Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alfaview plasma tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
badabing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der nogen "derude" som har erfaringer med disse tv?

www.alfaview.dk

Er da meget cool med en enkelt aluramme omkring.

Hører gerne..

Til top Vis badabing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af badabing

Schnumpfel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

De er helt klart et kig værd, hvis du har mulighed for det. Synes specielt deres HD skærme har et ret flot og roligt billede, men de koster jo så også lidt mere end de almindelige lavopløselige skærme..

Og så er de jo også ganske pæne at se på når TV'et ikke er tændt..

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 04:07 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg var nede hos Alfaview i sidste uge for at se på deres plasmaskærme, og jeg blev ikke imponeret over det de kunne fremvise, de kørte Find Nemo på alle deres skærme, det er et trix man bruger for at få en skærm til at fremstå bedre en den er,da det er den type film der er lettest at vise for en plasmaskærm. Og det enda på trods af de reklamerer med at de kun fremviser deres skærme på en måde, der viser hvad de virklig kan præstere, når det bedste er sat til dem.

Men bevares, det sælger sikkert mange skærme til dem der ikke har sat sig ind i hvad man skal kunne forlange af sin skærm, da tegefilm og ikke mindst computeranimerede film er imponerende at se på en så stor skærm, på grund af de store flader med ensartede og meget stærke farver. Som til gengæld gør arbejdet let for skærmens elektronik.

De burde starte med at sætte bedre signalkilder til deres plasmaskærme, og derefter have noget mere seriøst billedmatriale at demostrere deres skærme med.  Computeranimerede film, kan få selv en meget dårlig skærm til at fremstå som en god skærm. Det en plasmaskærm har sværest ved at vise realistisk, er ansigter, er den dårlig vil der komme noget der ligner hotspotting og pixel/farve plamager. Jeg endte med at købe en JVC PD42 på grund af dens fremragende billedkvallitet, der nok mest skyldtes deres D.I.S.T system. Mvh Ib

Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Alfaview er efter min mening useriøse, for det første står de og skamroser deres egne produkter og kommer med diffuse meninger omkring konkurrenterne, en sælger på strandvejen påstod at deres display var de bedste på markedet, da jeg så nævnte for ham at de nye philips plasma og lcd i uafhængige test blev udnævnt som vindere stod han bare og gloede som en due ved en pølsevogn og fortsatte så ufortrødent med at påstå at der ikke var bedre skærme end deres meeeeeen der hvor alarmklokkerne ringer hos mig er det faktum at 2 af mine venner havde erhvervet sig skærme fra alfaview med grusomme erfaringer som resultat.

det stinker langt væk af at de skærme du får forevist i forretningen rent faktisk ikke er det display du får med hjem (kun en teori) efter de 3 uger ventetid som man venter efter betalingen pga at de får sejlet produkterne hjem fra asien.

I begge de konkrete tilfælde har mine venner stået med skærme som var ringere end det produkt de bestilte i forretningen, første gang var der bøvl med indgangene og efter en langsommelig proces fik han dog pengene refunderet (ingen problemer der) i sidstnævnte tilfælde var kontrast niveauet så ringe i forhold til den fremviste model at den også blev leveret retur.

Om det så hænger sammen med at det er en `slow boat from China` der sejler produkterne ind til alfaview og sejlturen så er medvirkende til at teknologien i deres skærme er forældet ved ankomst aner jeg ikke , men jeg ville ikke under ingen omstændigheder kaste anker hos alfaview hvis jeg skulle købe fladskærm.
Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

madden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

jeg har harft et alfa-view tv men det var væk efter et indbrud og nu leder jeg igen efter er tv jeg var meget glad for mit men vis jeg skulle købe der igen ville jeg nok købe et der var lidt dyrer     man får hvad man betaler for det gælder alle mærker jeg ville da gerne have et sony men det har jeg ikke råd til desuden har de indbygget højtalere det er jeg ikke så vild med det er ikke pænt syntes jeg ikke!!!! men held og lykke husk du får hvad du betaler for!!!!
Til top Vis madden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madden

nse_55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil råde dig til at købe et hjem fra Tyskland. Her du meget mere for pengene.

Tag et kig på www.preissuchmaschine.de

Til top Vis nse_55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nse_55

badabing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

skal ikke ha alphaview - har besluttet mig for det nye panasonic TH-42PA50E

super fedt....og det bedste billede

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

badabing skrev:

skal ikke ha alphaview - har besluttet mig for det nye panasonic TH-42PA50E

super fedt....og det bedste billede

ja det ser dgu ok ud ... det ser ud som om det ikke har det latterlige knæk som 30'erern har og som gør den ca dobbelt så dyb som konkurrenterne .. Desværre forstår jeg ikke hvordan et så seriøst mærke som panasonic kan lave endnu en ny model med lav opløsning .. (og jeg ved godt at billedet på forgængerern var ok ... -men alligevel)

/tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

badabing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

så vidt jeg har forstået på panasonic kommer der også en HD version - men jeg har valgt af økonomiske årsager at gå efter SD versionen.

Jeg gider ikke betale en masse tusinde kroner extra for at få HD, jeg er af den overbevisning at når først tv'et kommer hjem i stuen og der ikke står andre skærme ved siden af til sammenligning, kan jeg alligevel ikke se forskel om det er det ene eller det andet. Til trods for at det er SD bliver billedet jo stadig betydeligt skarpere når der sendes et HDTV-signal ind i apparatet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes