Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 9509 Over the rainbow (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

VIGTIGT!! dette er ikke en tidlig Aprils nar.

Da jeg skulle pudse skærmen i dag (slukket selvfølgelig) benyttede jeg mig af en  almindelig lampe der pegede ind på skærmen for at afsløre hvis der skulle være områder som jeg manglede, men inden jeg kom i gang lagde jeg mærke til at hele skærmen var dækket af en slags slør, der minder om den måde spildbenzin ser ud på vejene en varm sommerdag, dette slør så ikke ud til at være fikseret på et bestemt sted, mønsteret skiftede som et kaleidoskop hvis jeg bevægede hovedet fra side til side......wattaf**k er det ????

Skal lige huske at sige at jeg aldrig har brugt andet end en hårdt opvredet klud med lidt lunken vand til at pudse skærmen, og det er også kun tydeligt med lampen der peger ind på skærmen, det ville være rart hvis andre 9509 ejere kunne foretage samme test og så melde tilbage, mit eget instinkt siger mig at det er noget coating på skærmen der skaber denne effekt men er ikke sikker.
Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:
dette slør så ikke ud til at være fikseret på et bestemt sted, mønsteret skiftede som et kaleidoskop hvis jeg bevægede hovedet fra side til side......wattaf**k er det ????

Det lyder som striber efter pudsningen. Det ser i hvert fald ret spøjst ud på en tv-skærm pga. R-G-B farverne indenunder. Personligt vasker jeg skærmen med en klud opvredet i almindeligt opvaskemiddel, og "polerer" efter med et tørt bomuldsviskestykke. Det fungerer glimrende, uden at give striber. Opvaskemiddel påvirker ikke glasset.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

nulla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Smut evt. forbi en optiker og køb en mikrofiber klud. Den kan pudse dit tv spejlblank uden brug af kemikalier
Til top Vis nulla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nulla

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Det har også en noget, hvad skal man kalde det "bølget" overflade. Reflektionerne er ikke helt naturtro. Men den er noget bedre til inddirekte lys end andre synes jeg... 
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Ville bare lige sige at det er når tv er slukket det er mest tydeligt, og når en lampe lyser ind på skærmen.

Til Otto TC og Nulla:tak for tippet men det er ikke striber efter pudning, de kan nemlig ikke pudses væk, very strange

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

det er antirefleks laget på skærmen der har fået ridser eller mangler. Derved kommer netop denne olie på vand effekt eller regnbue.
Det bedste er som nulla siger at bruge de specielle klude fra optikeren (de følger også med nogle af sony ericsson mobilerne)

Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hej dalle

Vil det så fjerne denne olie på vand effekt ?

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Nej. Der er absolut intet der kan fjerne det hvis det er antireflekslaget, da det jo allerede er fjernet. Hvis det er slemt kan man fjerne hele laget, men det kræver stærke kemikalier og skærmen bliver ikke rar at se på bagefter. Det er heller ikke muligt at tilføje nyt antirefleks.
Hvis det er antirefleks der er ridser i må du købe en ny særm eller leve med det som det er.
HVis man har antirefleks må man kun bruge vand til at rengøre, da visse kemikalier langsomt kan fortære coatingen.

Du kan selv prøve at google (group)  anti reflex coating eller antirefleks.

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&client=fire fox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&threadm=iguy5.1 53%2446.2282%40news000.worldonline.dk&rnum=2&prev=/g roups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.moz illa%253Aen-US%253Aofficial%26q%3Dantirefleks%2Bridse%26btnG %3DS%25C3%25B8g

Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme "pletter" på mit 9509. Tror I ikke der er en billedmæssig grund til de er der? Man ser det jo ikke når man ser tv men kun når man spejler en lampe ind på skærmen når den er slukket. Og mine har været der helt fra start
Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

For noget tid siden oprettede jeg et indlæg omkring hvad jeg vil tro er det samme i snakker om her.

På mit TV fremkom det inden jeg havde pudset det eller noget. Det har sikkert været der fra starten.

Link til min tråd, hvor der også er et billede
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16454

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Nå men så har vi da fået fastslået at det åbenbart er noget 9509 er født med, en slags medfødt hudsygdom  (ikke for at fornærme de mennesker som rent faktisk er i denne situation, blot sort humor) men tilbage står vi jo så med spørgsmålet hvad skal det gøre godt for, og ganske rigtigt er det jo ikke noget som virker forstyrrende når skærmen er tændt hvad der jo egentlig er forbavsende kryptisk, det er der når en lyskilde peger ind på skærmen (tydeligst) når det er slukket, det er der stadig når man ser tv (blot kan man ikke se det så tydeligt) eller DVD men er ikke noget der influerer på billedet.

Medmindre vi kan få en forklaring fra Phillips, hvilket er ligeså usandsynligt som at finde den hellige gral på en luderbar, så er jeg bange for at vi bliver nødt til at arkivere fænomenet under X-files.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes