Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Godt begynderudstyr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Paw S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle på Forum.

Jeg er helt ny herinde, og også rimelig ny i denne teknikverden

Jeg går i øjeblikket og leger lidt med tanken om min egen lille hjemmebiograf. Jeg har et ganske udemærket surroundanlæg, men sidder desværre foran et  gammelt 25" philips TV. Den smukke lyd mit anlæg gir kommer ikke rigtig til sin ret når skærmen er så lille

Jeg er derfor på jagt efter et projektor. Men hold da op hvor er der mange forskellige mærker og modeller. Med andre ord jeg er meget forvirret!

Selvfølgelig afhænger meget af hvor store krav man stiller, men som nybegynder er mine ganske beskedne.

Kan jeg godt købe en billig projektor omkring de 5000-7000 kr eller er de ikke noget hver til filmbrug?

Hvad format er bedst? Jeg har mulighed for at sætte projektoren 3-4 m væk fra lærredet. Er det for tæt?

Håber i kan hjælpe en ny på vej

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen

Paw

Til top Vis Paw S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paw S.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hej Paw S

Hvis du er nybegynder hvad projektorer angår, så prøv at kigge dig lidt omkring herinde. Du vil hurtigt finde ud af at de ting du er i tvivl om , er blevet diskuteret mange gange før. Der er med andre ord flere timers læsning, hvis du søger lidt efter det.

Nedenunder er links til et par tråde, som diskuterer projektorer i den billige ende af prisskalaen.

Et andet websted du også bør kigge på er www.projectorcentral.com  De har nogle rigtigt gode artikler omkring valg af format (16:9 kontra 4:3) o.s.v. Der er også tekniske data på næsten alle projektorer på markedet.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21270&P N=1

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20962&K W

Paw S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2005
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ok det var måske også lidt dumt af mig. Jeg kunne jo bare ha set mig lidt om. Undskyld.

Men tak fordi du gad svare og tak for linkene.

Jeg vender måske tilbage med et mere relevant spørgsmål, når jeg lige får sat mig ordenligt ind i det hele.

Venlig hilsen

Paw

Til top Vis Paw S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paw S.

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

hvis det er, er du velkommen til at stille spørgsmål i min tråd.. så sakl jeg nok gøre mit bedste for at hjælpe, er ved at være ret godt inde i projektore i den pris klasse :-) ... men som udgangs punkt skla du bare ud og se på dem... det er nemlig meget afgørende om du ser regnbuer ved en DLP projektor eller ej..    
Til top Vis gnOsis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gnOsis

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes