Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvem laver PDP paneler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen:

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem de 5-6 producenter er som producerer paneler til fladskærmstv?

Hvem laver de bedste?

Er der nogen herinde der kan fortælle mig det?

Vil være evig taknemmelig!

Til top Vis Milo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milo

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Milo skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem de 5-6 producenter er som producerer paneler til fladskærmstv?

Se evt.:

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/whomakesw hat.html

Den er dog lidt forældet efterhånden, så lad være med at regne med den slavisk. De vigtigste producenter der er på markedet p.t. er såvidt jeg ved (i tilfældig rækkefølge):

Pioneer/NEC (Pioneer har opkøbt NEC's plasma-division for nyligt)

Panasonic

Fujitsu/Hitachi

Samsung

LG

Milo skrev:
Hvem laver de bedste?

Svært at svare på, da der er fordele og ulemper ved forskellige producenter. Og nok så vigtigt, som forbruger er det ikke vigtigt - det vigtige er hvem der laver det bedste _tv_, ikke hvem der laver det bedste _panel_. Det hænger ikke nødvendigvis sammen, to tv med samme panel kan godt være vidt forskellige.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Xircom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2004
Sendt: 02 April 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hej,

Der er mere end 5 producenter af Plasma paneler. De største og bedste er Fujitsu, Pioneer, som du finder i de fleste high end produkter. Loewe bruger f.eks. fujitsu paneler i deres modeller, men de fintuner softwaren og derfor får man generelt et bedre billede i et Loewe. Pioneer har deres egen store plasma fabrik og har udviklet på pdp paneler lige siden starten, deres nye paneler er 8 generations paneler og kommer til at kunne ses i deres nye model af  43" og 50". De sidste fabrikker SONY, JVC, PHILIPS, PANASONIC og sidst men ikke mindst ChiMei. ChiMei paneler er bestemt noget man skal kigge efter og meget gerne deres TFT paneler i High Defenition opløsning er helt fantastiske. Vi ser nok snart at TFT panelerne vil droppe i pris, specielt da man igennem IdTech i UK, kan købe et ChiMei 32" HD for 8000,- Dk Kr. Det eneste man så mangler er et tuner board med DVI ingang og scart og composit. Sådan et board kan man finde hos Kontron i tyskland. Samlet vil et 32" TFT TV komme til at koste 11.000,- dk kr. Så hvis man er fingernem kan man bygge det ind i væggen og få et kanont TFT TV for under 15.000,- kr.
Der er mange producenter af Plasma og TFT tv der køber noname tv fra Taiwan og skralder dem når de når til DK og så bygger de dem selv ind i deres eget design f.eks. NAD`s TFT fjernsyn der kan købes i HiFi Klubben.

Hvis du vil vide mere, så er du velkommen til at spørge, men hvad skal du bruge informationen til ?

Mvh

Xircom, en der mener han ved alt om TFT og PLASMA paneler

Til top Vis Xircom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xircom

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Xircom skrev:
De sidste fabrikker SONY, JVC, PHILIPS, PANASONIC og sidst men ikke mindst ChiMei.

Med al respekt, så vil jeg påstå at det ikke er korrekt. ChiMei skal jeg ikke udtale mig om, men hvis Sony producerer plasma paneler, så bruger de dem i hvert fald ikke selv... (hvilket ville ligne dem dårligt), og Philips som sådan producerer ikke paneler - det gør LG (som du ikke nævner?) derimod, som har et samarbejde med Philips. JVC er ejet af Matsush*ta, så jeg kan ikke se nogen begrundelse for at de skulle udvikle på plasma paneler sideløbende med Pana (hvilket jeg så heller ikke mener at de gør...) Så medmindre du kan henvise til nogle oplysninger vedr. dette, så vil jeg påstå at du tager fejl.

Sony producerer iøvrigt selv LCD paneler - jeg ved ikke om det er fordi du blander dem sammen?

