| Forfatter |
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg venter stadig på at min Sony HS 50 skal komme fra England, men når den nu gør, hvad skal jeg så bruge/købe som tuner?
Jeg har en gammel VHS maskine (SABA) men den kan jo kunne sende SCART eller composit ud...  (hvor dårligt bliver det?)
Skal jeg købe en DVD-optager med component ud? (jeg skal ikke bruge
optage eller DVD funktionen overhovedet da jeg skal have en Panasonic
DV 97 til afspilning af film og aldrig optager noget...  )
Kan man få en ordentlig TV tuner med en ordentlig udgang?
Hvad er bedst pris/kvalitet
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se om du kan købe en seperat tvtuner som egentligt høre til en plasma skærm. Mange af dem har enda dvi ud ..
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
er de så ikke også vold dyre? PJ'eren har kun en digital indgang. Kan man så også få en samle boks til HDMI eller DVI stik?
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm .. gode spørgsmål :)
ehh .. ved ikke om de er dyre ved slet ikke om man kan få lov at købe dem uden at købe plasmaskærmen.
Har endnu ikke set en hdmi/dvi samler men mon ikke det findes.
Har du prøvet at søge på google efter det?
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med denne
http://www.bestbuyplasma.com/Plasma/Product.asp_X_Sku_Y_FT R9965
ved dog ikke om den duer i danmark ..
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været diskuteret om dette før(selvfølgelig  ) og brugerne herinde syntes at sværge til enten Viewsonic's N6 eller Zinwell's ProV+ tunere.
Du kan prøve at lave en søgning på hhv. N6 og Zinwell.
I en af trådene bliver de 2 tunere sammenlignet, denne kan du finde her: Zinwell Pro vs. NextVision 6?
En bruger linkede til denne forhandler: best-seat ved dog ikke om denne er den billigste forhandler, men det kan du jo undersøge!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
fantastisk, endelig en der vidste noget om emnet
så behøver jeg ikke gisne mere
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
GuldLos skrev:
Jeg har en gammel VHS maskine (SABA) men den kan jo kunne sende SCART eller composit ud... (hvor dårligt bliver det?)
|
|
|
Ikke nødvendigvis så dårligt som man skulle tro, men det ville være bedre med en S-VHS video.
GuldLos skrev:
Skal jeg købe en DVD-optager med component ud? (jeg skal ikke bruge optage eller DVD funktionen overhovedet da jeg skal have en Panasonic DV 97 til afspilning af film og aldrig optager noget... )
|
|
|
Vi har prøvet nogle forskellige løse tv-tunere for at finde en vi kunne sælge til projektorerne, men ganske enkelt ikke fundet nogen jeg er tilfreds med. Så længe der er tale om projektorer med en god signalbehandling generelt, såsom Z3 og HS50, så har resultatet været klart bedre med en DVD-optager. Enten har der været tydelige de-interlacing/skalering artifacts, eller også har de konverteret alt til 60 Hz med hakkende billede til følge. Hvis du vil bruge penge på at få et bedre billede end fra din VHS, så ville jeg gå efter den billigste Sony optager.
De løse tunerboxe til plasma-tv kan i de tilfælde jeg har undersøgt (Philips, Panasonic, Pioneer) ikke bruges til projektorer, da de ikke sender et standard DVI signal, men et eller andet proprietært format som kun passer med de skærme der er bygget til det. Man kunne godt have ønsket sig at i det mindste Panasonic havde haft noget samarbejde mellem plasma-divisionen og projektor-divisionen, så man kunne bruge den samme box, men så nemt er det desværre ikke. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| Hvis du vil bruge penge på at få et bedre billede end fra din VHS, så ville jeg gå efter den billigste Sony optager. |
|
|
Forresten: Eller en brugt S-VHS video og så bruge S-video udgangen. Med lidt held kan du få fat i en gammel JVC hvor båndværket er stået af, og bruge tuneren i den. Det behøver ikke koste ret mange poser vingummi. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bor du i et kabelTV område kunne en digital modtager være en god løsning.
Jeg har brugt en TDC selector til min tidligere Z2 projektor og det gav et rigtigt flot TV billede.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en PC'er på 2GHz eller mere(2000+ rated eller mere, hvis det er en AMD) kan du evt. også overveje at smide en 500 lab til et tv-kort til denne. Og så bruge et program der hedder Dscaler til at behandle billedet.
Lidt mere om det her: Thornet
Du kan læse mere om Dscaler her: Dscaler
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg have lov at slå et slag for HTPC-conceptet.
Haupage TV-Kort sammen med ATI Radeon kort giver sublimt TV-billede. Så får man derudover et hav af features og indstillingsmuligheder. Jeg sammenlignede med Viewsonics NextVision N5 - det var ikke et svært valg. DVI over Radeon direkte i AE500, alle kanalers TeksTV liggende i cachen, optage direkte på hardisken etc. Man kan så meget mere...
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg satser på at holde PC'en ude af stuen ind til videre og jeg har INGEN behov for at kunne optage.
Hvad koster den billigste Sony optager?
Tak for mange gode svar... Det her forum er jo guld!
|
| Til top |
|
| |