| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX skrev:
| Okay - du snakker om den tommelfingerregel med at hvis kontrasten er højere end ansi lumens så er det en go projektor til hjemmebio.... er det noget som ALTID ligger fast eller hvordan hænger det sammen... |
|
|
Tommelfingerregler er aldrig faste... Verden ændrer sig jo, så i forhold til dagens projektorer er det faktisk et ret lille krav. Jeg vil sige det sådan at hvis projektoren IKKE opfylder dette krav, så skal den være billig...
BinX skrev:
| Kom også lige til at tænke på... alle fabrikanterne snakker om at der er en speciel chip i netop deres projektor som gør billedet mere livligt og skarp.... kan en chip gøre det? |
|
|
Det er chippen der laver selve billedet, så det kan man vel godt sige... I bund og grund skal du kigge forbi salgsgassen, og forholde dig til de ting jeg har skrevet om i artiklen, det er det primære. Det eneste du har brug for udover de detaljer er at se dyret i praksis.
BinX skrev:
| Har fået et tilbud på en nec vt47 som har 1500 ansi (1200 eco) og en kontrast på sølle 400:1
Ka jeg godt afskrive den eller har den mulighed for at lave et godt billede?? |
|
|
Ja. Det vil sige, definitionen af godt billede er jo forskellig - en bekendt af mig lægger jævnligt stue til en film-aften med en business-projektor af nogenlunde samme kaliber. Jeg skal generelt lige overvinde bræk-fornemmelserne det første kvarters tid, men han synes det er helt vildt fedt... Det jeg prøver at sige er: Kravene skal jo følge prisniveauet. Men generelt kan jeg ikke finde på en gyldig undskyldning for at købe en VT47 til hjemmebif-brug... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|