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Xircom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2004
Sendt: 03 April 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej Igen,

Nu er det at Philips i dag hedder LG Philips og derfor nævner jeg det som Philips. (LG er en division af Philips). Panasonic og Fujitsus paneler testes i KISS`s nye 42 og 50 tommer Plasma. Jamo`s skærm der forhåbentligt snart kommer på markedet skulle meget gerne ende med et Fujitsu panel. De rå paneler har jeg set ved selvsyn og der står Pana på dem. Hvis du åbner skallen på et JVC, vil du se at de bruger mange forskellige paneler f.eks. Samsung, som efter min smag laver de dårligste PDP paneler. Deres TFT paneler er en anden sag. Ang. Sony, så har de deres egen TFT division og deres egen PDP division. De producere selv deres PDP paneler til 27 forskellige modeller siden 2003. Se nedenstående link. http://66.102.9.104/search?q=cache:a5Z5Qns9O2cJ:neasia.nikke ibp.com/archive_magazine/nea/200312/conele_278988.php+sony+p dp+panels&hl=da

Jeg håber du kan bruge svaret.

Mvh

Xircom

Til top Vis Xircom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xircom

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Xircom skrev:

Hej Igen,

Nu er det at Philips i dag hedder LG Philips og derfor nævner jeg det som Philips. (LG er en division af Philips). Panasonic og Fujitsus paneler testes i KISS`s nye 42 og 50 tommer Plasma. Jamo`s skærm der forhåbentligt snart kommer på markedet skulle meget gerne ende med et Fujitsu panel. De rå paneler har jeg set ved selvsyn og der står Pana på dem. Hvis du åbner skallen på et JVC, vil du se at de bruger mange forskellige paneler f.eks. Samsung, som efter min smag laver de dårligste PDP paneler. Deres TFT paneler er en anden sag. Ang. Sony, så har de deres egen TFT division og deres egen PDP division. De producere selv deres PDP paneler til 27 forskellige modeller siden 2003. Se nedenstående link. http://66.102.9.104/search?q=cache:a5Z5Qns9O2cJ:neasia.nikke ibp.com/archive_magazine/nea/200312/conele_278988.php+sony+p dp+panels&hl=da

Jeg håber du kan bruge svaret.

Tja, både og - du giver mig ret i at JVC ikke laver paneler, og mht. Sony, så skal jeg da ikke kunne sige om de er begyndt at producere paneler, men det fremgår ikke af dét link - kun at de laver plasma-tv med to forskellige typer PDP paneler, ikke nødvendigvis at det er deres egne. Tværtimod, nogle af modellerne bruger ALiS-paneler, hvilket jeg så ville gætte på er den ene type, og progressive paneler den anden. Men igen, jeg ved ikke alt, så jeg kan ikke afvise at du har ret - jeg synes bare ikke at pågældende link siger ret meget om det.

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 April 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Xircom skrev:
Nu er det at Philips i dag hedder LG Philips og derfor nævner jeg det som Philips. (LG er en division af Philips).

OT, I know, men overstående sprang i øjnene.
Det er ikke korrekt.

I 1999 blev LG og Philips enige om at oprette et Joint Venture
selskab til produktion af 'skærme'. Dette blev ordnet sådan at
Philips købte sig ind i LGs lcd afdeling hvorefter Philips og LG
hver nu ejer 50% af det nye selskab LG Philips.

Fra http://www.lgphilips-lcd.com :

"LG.Philips LCD is a 50:50 joint venture between LG
Electronics and Philips Electronics, which formally began
operation on September 1, 1999. This major world player
specializes in the production of thin-film-transistor liquid
crystal displays (TFT-LCDs). LG.Philips LCD is a marriage of
LG's world-class technology and Philips' leading reputation
and global marketing network, creating a powerful synergy
effect. The joint venture has maintained the top share of the
world's TFT-LCD market for desktop monitors and is a leader
in niche markets for various TFT-LCD applications as well.
Refer to the Company section for details"

Pressemeddelelse fra Philips fra Manday, 17. Maj, 1999:

"Royal Philips Electronics of the Netherlands, and LG
Electronics (LG) of Korea, today announced the signing of a
Letter of Intent under which Philips will acquire a 50 per cent
share in LG LCD, the Active Matrix Liquid Crystal Display
business (AMLCD) of LG. LG LCD is the largest manufacturer
of AMLCDs in the world and the transaction will put Philips
into an immediately profitable leading position in the AMLCD
industry. Philips' investment is valued at approximately $1.6
billion ... [SNIP] ..."

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes