| Forfatter |
|
teleplus Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den seneste nummer af What HiFi Sound and Vision er der en stor test af 32" LCD skærme. De testede skærme er:
JVC LT-32D50 - 2500£ - 2 stjerner
LG RZ-32LZ50 - 1600£ - 2 stjerner
Panasonic TX-32LXD1 - 1800£ - 3 stjerner
Philips 32PF9986 - 3000£ - 4 stjerner
Samsung LW32A33W - 1500£ - 3 stjerner
Sony KLV-L32M1 - 1900£ - 4 stjerner
Toshiba - 32WL48 - 1700£ - 5 5tjerner
Viewsonic N3200W - 1400£ - 3 stjerner
Testens vinder blev Toshiba - men kun pga prisen. Philips har ellers
fået de bedste resultater - men deres (waht hifi) holdning er at 3000£
er alt for mange penge til en 32" LCD skærm.
Teknisk info om vinderen - 1366x768 oplysning, HD parat, HDMI/DVI, component, 3x scart, progresiv scan.
Design er ikke noget for at råbe hura for - Philips er langt mere
lækkert og teknisk bedre TV men prisen er ikke til at tage fejl af -
1300£ mellem Toshiba og Philips.
Alt i alt en god læsning - til alle jer der overvejer et køb af LCD/Plasma
skærm - kig i What HiFi`s blad - der er masser af info og tests hvor
man kan hente lidt input inden investering på 20-30k kroner.
Til sidst - alle priser i testen er leverings priser - alle skærme kan fås for 20-30% mindre i langt række foretninger.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 02:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Koster Philips'en virkelig 30k? Hmm i electric city på fiske torvet, koster det 32k, men det er også 37" versionen.
|
| Til top |
|
| |
Kongen24 Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips kan fås for 23K nu...
__________________ "Light weight, baby!!"
|
| Til top |
|
| |
Hjort Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik "snakket" Fona ned til 26.500 for 37", så det kan godt betale sig at snakke med dem (Det hjalp at jeg købte 2 stk - men hva faen, vi var jo 2 som skulle have et hver).
|
| Til top |
|
| |
Ballermann Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjort....hvilken Fona lykkedes det dig i???
Jeg har selv bestilt to stk Philips 37 9986 i Tyskland i starten af februar men har endnu intet modtaget så min tålmodighed er ved at være godt brugt, så overvejer andre metoder. Er der nogen der har erfaring med køb af LCD i Tyskland over nettet???
Vil I anbefale denne 5 år forsikring??? Vil umiddelbart tro at to års fabriksgaranti plus ens egen ansvar/indbo dækker tilstrækkeligt.
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at tage de stjerner med et ordentligt kilo salt! Vores allesammens elskede Sanyo Z3 gav de 3 stjerner...
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
Oogie Boogie Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ballermann - Hvor i Tyskland har du bestillt fra, overvejer nemlig selv at købe ved www.technikdirekt.de
|
| Til top |
|
| |
Hjort Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ballermann - det var en Fona på Amager.
Vi var et par gutter som også havde kontakt med ca. 10 forhandlere i Tyskland. Vi ville selv tage ned og hente skærmene - men ALLE forhandlerne havde dem i restordre. Vi ventede 2-3 uger, og da der ikke var noget nyt (vi var jævnligt i kontakt med forhandlerne) besluttede vi os for at "presse" de danske forhandlere lidt. Det endte så med at vi fik en "god pris" hos Fona og slog til. Så slap vi også for eventuelle garanti-problemer. Og vi fik mulighed for at tegne en ekstraforsikring på de 5 år. (Normalt er jeg ikke til den slags - men da jeg har en datter på 18 måneder som er glad for at slå med sit legetøj på alt muligt, ville jeg blive ked af at stå med en dyr fladskærm som ved et uheld blev ødelagt).
Om man vælger at købe skærmen i Danmark eller Tyskland (prisen er jo nede på EUR 3.057 på http://www1.hifi-edition.de/de/pro.php?id=2041 - hvis leveringessituationen i Tyskland ellers er blevet bedre) så kan jeg kun anbefale skærmen - den er kanon!
|
| Til top |
|
| |
Ballermann Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.technikdirekt.de kan varmt anbefales, det er en af de største mæglere i Tyskland og har en meget informativ internetside samt billig fragt til DK. Jeg har selv lige købt et surround anlæg der med en besparelse på 4k ift DK-priser. Det er dog også hos dem jeg har min bestilling på 2 PF 37 9986 stående siden primo februar. Deres forklaring er dog, at alle producenter undtagen Sony er i restordre på langt størstedelen af deres skærme, så situationene skulle være ens over hele tyskland. Jeg har dog taget kontakt til alternative forhandlere i Tyskland i løbet af weekenden da min tålmodighed er opbrugt, så hvis situationen er ligeså de andre steder skal jeg også i Fona og prutte ;-)
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget m,at Technikdirekt´s priser er incl dansk moms ???
|
| Til top |
|
| |
Hjort Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon -> Technikdirekt's priser er incl. tysk moms (16%). Men når man snakker med dem sælger de også til danskerne med tysk moms.
Oprindelig er reglerne således, at det er leveringsstedet for varerne som afgør hvilken moms som skal opkræves. Som udgangspunkt benyttes momssatsen i det land hvor varen leveres hvis salgsfirmaet er momsregistreret i dette land.
Leveringsstedet er i Tyskland hvis du henter varen via egen fragtmand og i Danmark hvis varen sendes med salgsfirmaets fragtmand.
Det er frivilligt om et firma vil momsregistreres i et andet EU-land, men man bliver automatisk momsregistreret i det pågældende land hvis man har salg til ikke momspligtige (læs private) for mere end kr. 300.000 om året.
Om Technikdirekt har salg for under kr. 300.000 til private i Danmark (jeg tvivler), eller om de bevidst oplyser forkert ved momsindberetningerne kan jeg ikke sige. Men pointen er vel egentlig, at forbrugeren ved ikke om der skal pålægges dansk eller tysk moms, og en eventuel ekstra momsopkrævning vil blive pålagt salgsfirmaet ok ikke forbrugeren.
Giver det mening? Eller har jeg bare skabt forvirring på et højere plan :/
|
| Til top |
|
| |
nse_55 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen tvivl om, at de fleste internetbutikker, som danskerne handler med har en omsætning, som overstiger de 280000kr, som de må omsætte for før de skal lade sig momsregistrere i DK.
Et indlysende eksempel er Shopman. For et par år siden oplyste han til Børsen, at han havde et overskud på 10mio.. Med de priser han havde på sin hjemmeside kunne man se, at han ikke brugte meget mere end 10 forhandlere. Hvis man så groft sagt siger, at hans formidlingsgebyr ca. var 10% procent, så kan man hurtigt regne ud, at de tyske forhandlere har haft langt over 280000kr i omsætning på danske kunder de sidste mange år.
Jeg ved, at Told og Skat i DK og Tyskland kigger på sagen, men det åbenbart offentligt standard, at tingene skal tage ekstremt lang tid.
Jeg vil slutteligt lige sige, at et tysk firma ikke bare kan ligge ekstra moms på en faktura, så har man naturligvis lov til at annullerer ordren.
|
| Til top |
|
| |