du fundet z2'eren til en god pris nogen steder ??

nogen der kan anbefale en anden billig projektor ?? til mellem 5000 - 7000 kr

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum