| Forfatter |
|
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, min kæreste har arvet 20k og de skal bruges til et nyt TV der skal afløse vores 28" Bilka bras!!
Var ude og lure lidt på plasma og lcd idag. Så et loewe lcd til 25k i hifiklubben tilkoblet en digi sat modtager og det så kanon ud! Men det var prisen desværre også!
Jeg køber en selector og slutter det nye TV til så jeg går udfra jeg skal have noget med en opløsning på de 1280x768 der bliver HD standarden.
Jeg er så faldet over en skærm der på papiret lyder suverænt til 15k fra alfaview: http://www.alfaview.dk/shop/productinfo.asp?id=199 med 1280x768 opløsning und alles.
Så er spørgsmålet om det er en god skærm? har ikke kunnet finde nogen som helst test eller andet af alfaview skærmene og det er jo ik optimale forhold de har i butikkerne!
Men hva er der ellers af muligheder til ca. 15-20k? Størrelsen er underordnet!
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm syns ik helt jeg kan finde det helt store på det link der er på siden?! Slet ik det der står til 6999kr!
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i overvejet muligheden med at beholde jeres Bilka TV og istedet købe en projektor og et lærred? Så har i endda penge i overskud alt efter hvor god en projektor og lærred i vælge.
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jah min buddy nævnte muligheden for mig og det er MÅSKE ikke helt umuligt at overtale konen  MEN umiddelbart vil jeg mene det er lidt mere bøvlet og ikke så elegant en løsning.
Hvilken prisklasse vil en god projektor og lærred ligge i? og hvordan er TV kvaliteten på de nye projektorer?
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu brugt 2 dage til at søge hele dette herlige forum igennem!
Min konklusion må være at det bliver et 32"/37" LCD TV og valgmulighederne bliver:
Philips 32PF9986
Philips 37PF9986
Toshiba 32WL48
Sony KVL-L32M1
Hælder mest til Philips da det får kanon anmeldelser, men overvejer kraftigt Toshiba da den har prisen med sig
Nogen inputs om de forskellige? Sony er mere eller mindre udelukket pga. manglende dvi og HDMI
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså jeg vil helt klart købe et bedre Plasma tv med en mindre opløsning (Ingen HDTV), fordi hvis du køber et der er HDTV kombatible vil du sikkert ikke få et bedre billed, pga. der er sparet på andre ting.
Prøv og kig på et Panasonic TH-42PA30. Det kan fåes for ca. 2000 Euro i Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor det? Den vil så ikke kunne snuppe de nye digitale formater
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fornuftig projektor og lærred løber op i 15.000kr ca hvis du køber i tyskland.
Ellers kan jeg i hvert fald godt sige god for et Panasonic TH-37PA30. Det min far har er i hvert fald lækkert nok.
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
| Hvorfor det? Den vil så ikke kunne snuppe de nye digitale formater
|
|
|
Hvad for nogle formater? Der går mindst 5 år før HDTV bliver
almindeligt i DK, og til den tid er de skærme du kan få nu for længst
forældet. Jeg ville klart bruge pengene på noget man får mest muligt ud
af i den nærmeste fremtid. Dvs. en god projektor og et lærred. Du kan
få en kanon projektor og udemærket lærred for 20k.
Fladskærme er efter min mening i øjeblikket mere en fashion statement. Du får bedre billede på CRT og større på projektor.
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah men eftersom vi ser en del TV er det simpelthen for bøvlet med en projektor! Hmm vil kigge lidt på de panasonic´s så
|
| Til top |
|
| |
Rande Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonics er egentlig ikke så god igen.
Hælder selvfølgelig også til Philips 32PF9986.
En der ikke er snakket om, er Thomson 32LB220. Dette er et fantastisk LCD til 20.000kr. Det er selvfølgelig forberedt til HD.
HD kommer til trekantsområdet allerede til efteråret. Tre-For og Stofa, er i øjeblikket ved at lægge kabler.
Ang. at LCD og Plasma er rent blær er der noget om. Hvis du køber HIsense, Hyundai eller andet crap af et 42" Plasma til under 15.000kr., er du da sikker på at få noget der er væsentligt ringere end et billedrørs tv til 5.000kr.
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
må indrømme jeg hælder mest til Philips 37PF9986 meeen prisen er lige
lovlig pebret stadigvæk. Er bange for at 32" er lige i underkanten og
37" ser ud til at passe perfektos 
Hvornår kan man forvente prisfald? I fona sagde de at de nye generationer der alle er HDTV ready kommer indenfor 2-3 måneder
|
| Til top |
|
| |
Kongen24 Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Philips kommer præsentere ihvertfald snart dette års "kollektion" indenfor Video/tv og Sony er allerede igang. Dette gælder nok for hele branchen...
Ville nok lige gi' den et par måneder før jeg gik ud og købte.
-Har forøvrigt selv et philips 9976 og er ovenud tilfreds med det! Det kan anskaffes for omkring 18,-, men er selvfølgeligt også "kun" 32". __________________ "Light weight, baby!!"
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på et NAD, så har du den bedste standard at bedømme de andre billigere efter.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Hjort Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv en glad ejer af et Phillips 37PF9986 som jeg er ovenud tilfreds med. Prisudviklingen på skærmen går i den rigtige retning, ihvertfald hvis man kigger på det tyske marked. Prisfaldet ligger på ca. 100 EUR om måneden pt.
Prisen får nok et stor dyk når afløseren til 9986 kommer til sommer/efterår. Selvom det er lidt lang tid at vente.
Afløseren hedder 9380.
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det lyder jo helt kanon - selvom den godt lige måtte falde lidt hurtigere Meen tror nu jeg venter og ser om ik der kan blive råd til den i den nærmeste fremtid.
Kan ikke rigtigt se os købe et plasma der har en lav opløsning på dette tidspunkt - mener stadig det ville være at skyde sig selv i foden
En god projektor og et godt lærred ville være suverænt til moviez og det skal da også nok komme ind i hytten på et tidspunkt. Men lige pt. er det simpelthen en lidt for "kompliceret" kombination, da det primært er TV vi ser og selvføli et par gode dvd´er
Så der er vel ikke andet at gøre end at vente. DOG er jeg faldet over et alfaview LCD TV til 15k der på papiret lyder kanon - men de få tråde der er omkring alfaview herinde kan man jo ik ligefrem påstå er positive.
Det Alfa View jeg har set på er: http://www.alfaview.dk/shop/productinfo.asp?id=199 til 15K ser det ik ud til at opfylde de "fremtidige" krav?
Eller dette ret lækre 42" HD Plasma til 24k: http://www.alfaview.dk/shop/productinfo.asp?id=184
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rande skrev:
| HD kommer til trekantsområdet allerede til efteråret.
Tre-For og Stofa, er i øjeblikket ved at lægge kabler. |
|
|
Right, og det bliver formentligt et par enkelte kanaler. De almindelige
kanaler som DR1, TV2 og TV3 bliver ikke HD før om mange år. Hele landet
får ikke HD før om mange år, medmindre man vil bruge parabol og hente
et par få HD kanaler.
Rande skrev:
| Ang. at LCD og Plasma er rent blær er der noget om. Hvis du køber
HIsense, Hyundai eller andet crap af et 42" Plasma til under 15.000kr.,
er du da sikker på at få noget der er væsentligt ringere end et
billedrørs tv til 5.000kr. |
|
|
Selv de dyre plasma og LCD skærme jeg har set havde ikke bedre farver og kontrast end gode CRT'er.
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
| Right, og det bliver formentligt et par enkelte kanaler. De almindelige kanaler som DR1, TV2 og TV3 bliver ikke HD før om mange år. Hele landet får ikke HD før om mange år, medmindre man vil bruge parabol og hente et par få HD kanaler. |
|
|
ifølge en artikel på tvnyt.com (søg hd tv) planlægges det fra politisk side at slukke for det analoge signal i 2009 (varm luft eller???) ... skulle dette være tilfældet burde man tro at der kommer HD-tv noget forinden?? tnaa
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne heller ikke finde på at købe et TV, der ikke understøtter HD720P. Husk på at HD DVD jo skulle starte allerede i år. Hvis du søger i nyhedgrupper på google, så tror jeg du vil finde ud af at du skal holde dig fra alfaview. Men under alle omstændighedder, så sørg for at se TV'et først. Men Phillips' 9986 modeller er nok noget af det bedste på markedet PT vil jeg tro. Prøv at kigge på: http://www.homecinemachoice.com/ de har mange tests af fladskærme. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |