Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 14:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt tv (9509) men... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fox_One
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2005 kl. 03:31 | IP-adresse registreret  

Davs.

Jeg har netop investeret 10.000 i et Philips 32PW9509 ude ved EL-giganten. Jeg ville have et godt 100 Hz 32" fjernsyn. Nu har jeg haft det siden fredags og jo.... jeg er imponeret over dette apparat.

En ting ærger mig dog lidt. Ind i mellem kan man godt ane nogle små fejl ved panoreringer. Jeg har prøvet at slå DNR. Dynamisk kontrast og farveforbedring fra, som tidligere er blevet foreslået her på HIFI4ALL. Jeg har tidligere haft et billigt 100 Hz fjernsyn, som var meget slem til at tvære billeder ud og var alt for sløv til at auto justere m.m.

Der er absolut ingen tvivl om, at 9509'eren leverer et flot billede, men disse fejl som ind i mellem opstår kan godt få mig til at rynke på næsen. Jeg har læst mig frem til, at 100 Hz fjernsyn har nogle underlige tendenser og så har jeg en eller anden ide om, at man får hvad man betaler for. Men 10.000 kr. er jo en pæn udskrivning. Jeg kan se, at 9509 får megen ros og det var også derfor jeg valgte det. Har jeg gjort et godt køb og skal jeg betragte de små fejl, som ind i mellem opstår, som yderst minimale i forhold til, hvad jeg ellers kunne blive udsat for ?

Jeg aner ikke om der findes andre og bedre alternativer. Jeg går og overvejer om jeg skal returnere varen og evt. give noget mere for et andet fjernsyn.

Hvad siger i andre ? Jeg er lidt i vildrede

Til top Vis Fox_One's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fox_One

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Fox_One skrev:
En ting ærger mig dog lidt. Ind i mellem kan man godt ane nogle små fejl ved panoreringer.

Det er formentligt de digitale skygger som Natural Motion medfører, du har fået øje på. Det er et valg mellem to onder - enten får du hakkende billede, til dels pga. 100 Hz teknikken*, eller også får du disse skygger der opstår fordi tv'et forsøger at beregne sig til noget billedinformation der egentligt ikke ligger i billedet. Dette fænomen findes på _alle_ tv med motion compensation (også B&O og Loewe, så du behøver ikke lytte på dem der mener at de to firmaer er de eneste der kan finde ud af at lave 100 Hz tv...) Du kan evt. forsøge at vælge Movie Plus i stedet for Pixel Plus 2, så anvendes der en væsentligt mindre "aggressiv" version af Natural Motion, som giver et kompromis mellem hakkeri og skygger. Udover at slå de forskellige ting fra du nævner, er det også meget afgørende at du skruer kraftigt ned for sharpness, da det forværrer de problemer de andre teknologier giver.

* Pixel Plus kører rent faktisk ikke 100 Hz, men 75 - men dette kan netop kun lade sig gøre gennem Natural Motion, så for at Natural Motion skal slås fra, skifter tv'et over i 100 Hz - og dermed uden Pixel Plus.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 05 April 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Fox_One skrev:

Davs.

Jeg har netop investeret 10.000 i et Philips 32PW9509 ude ved EL-giganten. Jeg ville have et godt 100 Hz 32" fjernsyn. Nu har jeg haft det siden fredags og jo.... jeg er imponeret over dette apparat.

En ting ærger mig dog lidt. Ind i mellem kan man godt ane nogle små fejl ved panoreringer. Jeg har prøvet at slå DNR. Dynamisk kontrast og farveforbedring fra, som tidligere er blevet foreslået her på HIFI4ALL. Jeg har tidligere haft et billigt 100 Hz fjernsyn, som var meget slem til at tvære billeder ud og var alt for sløv til at auto justere m.m.

Der er absolut ingen tvivl om, at 9509'eren leverer et flot billede, men disse fejl som ind i mellem opstår kan godt få mig til at rynke på næsen. Jeg har læst mig frem til, at 100 Hz fjernsyn har nogle underlige tendenser og så har jeg en eller anden ide om, at man får hvad man betaler for. Men 10.000 kr. er jo en pæn udskrivning. Jeg kan se, at 9509 får megen ros og det var også derfor jeg valgte det. Har jeg gjort et godt køb og skal jeg betragte de små fejl, som ind i mellem opstår, som yderst minimale i forhold til, hvad jeg ellers kunne blive udsat for ?

Jeg aner ikke om der findes andre og bedre alternativer. Jeg går og overvejer om jeg skal returnere varen og evt. give noget mere for et andet fjernsyn.

Hvad siger i andre ? Jeg er lidt i vildrede

Prøv eventuelt at undersøge såvidt muligt mange forskellige steder ( ikke kun her i forummet ) hvordan Panasonic TX-32PD50 er, selvom der p.t. ikke er mange tests, om nogen.
Panasonic TX-32PD50Klik

Justeret af en kender af opsætninger vedr. Plasma, LCD og andre CRT TV og som har set og lavet opsætninger op til ½ million som f.eks. jeg har været så heldig at være serviceret af, er det vist ikke så ringe et CRT TV og jeg bliver gradvis mere og mere sikker på at jeg har købt et ægte hit, som er på vej hjem.
Designmæssigt ser det heller ikke så ringe ud. Prøv også at checke dette billede.

... eller Download selv et højt opløst billede af det.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes