Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Britiske øjne ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 April 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Britiske øjne ???

En ting er at de skøre briter hører anderledes, men de må åbenbart også se anderledes.

Jeg kommer en del i Skotland, og læser derfor en del UK hi-fi blade. Og nu kommer min undren…

Sanyo’s Z2 og 3, er de miltsagt ikke imponeret af, Panny, nævner de slet ikke!

Men ”små” DLP er lige deres kop te.

De er da sært… jeg er også mest til DLP’er men at ingen Briter kan se rainbow (eller ingen anmeldere) er da højt usansyndeligt… eller at de er MEGET følsomme overfor VB.

Sært om de enkelt lande har forskellige ref. Især med det globalisering der finder sted???

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 April 2005 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

interessant teori.. måske har farverne/mønstret på deres kilt'er sløret deres syn
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 05 April 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

eller måske noget de indtager

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 April 2005 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Så skal der sku drikkes te.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Jeg undres også, ikke mindst over What Hifi's fascination af Infocus (hvis ikke en lyd-entusiast's krav nummer ét til en projektor er at den skal være støjsvag, så er der noget galt...) Jeg tror primært det drejer sig om at briter generelt er konservative - de er simpelthen vant til at kigge på dyre DLP'er, og når der så kommer en billig model der gør "det samme, bare ringere", så er det måske nemmere at forholde sig til end en helt anden teknologi, der har nogle helt andre fordele og ulemper. Jeg tror ganske enkelt ikke de er særligt gode til at "viske tavlen ren", og vurdere billedet ud fra en universel reference om god billedkvalitet, i stedet for at vurdere ud fra et givent reference-produkt.

Bortset fra det, så har flere af bladene, ikke mindst What Hifi, udmærket sig ved at efterlade et indtryk af komplet uvidenhed og utroværdighed, hvad billedkvalitet angår - f.eks. i deres evindelige lovprisninger af hvordan det på DVD-afspillere forbedrer kontrast og farvegengivelse at slå Progressive Scan til.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 05 April 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
3DX skrev:

.

Bortset fra det, så har flere af bladene, ikke mindst What Hifi, udmærket sig ved at efterlade et indtryk af komplet uvidenhed og utroværdighed, hvad billedkvalitet angår - f.eks. i deres evindelige lovprisninger af hvordan det på DVD-afspillere forbedrer kontrast og farvegengivelse at slå Progressive Scan til.

Kan det ikke have noget at gøre med at nogle afspillere (f.eks. denon 2800 og 3800) bruger forskellige chipset afhængig af om de køre progressive eller ej?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 05 April 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Otto

jeg tro du har ret langt hens ad vejen, men det der under mig er at det er så generelt.

Det er jo ikke kun WH, home cinema choice, What video (som nok er meget lig, WH) osv, er jo alle langt mere til en 4805 end en Z3'er

det under mig bare meget at der ikke er en der kan se rainbow, og derfor grimmes når de ser på en DLP'er  

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Det er jo ikke kun WH, home cinema choice, What video (som nok er meget lig, WH) osv, er jo alle langt mere til en 4805 end en Z3'er

Jeg har dem ikke lige foran mig, men bliver indtil flere af de blade, du nævner, ikke lavet af det samme forlag og reelt af samme redaktion? Så vidt jeg husker gælder det i hvert fald nogle af dem.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 05 April 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hvis man ikke kan se regnbuer, har DLP'er vel også bedre farver og kontrast?
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 05 April 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
3DX skrev:

Jeg har dem ikke lige foran mig, men bliver indtil flere af de blade, du nævner, ikke lavet af det samme forlag og reelt af samme redaktion? Så vidt jeg husker gælder det i hvert fald nogle af dem.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Adam skrev:

Ja, det mener jeg absolut. Og med hensyn til regnbuer, så har jeg ikke mødt en eneste person udenfor dette forum, som har kunnet se regnbuer på en DLP projektor med 4* farvehjul.

Måske har jeg britisk blod i årerne, for jeg foretrækker også DLP

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 05 April 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Adam skrev:

Ja, det mener jeg absolut. Og med hensyn til regnbuer, så har jeg ikke mødt en eneste person udenfor dette forum, som har kunnet se regnbuer på en DLP projektor med 4* farvehjul.

Måske har jeg britisk blod i årene, for jeg foretrækker også DLP

Desværre er jeg en af de få :(
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 April 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Kan det ikke have noget at gøre med at nogle afspillere (f.eks. denon 2800 og 3800) bruger forskellige chipset afhængig af om de køre progressive eller ej?

Jo, det kan det sagtens - men i så fald beviser det bare at de ikke har styr på hvad der påvirker billedkvaliteten hvordan og hvorfor, og slet ikke på at justere tingene ordentligt. Jeg benægter ikke at ting som kontrast og farver ændrer sig ved at skifte fra interlace til progressive, det jeg siger er at hvis det sker, så er det en negativ ting!

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 April 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Adam skrev:

Ikke konsekvent. De bedste DLP'er er bedre end de bedste LCD'er, og de ringeste DLP'er er bedre end de ringeste LCD'er. Men der er et stort overlap, hvor jeg og en hel del andre (men ikke alle) mener at LCD'erne vinder når prisen kommer med ind i sammenligningen. En Infocus SP4800 f.eks. (jeg holder lige 4805 udenfor, da jeg kun har set den under forhold jeg ikke vil vurdere projektoren på), har flere blade f.eks. foretrukket i forhold til PTAE500 og Z2. Jeg kan ikke finde ét argument for at vælge en SP4800 frem for en Z2 - heller ikke kontrast.

Det er ikke fordi jeg har noget imod at man har forskellige holdninger, så jeg vil ikke tale ned til folk der foretrækker DLP - det skal man helt klart have lov til. Men når man giver indtryk af at være et neutralt foretagende, så burde man efter min mening gøre lidt mere ud af at fortælle om de ulemper der er ved billige DLP'er, som vitterligt får temmeligt mange kunder til at sige fra og vælge en LCD - ikke kun regnbuer, men også støjniveau, mindre fleksibilitet i opsætning, lavere opløsning ifht. pris osv. Disse ting behøver ikke nødvendigvis at afholde folk fra et køb, men man burde altså have det med i en anmeldelse - specielt støjniveau som sagt.

Og bare for at komme med en lille disclaimer: Jeg er personligt fløjtende ligeglad med om jeg skal tjene penge på at sælge LCD eller DLP, så I må ikke tro at min lettere negative holdning til billige DLP'er skyldes kommerciel interesse - det er kundernes valg at jeg fortrinsvist har LCD i sortimentet.

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hehe, har også undret mig en del over disse anmeldelser. Synes generelt What Hi-fi laver nogle fornuftige, om end lidt korte anmeldelser af det forskellige lydgrej på markedet, men på projektorfronten har jeg også været forundret over deres "testresultater". Husker specielt et nummer hvor Infocus SP4800 "bankede" alt andet i sin prisklasse. Den fik fem stjerner self. Sanyo Z2 fik i samme ombæring kun tre og blev kritiseret for sin middelmådige billedkvalitet i forhold til prisen! Mener ikke der var et ord om VB. Har altså lidt svært ved at gennemskue deres måde at teste projektore på...

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Gmork
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke set en DLP-projektor, hvor rainbow effekten ikke har gjort det utåleligt at se på...

Men måske de bare har været for billige? Jeg får det næsten dårligt af at kigge på det.

Z2 (og sikkert Z3) derimod synes jeg har et fremragende forhold mellem lydniveau og generel billedkavlitet.

- Christian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes